עזרה ראשונה

מד”א: בתוך 3 שעות 2 החייאות מוצלחות של תינוקות על רקע חנק באזור ירושלים

0
0

התערבות מיידית של אזרחים מזדמנים עם הכשרה בסיסית שעברו, משפרת בעשרות אחוזים את סיכוייו של אותו אדם שנקלע למצב של ’חנק’ לשרוד את האירוע ◄ עיריית תל אביב, נטלה יוזמה ובשיתוף עם מגן דוד אדום, פתחו במספר מרכזים קהילתיים לחוג החשוב ביותר – החוג לחיים! סדנת החייאה ועזרה ראשונה לתינוקות ◄ החוג הייחודי, מיועד לקהל הרחב ללא כל רקע או ידע קודם
מד
מד”א: בתוך 3 שעות 2 החייאות מוצלחות של תינוקות על רקע חנק באזור ירושלים

צוות מד”א טלמון, בראשותו של הפאראמדיק, מר פיני גרינברג, שהוזעק למרפאת היישוב בטלמון, אתמול (יום ד’), בשעה 15:30, מצא במקום את אחת המטפלות, העובדת במעון של היישוב שהיא אוחזת בידיה פעוט כבן שנתיים כשהוא מחוסר הכרה כחול ועם דופק איטי מאוד. במהלך פעולות ההחייאה, בתוך כל ההמולה וההיסטריה של המטפלות מבין הפראמדיק, גרינברג, כי הפעוט ששהה במעון נחנק מאכילת לחם.

במשך כחצי שעה ובסיוע המתנדבים מהיישוב, ניהל הפראמדיק, מאבק עיקש על חייו של הפעוט; “בסיטואציה הזאת, כאב לילדים קטנים התגובה הרגשית שלנו כצוותים וותיקים ומיומנים מפתיעה אותי כל פעם מחדש, הרגשתי שחייו של הילד “בורחים” לי מבין הידיים, נלחמתי על חייו והתפללתי בלבי בזמן פעולת ההחייאה שאנחנו חייבים לעשות הכול, אבל הכול, כדי לא לאבד את הילד המקסים הזה ולהציל את חייו” משחזר הפרמדיק פיני גרינברג.

בהמשך הועבר הפעוט לידיו של צוות אט”ן בנימין בראשות הפרמדיק אורן בריל, שהחלו בפינויו לכיוון בית החולים שערי צדק, במחצית הדרך לעיר ירושלים הפעוט, כבר החל כבר לנשום בכוחות עצמו ובכניסה למיון הפעוט החל בוכה וחזר להכרה מלאה.

כעבור שלוש שעות (שעה 18:30) התקבלה קריאה נוספת במוקד מד”א מרחב ירושלים, על תינוק כבן חודשיים, אשר נחנק באחד משכונות העיר, במהלך האכלתו.

צוותים של מד”א בראשות הפארמדיק יאיר שוסהיים, שחשו אל הבית מצאו את התינוק בידי אימו הנסערת וחסרת האונים כשהוא כחול ולא נושם. הצוותים החלו מיד בביצוע ’פעולת החייאה’ במהלכם שב ליבו של התינוק לפעום מחדש והוא פונה במצב קריטי, כשהוא מונשם ומחוסר הכרה לבית החולים הדסה, הר הצופים.

כעבור כשעתיים בישר סגל ביה”ח לצוות מד”א, כי חיי התינוק, ניצלו בזכותם, והוא שב לנשום בכוחות עצמו.

ארגון מד”א, חוזר ומזכיר להורים לעבור קורס החייאה’ במד”א, על מנת שידעו לטפל בילדיהם במצבי חירום ולא יעמדו חסרי אונים עד הגעת הצוותים המקצועיים של מד”א. הקורס נמשך כארבע שעות, כולל הסבר לגבי טיפול במקרה השתנקות – חנק של פעוט, וכן הסבר לגבי החייאה במקרה של מוות בעריסה”.

בעיריית תל אביב, נטלו יוזמה ובשיתוף עם מגן דוד אדום, לפתוח עבור תושביה במספר מרכזים קהילתיים בעיר את החוג החשוב ביותר – החוג לחיים! סדנת החייאה ועזרה ראשונה לתינוקות.

ההחלטה באה בעקבות מספר ערים בעולם, שם הוכח, כי התערבות מיידית של אזרחים מזדמנים עם הכשרה בסיסית שעברו, משפרת בעשרות אחוזים את סיכוייו של אותו אדם לשרוד את האירוע.

החוג הייחודי, מיועד לקהל הרחב ללא כל רקע או ידע קודם ויתקיים ביום שישי, בתאריך 19.3.09, בין השעות; 09:00-13:00, בעלות סמלית של 20 ₪ למשתתף.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן