דיני משפחה וירושה

ביהמ”ש: הלכת השיתוף לא תחול בכל מקרה בו הוכרו בני זוג כ-’ידועים בציבור’

0
0

בן זוגה של המנוחה ביקש מביהמ”ש, כי ייתן פסק דין הצהרתי, המכריז עליו ועל והמנוחה כ’ידועים בציבור’, כדי לזכות בירושה, כב’ השופטת שפרה גליק, לענייני משפחה, בחנה המסכת הראייתית, וקבעה, כי על אף שבני הזוג, אכן היו ידועים בציבור, לא הוכיח התובע כוונת שיתוף בנכסיהם, ולפיכך, לא חלה בעניינו הלכת השיתוף.
ביהמ
ביהמ”ש: הלכת השיתוף לא תחול בכל מקרה בו הוכרו בני זוג כ-’ידועים בציבור’

כב’ השופטת שפרה גליק, ביהמ”ש לענייני משפחה, בעיר רמת גן, קבעה, כי על אף שבני הזוג הינם ’ידועים בציבור’, לא הוכיח התובע, כי לו ולמנוחה הייתה כוונת שיתוף בנכסים ולפיכך לא תחול הלכת השיתוף.

בן זוגה של המנוחה ביקש מביהמ”ש, כי ייתן פסק דין הצהרתי, המכריז עליו ועל והמנוחה כ’ידועים בציבור’, זאת לשם הבאת פסק הדין בפני בית המשפט בהליך נפרד של התנגדות לצוואה שהגיש כנגד יורשי המנוחה.

בן הזוג, טען, כי הוא והמנוחה, חיו כזוג נשוי, במשך כ-18 שנה ולא נישאו נוכח גילם המתקדם. כן, טען, כי התגוררו ביחד וניהלו משק בית משותף, וכי על אף שנכסי המנוחה, נרכשו על שמה בלבד, הרי שהוא היה שותף לרכישת הנכסים, והשיב למנוחה כספים בגינם. לטענתו, גם המל”ל (המוסד לביטוח הלאומי), הכיר בו ובמנוחה, כ”ידועים בציבור” ולפיכך, זכאי הוא למחצית רכושה של המנוחה מתוקף הלכת השיתוף.

יורשי המנוחה, טענו, מנגד, כי המושג “ידוע בציבור” לא יוצר סטטוס ולפיכך, לא ניתן לתבוע סעד הצהרתי שכזה.

עוד טענו, כי בני הזוג לא חיו יחד, ויחסיהם היו מעורערים, וכן, כי המנוחה רכשה את נכסיה בגפה, ולפיכך, יש לדחות את התביעה.

כב’ השופטת שפרה גליק, ציינה, כי ההליך ההצהרתי אינו ההליך הראוי במקרה דנן, שכן היות בני הזוג ’ידועים בציבור’ לא מקנה להם סטאטוס על פי החוק, אלא מדובר בעובדה הטעונה הוכחה.

למרות זאת, המשיכה כב’ השופטת, לבחון את המסכת הראייתית וקבעה, כי על אף שבני הזוג, אכן היו ידועים בציבור, לא הוכיח התובע כוונת שיתוף בנכסיהם, ולפיכך, לא חלה בעניינו הלכת השיתוף.

יצוין, כי כב’ השופטת גליק, נזפה בתובע י. לוי, אשר לא הגיש תצהיר עדות ראשית, וניסה לעקוף את תשלום האגרה בדרכים שונות. לאור התנהלות זו, חייבה אותו השופטת בהוצאות בסך של 15,000 ש”ח.

• ב”כ התובע: עו”ד י. לוי
• ב”כ הנתבעים: עו”ד רמי מור; עו”ד אבידן גלובינסקי

לפסק הדין בעניין מ.ח. נגד ב.ש. ואח’

__________

הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסק-דין”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן