חג פּוּרִים

משרד התמ”ת: אין לקנות ולהשתמש בתחפושות, אביזרים ותרסיסים שאינם בתקן

0
0

בעקבות האירוע שקרה היום בו נפצעה באופן קשה ילדה בת 9, אומר, הממונה על התקינה במשרד התמ”ת, מר גרישה דייטש; אין לקנות ולהשתמש בתחפושות, אביזרים ותרסיסים שאינם נושאים סימון – כנדרש בתקן, משום שמוצרים כאלה לא עברו כלל את בדיקת מכון התקנים.
משרד התמ
משרד התמ”ת: אין לקנות ולהשתמש בתחפושות, אביזרים ותרסיסים שאינם בתקן

בעקבות האירוע שקרה היום (חמישי, שעה 15:30), במושב מגשימים שליד פתח תקוה, בו ילדה נפצעה באופן קשה (סובלת מכוויות נרחבות), לאחר שנכוותה בשריפה שפרצה, ככל הנראה, כתוצאה מהתלקחות של זיקוקים, ואחותה בת ה-17 נפגעה קלות משאיפת עשן, מבקש מר גרישא דייטש, הממונה על התקינה מטעם משרד התמ”ת, לחדד מספר הנחיות ודרישות בנושא תקנים למשחקים.

לקראת חג הפורים, נושא של בטיחות הצעצועים ועמידתם בדרישות התקן הרשמי ת”י 562 – צעצועים, מקבל משנה תוקף וזאת מכיוון שהתקן ת”י 562, חל על תחפושות לילדים, מסכות, צעצועים מרעישים, תרסיסים, צבעים וכו’.

גם השנה, הממונה על התקינה במשרד התמ”ת, מדגיש, כי; “אין לקנות ולהשתמש בתחפושות, אביזרים ותרסיסים שלא נושאים סימון כלל משום שמוצרים כאלה לא עברו כלל את בדיקת מכון התקנים”.

עוד אומר דייטש, כי; “קיומו של סימון, כנדרש בתקן הרשמי, ת”י 562, מבטיח במרבית המקרים, שהמוצר, נבדק ע”י מכון התקנים ונמצא מתאים לתקן”.

דייטש, הוסיף, כי; “הורים שרוכשים אביזרים ותחפושות לילדים, ותרסיסים, יוודאו, כי קיים סימון בשפה העברית ובו פירוט שם היבואן, כתובתו, ארץ הייצור, הגבלת גיל והאזהרות, כגון; “זהירות, הרחק מאש!”.

לתשומת לב, ההורים: לא לקנות ולא לתת לילדים להשתמש בתרסיסים שמיועדים למבוגרים; הם דליקים (קיים סימון דליקות) ומסומנים כמיועדים לגיל 14 ומעלה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן