אילת

ח”כ מאיר שטרית: אילת, תוכל להיות מרכז בינלאומי למחקר מדעי הים

0
0

– אם הממשלה תוביל המהלך ◄ ח”כ שטרית, פנה לממשלת ישראל בהמלצה להקים ועדת היגוי בין-משרדית אשר תרכז את הפעילות הדרושה להקמת המרכז הבינלאומי למחקר מדעי הים. “הממשלה, צריכה להראות את הדרך. נותר לה רק לפעול, והיא תוכל לממש את החזון של אילת, ולהביא צמיחה ענקית לעיר ולמדינה גם יחד”.
ח
ח”כ מאיר שטרית: אילת, תוכל להיות מרכז בינלאומי למחקר מדעי הים

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בראשות ח”כ מאיר שטרית (סיעת קדימה), קיימה אתמול (2.3.2010), ישיבה מיוחדת לציון; “יום העיר אילת”, שהתקיים בכנסת. בישיבה התקיים רב-שיח בין חברי הוועדה, ראש עיריית אילת מר מאיר יצחק הלוי, נציגי האוניברסיטאות ומשרדי הממשלה, נציגי המכון הבינאוניברסיטאי למדעי הים באילת, המרכז הלאומי לחקלאות ימית באילת’ ואורחים נוספים.

הישיבה, הוקדשה לנושא החזון המציב את העיר אילת כמרכז לאומי ובינלאומי לחקר מדעי הים וביוטכנולוגיה ימית, דבר שמתאפשר עקב ייחודיות הים הצמוד לאילת והמחקר שכבר מתנהל בעיר, אך תידרש גם השקעה רצינית מצד הממשלה לשם הוספת תקנים ותקציבים.

ח”כ שטרית, פתח את הישיבה בשבחה של העיר אילת, והוסיף, כי לצערו, הפרויקטים הקשורים לאילת אותם קידם בכהונתו כשר בממשלות השונות לא הובילו להישגים שבעיניו נראו חיוניים לעיר.

לדוגמה, הזכיר שטרית יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, את מאמציו לפתח רכבת לעיר וגם הקמת שדה-תעופה בינלאומי באזור, פרויקטים שלמרות שהיו מוכנים לצאת לפועל נעצרו כשהתחלף השלטון.

ראש עיריית אילת מר מאיר יצחק הלוי, הדגיש את חשיבות ההשקעה בעיר כמרכז למחקר במדעי הים, וציין גם שממזרח וממערב, במדינות שגובלות את ישראל, יש התפתחות אדירה שממומנת על ידי הממשלות, וגם העובדה שהעיר אילת, עצמה סובלת מבעיות דמוגרפיות, שייתכן מאד שיפתרו עם השקעה באילת כעיר אקדמאית.

המומחים ונציגים ממוסדות להשכלה גבוהה, וממרכזי המחקר בתחום מדעי הים באילת, דיברו על ייחודיות העיר והנגישות שם למדעי הים. הם תיארו את המחקר שמתבצע בעיר, שיתוף הפעולה עם מדענים ברחבי העולם, וציינו, כי רק בעזרת יד מכוונת מצד הממשלה, והשקעה מצידה, ניתן יהיה להפוך את אילת לאחד המקומות המיוחדים בעולם והמובילים ביותר בתחום מדעי הים.

ח”כ שטרית, הזכיר לדוגמה את פועלו של שר התיירות לשעבר גדעון פת, שהשקיע מתקציב משרדו, כדי לקדם את התיירות באילת ושבזכותו הפכה העיר להיות מרכז תיירותי בשנות ה-80.

ח”כ שטרית, פנה לממשלת ישראל בהמלצה להקים ועדת היגוי בין-משרדית אשר תרכז את הפעילות הדרושה להקמת המרכז הבינלאומי למחקר מדעי הים.

לדבריו; “הממשלה, צריכה להראות את הדרך. נותר לה רק לפעול, והיא תוכל לממש את החזון של אילת, ולהביא צמיחה ענקית לעיר ולמדינה גם יחד”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן