נגישות כאן ישראל

משרד המשפטים, פועל לשיפור נגישות המבנים המשרדיים והשירותים לציבור ’בעלי מוגבלויות’

0
0

ד”ר גיא רוטקופף, מנכ”ל משרד המשפטים; “אנו סוברים, כי יש להעניק שירות טוב ומקצועי לכלל האוכלוסייה במדינת ישראל. החלק הראשון של התיקונים המוצעים יבוא לידי ביצוע כבר בתוכנית העבודה של שנת 2010”.
משרד המשפטים, פועל לשיפור נגישות המבנים המשרדיים והשירותים לציבור ’בעלי מוגבלויות’
משרד המשפטים, פועל לשיפור נגישות המבנים המשרדיים והשירותים לציבור ’בעלי מוגבלויות’

משרד המשפטים, אינו קןפא על שמריו והוא מינה את רו”ח איריס פרידמן, לתפקיד ממונת שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (וזאת בנוסף לקיומה של נציבות השוויון כיחידה נפרדת במשרד המשפטים). במסגרת תפקידה, יזמה גב’ פרידמן, עריכת “סקר נגישות” במשרד המשפטים, במטרה להנגיש את המשרדים והשירותים הניתנים על ידי המשרד לכלל האוכלוסייה.

מטרת הסקר, שהוכן ע”י המרכז הישראלי לנגישות של עמותת שק”ל, הייתה לאתר ליקויים בנושא; נגישות מבנים ושירות, לקבל המלצות לביצוע התאמות נגישות, אומדן כספי לביצוע ההתאמות המומלצות, וסדר עדיפות המומלץ לביצוע ההתאמות.

הסקר, התייחס בעיקר לנגישות עבור אנשים עם מוגבלות בניידות השונות, לרבות המשתמשים בכיסאות גלגלים, לקויי ראיה, ולקויי שמיעה.

לדברי מנכ”ל משרד המשפטים, ד”ר גיא רוטקופף; “אנו סוברים, כי יש להעניק שירות טוב ומקצועי לכלל האוכלוסייה במדינת ישראל.

משרד המשפטים, יעמוד בכל הנדרש ממנו מבחינה חוקית ואף יפעל מעבר לכך, מתוך תפיסה של שוויון זכויות ושל שירותיות בסטנדרטים גבוהים. אני שמח על ביצוע הסקר ואבחן בעיון את כל האמור בו הן מבחינה תקציבית והן מבחינה ביצועית.

החלק הראשון של התיקונים המוצעים יבוא לידי ביצוע כבר בתוכנית העבודה של שנת 2010″. סיכם ד”ר רוטקופף.

משרד המשפטים, מבהיר, כי חשוב להתחיל בביצוע הנגשה במבנים בהם יש תנועה של ציבור גדול. משום כך, הומלץ, כי בשנים 2011-2012, יונגשו במלואם המבנים של המשרד הראשי בעיר ירושלים ושל הפרקליטויות ברחבי הארץ”.

תזכורת; חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ”ח-1998, מחייב הנגשה של מבנים, תשתיות וסביבה, קיימים וחדשים, וכן, הנגשה של שירותים הניתנים לציבור גם ל-’אנשים עם מוגבלות’. החוק קובע, יעד לביצוע ההתאמות עד שנת 2017.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן