יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

ראש הממשלה, נתניהו: ישראל, שומרת לעצמה את הזכות להגן על עצמה בשעת הצורך

0
0

אך עדיף, כי ארה”ב, והקהילה הבינלאומית, יבלמו את תוכנית הגרעין של אירן ◄ נאום ראש הממשלה נתניהו, בטקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל: שניים מחברי זהר ודוד, נותרו בני 19 לנצח
ראש הממשלה, נתניהו: ישראל, שומרת לעצמה את הזכות להגן על עצמה בשעת הצורך
ראש הממשלה, נתניהו: ישראל, שומרת לעצמה את הזכות להגן על עצמה בשעת הצורך

בראיון לתוכנית “בוקר טוב אמריקה”, אמר היום (שני) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי: עדיף שארה”ב והקהילה הבינלאומית יבלמו את תוכנית הגרעין של אירן, אולם ישראל, שומרת לעצמה את הזכות להגן על עצמה בשעת הצורך. נתניהו, קרא לנשיא ארצות הברית מר ברק אובאמה, ולקהילה הבינלאומית לשקול עיצומים מכאיבים על אירן; “על הקהילה הבינלאומית למנוע מטהרן לייבא תזקיקי נפט וכך תוכניתו של המשטר שם תוקפא”.

היום בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות איבה, אמר ראש הממשלה, מר נתניהו, כי לא נפסיק לפעול להחזרתו של גלעד שליט מן השבי. הוא השמיע קריאת אזהרה, לשוביו ולמנהיגיהם בזו הלשון; “החזירו את גלעד שליט”. והוסיף; כי; “ידה של ישראל מושטת לשלום למי שרוצה בכך, אבל, דורשי רעתנו וקוטלי ילדינו. נרדוף בכל מקום ונגבה מהם את מחיר שנאתם ופשעם.

נתניהו, הוסיף, כי הטרור, אינו תופעה חדשה, את הרוח הגבית נותנים היום משטרים איסלמיים ובעיקר אירן שהפכו את הקריאה להשמדת ישראל ללחם חוקם.

הנאום המלא של ראש הממשלה נתניהו בטקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל

“כמה חודשים לאחר שהתגייסתי לסיירת מטכ”ל, השתתפתי בהכנות למבצע צבאי. במהלך ההכנות המבצעיות הללו, נפצעו קשה מאוד, שניים מחבריי, שהתגייסו יחד איתי ליחידה; זהר ליניק ו-דוד בן חמו.

ליוויתי אותם ברכב הפינוי שהסיע אותנו לבית החולים תל- השומר. אני ישבתי בספסל האחורי והחזקתי את דוד בכל כוחי. הוא נפטר בזרועותיי טרם הגענו לבית החולים, זהר, נפטר זמן קצר לאחר מכן. את הרגעים הללו אני לא אשכח לעולם.

שניהם, זהר ודוד, נותרו בני 19 לנצח.

זהר ליניק, היה עלם יפה תואר ומאוד כריזמטי. הוא הדריך שנים רבות בשומר הצעיר, הוא ניגן במפוחית, אהב לצלם, אהב את הטבע. מי יודע לאן היה מגיע בזכות אישיותו וכישרונותיו?

דוד בן-חמו, היה נער מחונן, עדין מראה, אתלט מעולה, סקרן, רגיש ומאוד צנוע. הוא שבה את ליבי מהרגע שראיתי אותו. דוד גדל בבאר שבע, וסיים את לימודיו בהצטיינות, פה בפנימיית בויאר בעיר ירושלים. אני מאמין שהיה לפניו עתיד מזהיר.

עשרות שנים אחרי שנפל, ביקרתי בבית משפחת בן חמו, בעיר באר שבע. אימו של דוד, הראתה לי את חדרו. החדר הושאר בדיוק כפי שהיה ביום שדוד נפל. שום פריט, אף לא אחד, לא הוזז בתוכו. עשרות שנים שהחדר כאילו מחכה שהבן האבוד ישוב.

אחיי ואחיותיי, בני המשפחות השכולות, לכל משפחה דרך משלה להתמודד עם האובדן.

אני זוכר פעם אחת שראיתי את אימי צילה זיכרונה לברכה יושבת על הכורסא בסלון בבית הוריי, והיא בוהה למרחקים. פתאום חלף חיוך על פניה.

שאלתי אותה: “אמא, על מה את חושבת?”

היא ענתה לי: “אני חושבת על יוני, על יונהל’ה שלי”. ואז היא הוסיפה; “יש לי רק זיכרונות טובים…”

ביום הזה, העם כולו מחבק את כל האימהות ואת כל האבות, את האחים והאחיות, הבנים והבנות, והרעיות של משפחת השכול הגדולה.

האובדן שלנו כבד מנשוא. נחמתנו היא להמשיך את דרכם של יקירינו ולהגשים את חלומם. אנחנו עם שוחר שלום ומתפלל לשלום.

ידנו האחת מושטת לשלום לכל שכנינו החפצים בשלום, וידנו השנייה אוחזת בחרב דוד, כדי להגן על עמנו נגד מבקשי נפשנו.

משפט עתיק, צף ועולה בכל יום שאנו חושבים על הנופלים, אבל בייחוד הוא עולה ביום הזה. הוא נכתב לפני אלפי שנים, אבל הוא כאילו נכתב היום;

“הצבי ישראל, על במותיך חלל, איך נפלו גיבורים?”

יהי זכרם של הנופלים, של יקירינו ואהובינו, נצור עמנו בזיכרון עמנו לעד”.

_________

לצפייה ב-וידאו של נאום ראש הממשלה היום (ב’) בטקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל – וידאו – לחץ כאן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן