נגישות כאן ישראל

מכון התקנים הישראלי, חלק חדש בתקן: נגישות הסביבה הבנויה לבעלי מוגבלויות ראיה

0
0

הציבור מוזמן להעיר הערות לתקן ת”י 1918: ’נגישות הסביבה הבנויה’: אמצעי אזהרה והכוונה לאנשים עם מוגבלות ראיה ◄ דני גולדשטין, מנכ”ל מכון התקנים הישראלי; “יישום התקן, יאפשר לאנשים עם ליקויי ראייה לנוע במרחב הבנוי באופן עצמאי בטוח ומכובד. ’מכון התקנים הישראלי’, מבקש להגן על כלל הציבור בעזרת התקנים. בתהליך כתיבת התקנים ישנה תשומת לב גם לאוכלוסיות הזקוקות לתקנים מיוחדים”.
מכון התקנים הישראלי, חלק חדש בתקן: נגישות הסביבה הבנויה לבעלי מוגבלויות ראיה
מכון התקנים הישראלי, חלק חדש בתקן: נגישות הסביבה הבנויה לבעלי מוגבלויות ראיה

מכון התקנים הישראלי, מפרסם להערות הציבור את חלקו השישי של תקן ת”י 1918: ’נגישות הסביבה הבנויה’: אמצעי אזהרה והכוונה לאנשים עם מוגבלות ראיה.

חלקו של תקן זה, דן באמצעי אזהרה, איתור ו-הכוונה במרחב, לאנשים עם מוגבלויות ראיה. התקן, קובע מבנה, תכונות ואמצעים של הבדיקות וההוראות ליישום התקנה ואחזקתם של אמצעים אלה.

שימוש בשרידי הראיה, וחוש המישוש, יהיו יעילים, אם עצמים משמעותיים במרחב, שמפניהם, יש להיזהר ואחריהם לעקוב, יהיו בניגוד חזותי ובניגוד מישושי יחסי לסביבתם.

התקן, נכתב במטרה לקבוע ולחשב את דרגת הניגוד החזותי של סימני האזהרה וההכוונה, כמו גם לקבוע מאפיינים פיזיים של סימנים אלה. האזהרה באמצעות תכונות אלו, יבטיחו, כי האדם בעל המוגבלות בראיה, יוכל לזהות אותם ולעשות בהם שימוש.

מטרה נוספת של התקן, היא לקבוע, כי הסימנים, יהיו ניתנים לייצור ולהתקנה בשיטות מקובלות ויהיו עמידים לאורך זמן.

אנשים עם ’מוגבלויות ראיה’, נחלקים לשתי קבוצות; הקבוצה הגדולה, אנשים שלהם שרידי ראיה בדרגות שונות, שרידי ראיה אלה, הם האמצעי המרכזי עבורם להתמצא במרחב ולהימנע מסכנות.

השנייה, אנשים עיוורים לחלוטין בשתי עיניהם, אשר נוסף על חוש השמע, חוש המישוש (המתבצע באמצעות כף רגל נעולה, כף יד או מקל הנחיה), הוא אמצעי מרכזי עבורם להתמצא במרחב ולהימנע מסכנות.

דני גולדשטין, מנכ”ל מכון התקנים הישראלי; “יישום תקן ת”י 1918: ’נגישות הסביבה הבנויה’: אמצעי אזהרה והכוונה לאנשים עם מוגבלות ראיה, יאפשר לאנשים עם ליקויי ראייה לנוע במרחב הבנוי באופן עצמאי בטוח ומכובד.

’מכון התקנים הישראלי’, מבקש להגן על כלל הציבור בעזרת התקנים. בתהליך כתיבת התקנים ישנה תשומת לב גם לאוכלוסיות הזקוקות לתקנים מיוחדים”.

הציבור מוזמן להעיר הערות לתקן לכתובת המייל; nurith@sii.org.il, ניתן לצפות בטיוטת התקן באתר מכון התקנים הישראלי בקישור: nurith@sii.org.il

לעיון ב-חלקו השישי של תקן ת”י 1918

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן