סביבה | אקולוגיה

תושבי חוף הכרמל, הפגינו בצומת פורדיס נגד הקמת מתקן לקליטת גז באזור

0
0

דורשים להקים מתקן לקליטת גז שיקלוט את הגז הטבעי מהקידוחים “דלית” ו”תמר”, על גבי מתקן בלב ים ◄ “שותפות תמר”, דוחה הטענות המוטחות כלפיה; זהו חלק ממסע דיסאינפורמציה והטעייה מכוונים ◄ מטה המאבק בהקמת חוות הגז מתכנן להעלות לירושלים להפגנה מול חדר הישיבות בו תקיים המועצה את הדיון.
תושבי חוף הכרמל, הפגינו בצומת פורדיס נגד הקמת מתקן לקליטת גז באזור
תושבי אזור חוף הכרמל, הפגינו בצומת פורדיס נגד הקמת מתקן לקליטת גז באזור

מאות מתושבי חוף הכרמל, חסמו היום (שישי) בצהריים, את תנועת כלי הרכב בצומת פורדיס, במהלך הפגנה אשר התקיימה נגד הכוונה להקים את מפעלי הגז בתחום המועצה האזורית חוף הכרמל.

ההפגנה, גלשה לעימותים פיזיים עם המשטרה, באה לקראת קיומה של ישיבת המועצה הארצית לתכנון ובניה, אשר תתכנס ביום שלישי הקרוב, כדי לדון במיקומם הסופי של מפעלי הגז.

המפגינים, טוענים, כי ההפגנה היום היא מחאה על הכוונה להקים את מפעלי הגז להולכת גז אל מפרץ חיפה של שותפות קידוח תמר, הכוללת את דלק קידוחים מקבוצת דלק בשליטת הטייקון העסקי יצחק תשובה (28.75%), אבנר (15.6%) והחברה האמריקאית נובל אנרג’י (36%), יוזמת מתקן קליטת הגז מן הים ליד מושב דור בתחום המועצה האזורית חוף הכרמל.

המפגינים, דורשים במקרה הגרוע ביותר מבחינתם להקים את מתקן לקליטת גז על גבי מתקן בלב ים. בשל הסכנה החמורה הצפויה לאיכות חיי התושבים ולאיכות הסביבה.

על פי תסקיר סביבתי, שיוצג באמצע שבוע הבא (ג’) למועצה הארצית לתכנון ובנייה, המיקום המומלץ להקמתו הוא על שטחי קיבוץ מעיין צבי, ליד זכרון יעקב, שבתחום שיפוטה של המועצה האזורית חוף הכרמל.

גבריאל מימון, מנכ”ל משרד הפנים, הודיע, השבוע, כי הוא דוחה את בקשת הרשויות המקומיות, בהן; זכרון יעקב, חוף הכרמל ו-פרדיס, לדחות בחודש את הדיון, כדי שחברי הוועדה לתכנון, יוכלו ללמוד את התסקיר בן 313 העמודים שהגיע לידי החברים לפני פחות משבוע.

בעקבות ההתפתחויות האחרונות מתכנן מטה המאבק בהקמת חוות הגז להעלות לעיר ירושלים עם עשרות תושבים להפגנה מול חדר הישיבות בו תקיים המועצה את הדיון בקמפוס האוניברסיטה העברית.

כזכור, לפני מספר חודשים, דיווחו החברות השותפות לקידוחי הגז, כי כמות הגז במצבור, אשר נמצא, עומד על 140 מיליארד מ”ק, לאחר מספר ימים, נודע, כי המספר הזה, גדל בעוד 29% ובמצבור, יש 207 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי.

צעירים מפגינים: הסכנה החמורה הצפויה לאיכות חיי התושבים ולאיכות הסביבה

מדובר בשטח של כ-250 דונם, הכולל: העברת הגז מהים בצינורות תת קרקעיים עד למבנה טיהור וניקוי הגז, ארובה בגובה 50 מ’, מבנים תעשייתיים, מיכלי דלק ומבני קירור. בנוסף, נודע, כי ’רשות הגז’ שריינה עוד כ- 100 דונמים נוספים העלולים לשמש לתחנת כוח עתידית או תעשייה עתירת אנרגיה אחרת.

השטח המדובר הוא שטח חקלאי, הנמצא מול זכרון יעקב, קרוב למושב דור ולישוב בני המיעוטים פרדיס, בפתחת נחל דליה.

רמי שדה, ממארגני המחאה, טען, כי; “אישור התוכנית, נעשה בהליך מזורז, ללא התנגדות ראויה של נציגי ציבור ואו נציגי ארגוני הסביבה או המשרד להגנת הסביבה, וגם ללא ביצוע סקר סביבתי שיבחן את השפעתו של מפעל הגז על תושבי הסביבה ואיכות הסביבה.

זאת ועוד; התוכנית להקמת מפעל הגז באזור המועצה האזורית חוף הכרמל, הינ בניגוד גמור לבטיחות, לשמירה על הסביבה והנוף, לריחוק מאוכלוסיה, ולחוקים ותקנים העוסקים באיכות הסביבה, בגז טבעי ובחומרים מסוכנים במדינת ישראל”.

“שותפות תמר”, מסרה השבוע, לתקשורת, כי היא דוחה את הטענות המוטחות כלפיה; “הטענות המועלות כנגד הקמת מתקן הקבלה, הן חלק ממסע דיסאינפורמציה והטעייה מכוונים. לא מדובר בהקמת ’חוות גז’ עם ארובות המיתמרות לשמיים או במתקן פטרוכימי וגם לא במסוף לאגירת גז, ואין בו לא שריפה, לא פליטה ולא אחסון”.

“על פי כל החלופות הנבחנות כיום על ידי רשויות התכנון, מתקן הקבלה, צפוי להיות מוקם במרוחק מאזורי המגורים ולא על חוף טנטורה או חופי רחצה אחרים באזור”, הבהירו בשותפות תמר.

“מתקן הקבלה, אינו מהווה סכנה לאיכות הסביבה. ההפך הוא הנכון; התכנון, הבנייה ותהליך ההפקה של הגז, נעשים בהתאם לתקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר ובכפוף לאישורם של הגורמים המקצועיים המוסמכים.

המשך יבוא.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן