הורים | parents

לצלוח בשלום גיל ההתבגרות של ילדיכם? לבנות יסודות כבר בילדות

0
0

עפרה ליאור, מדריכה ומאמנת הורים; “תפקידנו כהורים, אינו רק להאכיל, להסיע, להעניק ביטחון ולדאוג לשאר הצרכים הביטחוניים, אלא גם להעביר את ה”אני מאמין” הערכי שלנו לא רק במילים אלא גם במעשים, דוגמה אישית ותגובה מהירה ונחרצת על כל התנהגות לא ראויה של הילד…”.
לצלוח בשלום גיל ההתבגרות של ילדיכם? לבנות יסודות כבר בילדות
לצלוח בשלום גיל ההתבגרות של ילדיכם? לבנות יסודות כבר בילדות

ריבוי מקרי האלימות בקרב בני נוער, העלה שוב לכותרות את בעיית הביטויים השליליים של גיל ההתבגרות. הקושי של מערכת החינוך, להתמודד עם התלמידים, כבר הפך באחרונה לנושא למערכונים בטלוויזיה אשר היו משעשעים אותנו בוודאי הרבה יותר, אלמלא הם היו מזכירים יותר מדי את המציאות.

המרד האופייני ל’גיל ההתבגרות’ הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הגדילה אך ניתן לצמצם את חריפותו ואת הגילויים השליליים על ידי יצירת מערכת יחסים בריאה עם הילדים, החל מגיל צעיר ביותר כשהם עושים את השלבים הראשונים בהבנת העולם שסביבם.

לא אחת אנו נרתעים מלהגביל את ילדנו ונזהרים מהשימוש במילה; “לא!”. הדבר, יכול לנבוע מזיכרונות ילדות לא נעימים שלנו, כהורים, והרצון שהילדות של ילדנו, תהיה נטולת “טראומות” ושונה והכמיהה הבסיסית להימנע מעימותים ולהיות אהובים על ידי ילדנו.

גידול “ילד ללא גבולות”, עלול להיות הרסני. ה”גבולות”, מאפשרים ביטחון ומלמדים את הילד שהוא אינו יכול לעשות ככל העולה על רוחו, שיש מחיר לחריגה מהכללים ויש מבוגר אחראי שאפשר לסמוך עליו.

יש שנוקטים במדיניות קיצונית הפוכה, ומרבים באיסורים ועונשים. גם הגזמה בכיוון הזה אינה טובה ועלולה להביא לפריקת עול, בהמשך.

היסוד של מערכת יחסים טובה עם הילד הוא ב’כבוד’; לתת לילד ולרצונותיו כבוד, וללמדו מהו כבוד הדדי. כמו כן, יש בהחלט מקום לדרוש עשייה הן במשימות בית הספר, והן במשימות הבית, בהתאם לגיל וליכולתו של הילד.

הקניית ’תחושת הערך’ לילד, באה לידי ביטוי במישורים רבים; שיחה על הנושאים שמעסיקים אותו והקשבה אמיתית שאינה מניפולטיבית להשגת מטרות שונות או ביקורתית, להיות סקרן באמת לעולם של הילד ולהתפתחותו, להתעניין בחברים ובתחביבים אך עם רגישות בלי “לדחוף את האף” לנושאים ותחומים שהוא מעדיף לשמור לעצמו.

תפקידנו כהורים, אינו רק להאכיל, להסיע, להעניק ביטחון ולדאוג לשאר הצרכים הביטחוניים, אלא גם להעביר את ה”אני מאמין” הערכי שלנו לא רק במילים אלא גם במעשים, דוגמה אישית ותגובה מהירה ונחרצת על כל התנהגות לא ראויה של הילד.

הדרך הטובה ביותר לעצב את מערכת היחסים עם הילד היא לחשוב עליו כבר מהשלב הראשון כעל מבוגר. חשבו כיצד הייתם רוצים שהיחסים שלכם עימו, יראו כשהוא יהיה בוגר, והתחילו בכך כבר היום. צרו מצב שבו הילד חש בנוח לבוא אליכם לשתף, להתייעץ ולבקש עזרה.

_________

* מידע נוסף ויעוץ נרחב בנושא זה, ודומיו, ניתן לקבל על ידי המדריכה ומאמנת ההורים, הגב’ עפרה ליאור, בטלפון; 050-5569098, או באמצעות הדואר האלקטרוני: ofra@global-ivf.com.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן