ענקית הקפה האיטלקי, Lavazza, אבלה עם הסתלקותו של הבוס אמיליו לוואצה, בניהולו, תפסה חברת Lavazza, כמעט מחצית משוק מוצרי הקפה באיטליה. תוך החדרת תרבות השתייה של איטליה, הפך הקפה מותג בין-לאומי; “קפה אספרסו, לוואצה” ברחבי העולם עם מאזן מרשים של 90 סוכנויות במדינות רבות
אמיליו לוואצה, הבוס של ענקית הקפה האיטלקי Lavazza, הלך לעולמו בגיל 78
ענק הקפה האיטלקי, אמיליו לוואצה (Emilio Lavazza), האיש שעשה את שם משפחתו לשם נרדף למילה; “קפה”, הלך לעולמו מהתקף לב, ביום שלישי בגיל 78, בעיר טורינו.
סוכנויות הידיעות, דיווחו, כי אמיליו, שניהל את החברה, קרוב ל-40 שנה, היה זה שלמעשה הביא לשגשוגה והתרחבותה של אימפריית Lavazza, הנחשבת השישית בגודלה בעולם ב-’קליית קפה’ הגדולה ביותר.
הוא התחיל לעבוד בעסקי המשפחה, שהקים סבו, בסוף 1800 בעיר טורינו. הוא הפך מנכ”ל לאחר מותו של אביו בשנת 1971, ויו”ר החברה לאחר מותו של דודו בשנת 1979. הוא עצמו פרש מניהולה הפעיל בשנת 2008.
בניהולו תפסה חברת Lavazza, כמעט מחצית משוק מוצרי הקפה באיטליה. תוך החדרת תרבות השתייה של איטליה, הפך הקפה מותג בין-לאומי; “קפה אספרסו, לאוואצה” ברחבי העולם עם מאזן מרשים של 90 סוכנויות במדינות רבות, בהן; צרפת, בריטניה, ארצות הברית, אוסטריה, ברזיל והודו.
בשנת 1993, הוענק לו תואר כבוד מהפקולטה לכלכלה המסחר של טורינו.
“למרות עוצמתו הכלכלית, וכאיש שהוביל את לוואצה, להצלחה עולמית, היה אמיליו לאוואצה, איש צנוע אשר העדיף לשמור בקנאות, על חייו הפרטיים והעסקיים. מתברר, כי בכל שנותיו העניק רק פעם אחת ראיון לעיתון איטלקי, לפני כ-15 שנה, וגם זה היה במהלך נסיעה פרטית שלו ליד ההגה” – אמר דובר החברה.
סיפורה של Lavazza
חברת לווצה נוסדה בשנת 1895, על ידי מר לואיג’י לווצה. מיום הקמתה נשארה החברה בבעלות משפחת לווצה, ומיטב המסורת עברה מאב לבן. כיום עובדים בצוותא הסב, הבן והנכד.
לחברה מטעי קפה משלה, במקומות היוקרתיים ביותר בעולם. במשך הדורות פיתחה החברה שיטות גידול ודישון ייחודיות. מגדלי הקפה הוכשרו במיוחד והם מופקדים ואחראים לכל שלבי הגידול, קטיף במועד, עיבוד הפולים בשטיפה על מנת לשמר את האיכות והארומה עד לאריזתם למשלוח לחברת האם בעיר טורינו – איטליה.
החברה, פיתחה במהלך השנים מגוון של סוגי קפה לטעמם של לקוחותיה באיטליה ברחבי העולם. ועל כן, יש כיום ללווצה מבחר עשיר של סוגי קפה במבחר טעמים.
השלב הבא כרוך בסינון קפדני ביותר של כל פול קפה עד להגעתו לקלייה בשיטת הריחוף באוויר חם ומבוקר עד לאריזתו בוואקום או חפיסה עם שסתום מיוחד.
לואיג’י לווצה
למותר לציין, כי חברת לווצה ע”פ נתונים בלתי תלויים, מייבאת לצרכיה בלבד למעלה מ-35% מכלל כל יבוא ה’פולים הירוקים’ לאיטליה לצריכה מקומית, תעשיה וייצוא למדינות העולם.
באיטליה בלבד אוחזת לווצה בלמעלה מ-49% מהשוק כאשר החברה השניה שלאחריה אוחזת בנתח של כ-8% בלבד.
חברת לווצה, ידועה כבעלת המרכז “TRAINING CENTER” להכשרת ברמנים מקצועי מהידועים בעולם.
לואיג’י לווצה, מייסד החברה, נולד ב-24 באפריל, 1859, במוריסנגו, כפר קטן באזור מונפראטו בפיאדמונט, איטליה.
בגיל 25, נסע לואיג’י לעיר טורינו, בה למד כלכלה ומסחר בבית הספר העירוני. בעת לימודיו, עבד למחייתו בחנות קפה בשם; “פגאני וילאני” ומאוחר יותר בבית חרושת לגפרורים ובחנות קפה “סקוטי מנזוני”.
ב-1895 פתח חנות קפה משלו, וכל היתר שייך להיסטוריה…
• המידע הובא מתוך אתר לווצה ישראל.
• לאתר לווצה העולמי