עובדים | תעסוקה | כוח אדם

תאונות עבודה: ירידה של 24% במספר התאונות הקטלניות בשנת 2009

0
0

מדובר במספר התאונות הנמוך ביותר מזה 20 שנה ויותר ◄ שר התמ”ת, קורא למעסיקים: קחו אחריות על בטיחות ובריאות העובדים ◄ מפקח עבודה ראשי במשרד התמ”ת: הירידה בשיעור תאונות העבודה הקטלניות נתון חיובי המושפע ממאמצי אגף הפיקוח על העבודה בשיתוף הממונים על הבטיחות, הבודקים המוסמכים, המוסד לבטיחות ולגיהות וגורמים חשובים נוספים.
תאונות עבודה: ירידה של 24% במספר התאונות הקטלניות בשנת 2009
תאונות עבודה: ירידה של 24% במספר התאונות הקטלניות בשנת 2009

בשנת 2009, חלה ירידה של 24% במספר תאונות העבודה הקטלניות. בשנה זו 42 הרוגים כתוצאה מתאונות עבודה ביחס לממוצע (5 שנתי) של 55 הרוגים לשנה בשנת 2008. מדובר בשיעור של 1.38 פגיעות קטלניות ל-100,000 עובדים, לעומת שיעור של 1.83 בשנת 2008, כך עולה מדו”ח סיכום תאונות עבודה שערך אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ”ת.

יורם אלעזרי, המשמש מפקח עבודה ראשי של משרד התמ”ת, מציין, כי בשנת 2009, אנו מונים את מספר תאונות העבודה הקטלניות הנמוך ביותר מזה 20 שנה ויותר.

נתוני העשור (2000-2009) מצביעים על ירידה של 33% במספר הפגיעות הקטלניות. שיעור הפגיעות הקטלניות ל 100,000 עובדים, ירד ב 43% בתקופה זו.

יורם אלעזרי, מציין, כי הירידה בשיעור תאונות העבודה הקטלניות במדינת ישראל, הינה נתון חיובי המושפע ממאמצי אגף הפיקוח על העבודה בשיתוף הממונים על הבטיחות, הבודקים המוסמכים, המוסד לבטיחות ולגיהות וגורמים חשובים נוספים. ניתן לזקוף תרומה גם לשכלולים הטכנולוגיים ולפיתוח אמצעי המיגון והבקרה.

“עם זאת, אומר אלעזרי; “אין להסיק מכך על התקופה העתידית. לצערי, אני צופה כי מגמה זו לא תשמר. אני חש חובה לחזור ולהזהיר מפני עליה במספר התאונות הקטלניות במדינת ישראל, נוכח השחיקה המתמדת במשאבי הפיקוח והאכיפה”.

שר התמ”ת מר בנימין (פואד) בן אליעזר, קורא למעסיקים, לרבות התעשיינים והקבלנים; “קחו אחריות על בטיחות ובריאות העובדים, הפגינו מנהיגות והטמיעו את הבטיחות בדפוסי הניהול ובתרבות הארגונית”.

השר, הזהיר, כי גם בתקופה שבה יש קשיים כלכליים, אסור לצמצם באמצעי הבטיחות ובהדרכות לעובדים המחויבות על פי חוק.

יורם אלעזרי, מפקח עבודה ראשי במשרד התמ”ת

עוד ציין, השר בן אליעזר, כי במטרה לעודד את החברות להקפיד בנושאי הבטיחות, תבחן אפשרות לכלול עמידה בדרישות הבטיחות בתנאי הסף של מכרזי חברות ומוסדות ממשלתיים, בדומה לדרישות הקיימות כיום לגבי קיום חוקי עבודה.

יצוין, כי שר התמ”ת, פועל לעריכת שינוי מבני באגף לפיקוח על העבודה במשרד התמ”ת לצורך התאמתו למשימותיו, כולל תוספת מפקחים. שר התמ”ת, פנה אל שר האוצר, ד”ר יובל שטייניץ, בעניין הקצאת המשאבים הנדרשים.

בעשור האחרון, מספר המועסקים במשק גדל בשיעור של 25%, מ-2.43 מיליון בשנת 1999 ל- 3.04 מיליון מועסקים בשנת 2009. בתקופה זו, נוספו סיכונים הנובעים משימוש מוגבר במכונות, הורחבה הבניה לגובה, ונפוץ השימוש במקורות אנרגיה חדשים ועתירי עוצמה.

אלעזרי, אומר, כי; “לא זו בלבד שמספר מפקחי העבודה לא גדל בהתאמה לגידול במשק, אלא שבתקופה זו, קוצצו 20% מתיקני המפקחים. כיום נותרו 53 מפקחי עבודה בכל מדינת ישראל, אשר מצופה מהם להשגיח על למעלה מ-50 אלף מקומות עבודה, אתרי בניה ומפעלים. מצב זה מגביל את היכולת לספק הגנה לעובדים, ופיקוח ואכיפה על מקומות העבודה”.

“לפיכך”, אומר אלעזרי; “הירידה החדה בתאונות השנה איננה ערובה לירידה נוספת. נתוני השנה האחרונה, מהווים הוכחה חותכת לכך, כי תאונות עבודה, אינן גזירת גורל והן ניתנות לצמצום ולמניעה בצורה משמעותית. הדבר הוא בידנו ועל כן ראוי לתת לכך את מלוא העדיפות”.

_________

* שיעור ההרוגים – נתון זה משקף את הסיכון של עובד לההרג בתאונת עבודה. השיעור מחושב לפי מספר ההרוגים חלקי מספר המועסקים. באופן זה מקבלים מדד אשר מנרמל את השינויים במספר המועסקים מדי שנה. נהוג להציג מדד זה כמספר ההרוגים ל 100,000 מועסקים. השנה נתון זה מחושב לפי 3.0432 מיליון מועסקים במשק כמצויין בנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2009.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן