קולנוע נעים

בצלאל, האקדמיה לאמנות ועיצוב, תעניק אות מפעל חיים לגב’ רות דיין

0
0

הגב’ דיין, תקבל את האות על תרומתה המכרעת לחברה הישראלית ולעולם העיצוב המקומי ◄ האות יוענק בטקס פתיחת פסטיבל “סרטים, אופנה ופילוסופיה” שיתקיים ביום חמישי בתאריך 27.5 בשעה 19:30 בסינמטק ירושלים
בצלאל, האקדמיה לאמנות ועיצוב, תעניק אות מפעל חיים לגב’ רות דיין
בצלאל, האקדמיה לאמנות ועיצוב, תעניק אות מפעל חיים לגברת רות דיין

’אות מפעל חיים’ לגב’ רות דיין, יוענק ביום חמישי הקרוב בשעה 19:30, במסגרת ערב פתיחת הפסטיבל “סרטים אופנה ופילוסופיה”. האות יוענק לגב’ דיין, על ידי פרופ’ יערה בר-און, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים ב’בצלאל’.

הפרס, יוענק על תרומתה המכרעת לחברה הישראלית ולעולם העיצוב המקומי. על הקמת משכית והשמירה על המשכיות מסורות הקראפט (האומנות ו-’מלאכת-המחשבת’) של העולים ושל תושבי הארץ, על ההכרה בעבודת נשים כמקור פרנסה ויצירת מודל חדשני למימושו, על טיפוח שפת העיצוב הישראלית החדשה, על עידוד השימוש במלאכות יד וחומרי גלם מקומיים וטבעיים, על תמיכה ביוצרים הצעירים, בוגרי בצלאל ואחרים, בתחילת דרכם, ועל פעילות חברתית, תרומה לרוח האדם ועשייה אידיאליסטית.

עינת לידר, ראש המחלקה לצורפות ואופנה; “עבורי מייצגת הגב’ רות דיין, מודל לפעילות יצירתית אידיאליסטית. פעילותה ל’העצמת נשים’ ומלאכות הקראפט המסורתיות המרכיבות את המרקם התרבותי – מהותית לקיומה של החברה באזור כיום, ולכל חברה תקינה המכבדת את מורשתם התרבותית וזכותם לפרנסה בכבוד של כל הפרטים החיים בה.

שימור מגוון המסורות החומריות-תרבותית – כשהוא נעשה תוך התייחסות לזכויות היוצרים ולאפשרות להתפרנס בכבוד – מאפשר קידומו של צדק חברתי.

הגדלת שיתוף נשים יוצרות מכל שכבות החברה כמפרנסות בכוח העבודה – היא יסודית לשמירה הן על שוויון בסיסי והן על זכויות הקניין הרוחני והמגוון היצירתי”.

פסטיבל “סרטים, אופנה ופילוסופיה”, ייפתח ב-27 במאי ב’סינמטק ירושלים’, ויימשך שלושה ימים.

בפסטיבל, ישתתפו מעצבים, יוצרים, אנשי אופנה, אנשי אקדמיה, עיתונאים ובלוגרים מהארץ ומהעולם. במסגרת האירועים יבחנו הקשרים שבין עולם האופנה לבין הקולנוע, הצילום, האמנות, השפה והתקשורת של תקופתנו.

יעלו לדיון בפסטיבל, ההקשרים בין אופנה ודת, אופנה והרחוב, השפעת בלוגים העוסקים באופנה על העיתונות, הקרנות סרטים, ומפגשים עם אמנים, אנשי אקדמיה ומעצבי אופנה מהארץ ומחו”ל, שידונו במקורות ההשראה ובתהליכי העבודה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן