צרכנות

רשת “ביג זול” תהיה הראשונה להקים כ- 15 סניפים במגזר הערבי בצפון

0
0

ב-5 השנים הקרובות תשקיע “ביג זול” של כ-80 מיליון ₪, ולהצעיד קדימה את הרגלי הצריכה במגזר ◄ רשימת היישובים הפוטנציאליים, כוללת את; סכנין, פקיעין, נצרת, טמרה, עוספיא, שפרעם, כפר קאסם, מג’אר עילבון, באקה ג’ת אלג’רביה ועוד, ובמשולש; טירה, קלנסואה וכפר קאסם, מזרח ירושלים ו-רהט בדרום.
רשת
רשת “ביג זול” תהיה הראשונה להקים כ-15 סניפים במגזר הערבי בצפון

סוף עידן המכולת במגזר הערבי? ימים יגידו, בינתיים, רשת “ביג זול”, הרשת הקמעונאית הגדולה בצפון הארץ, המונה כיום 5 סניפים ביישובים יהודים ברחבי הצפון, מתכננת לפתוח ב- 5 השנים הקרובות כ- 15 סניפים נוספים ביישובים ערביים ברחבי הצפון, בקצב של 3 סניפים בשנה בהשקעה כוללת של כ- 80 מיליון שקלים.

כידוע, אין כיום אף לא רשת קמעונאית אחת ב’מגזר הערבי’, המונה כ- 1.4 מיליון איש. הבחירה דווקא במגזר הערבי, נובעת מהרגלי הצריכה המשתנים של המגזר, כפי שעלה מתוך סקר שהוזמן על ידי “ביג זול”, ונערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה.

בסקר, עולה, כי מקום הקניה המועדף של מוצרי מזון במגזר הערבי בישראל הוא המינימרקט המקומי וכ- 50% מהאוכלוסייה הערבית, עורכים שם את קניותיהם.

אנשי רשת “ביג זול” שכבר היום משרתת את המגזרים היהודי והערבי בסניפיה השונים, אומרים כי הרשת, החליטה להרים את הכפפה ולהצעיד קדימה את הרגלי הצריכה במגזר הערבי לטובת הצרכנים.

יתרונם של חנויות רשת על פני חנויות מכולת ומינימרקטים, מתבטא במגוון המוצרים, ולכן גם בהתאמתם ללקוחות, מחיר זול יותר בגלל העוצמה הרשתית המאפשרת מיקוח עם הספקים וסטנדרט שירות ואיכות גבוה במיוחד. בנוסף, נוחות הנגישות לחנויות לא תרד מחנויות המכולות המסורתיות מכיוון שימוקמו במרכזי היישובים.

עוד עולה, מן הסקר, כי בשנים האחרונות חל גידול בביצוע קניות בחנויות יהודיות; 37% מתושבי המגזר, מבקרים בהן פעם בשבוע, וכי הציבור במגזר הערבי, מעריך את המוצר הישראלי, כ- 68% מעדיפים כחול- לבן על פני מוצרים תוצרת חוץ.

ההוצאה הממוצעת למשפחה, על פי נתוני הסקר, לא השתנתה ב- 4 השנים האחרונות; משפחה במגזר מוציאה 2120 ש”ח בחודש על מוצרי מזון, בהשוואה למגזר היהודי ההוצאה על צריכת מזון לנפש נמוכה ב-19%.

אוכלוסיית המגזר הערבי, נוהגת לפזר את קניותיה במספר רב יחסית של נקודות מכירה – כגון; חנות ירקות, אטליז, בית מאפה ועוד. בממוצע מבצעת אוכלוסיה זו, קניות ב-4.2 נקודות שונות; שיעור הגבוה מאשר במגזר היהודי שמבצע קניות ב-3.2 נקודות מכירה בלבד. כמחצית ממשקי הבית במגזר הערבי בישראל מבצעים קניות ב-5 סוגי נקודות מכירה לפחות.

היישובים הפוטנציאלים להקמת סניף הם כפרים גדולים ו/או הסמוכים למרכזי יישוב יהודים. כמו כן, נבחרו מקומות מושכי קהל מכל המגזרים, והחנויות שיוקמו ישרתו את תושבי הישוב ואת המטיילים והתושבים היהודיים מהסביבה המגיעים בשבתות וחגים לערוך קניות באותם כפרים.

רשימת היישובים הפוטנציאליים, כוללת את; סכנין, פקיעין, נצרת, טמרה, עוספיא, שפרעם, כפר קאסם, מג’אר עילבון, באקה ג’ת אלג’רביה, ועוד, ובמשולש; טירה, קלנסואה וכפר קאסם, מזרח ירושלים ו-רהט בדרום.

יוסף אשקר, מנכ”ל ובעלים של רשת “ביג זול”: היתרון של הרשת

יוסף אשקר, מנכ”ל ובעלים של רשת “ביג זול”, מספר על היתרון החשוב ביותר של הרשת; “אנחנו הרשת היחידה שמגיעים מתוך המגזר, מכירים את הצרכים וההעדפות ומבינים היטב לליבו של הלקוח הערבי. אני מכיר היטב את הרגלי הצריכה במגזר, אשר, אגב, השתנו מאוד בשנים האחרונות, בשעה ששאר הרשתות לא רואות זאת בגובה העניים כמונו. כבר כיום אנו משרתים ציבור לא קטן מהמגזר, ואנחנו יודעים איזה יחס אישי צריך להעניק, מה להציע, איך לפנות לציבור הזה באילו ערוצים לפרסם ועוד. אנו נדע להתאים את עצמנו למגזר טוב מכל אחד אחר”.

עוד מוסיף, אשקר; “הציבור הערבי בשל ומצפה לעשות את הקניות בחנויות רשת גדולות ליד ביתו כפי שכיום הוא כבר עושה בהזדמנויות רבות בחנויות המצויות מחוץ לישובים הערביים.

המגזר הערבי, עובר תהליך מודרניזציה בו הוא נחשף לכל החידושים בכל התחומים בעזרת ערוצי התקשורת השונים ממדינות ערב וישראל וכמובן על ידי האינטרנט המצוי כבר בחלקים נרחבים במגזר הערבי והולך ותופס אחיזה נרחבת יותר ויותר. מעמד של יאפים ערבים החל להיווצר בערים ובכפרים הגדולים והוא כולל בעיקר זוגות צעירים ורווקים, שמרבים להשתמש יותר ויותר בכרטיסי אשראי”.

תחזית המכירות לשלושת השנים הראשונות של אותם סניפים שעתידים להיפתח עומדת על כ- 105.5 מליון ₪, בשנה הראשונה, 269.7 מליון ₪, בשנה השנייה ו- 532 מליון ₪, בשנה השלישית. פוטנציאל השוק בתחום המזון בלבד במגזר הערבי, הינו בין 446 מיליון ₪ לבין 490 מיליון ₪ בחודש.

על פי התוכנית העסקית, הרשת, תגיע לנקודת האיזון בחודש ה– 10 לאחר תחילת הפעילות.

הפרופסור עזרא סדן, מנכ”ל משרד האוצר לשעבר, הציג מגמה בולטת בקרב ערביי ישראל בצפון.

סדן, טען, כי המגזר הערבי מתחיל לאמץ דפוסי התנהגות המאפשרים את השתלבותו במשק הישראלי, בין השאר, יציאת נשים לעבודה, עלייה ברמת ההשכלה וירידת הריבוי הטבעי. למגמות אלו השלכות רבות גם בתחום הצרכני – ככל שיותר מבני המגזר הערבי יצאו ללימודים גבוהים וככל שיותר נשים תצאנה לעבודה, יגדל הצורך של ערביי ישראל ברשתות שיווק ליד הבית המאפשרות לעשות את הקניות מהר, מרוכז ובזול.

הסקר האחרון, נערך בשפה הערבית, באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, בקרב 500 מרואיינים המהווים מדגם ארצי, ומייצג של האוכלוסייה הערבית הבוגרת בישראל – מוסלמים, נוצרים ו-דרוזים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

דילוג לתוכן