הריון | לידה | תינוקות

ח”כ מאיר שטרית, הגיע להסכמה עם הממשלה בנוגע לחוק תרומת ביציות

0
0

בישראל, קיים מחסור משמעותי בביציות לתרומה. נשים הזקוקות לתרומת ביצית להבאת ילד, נאלצות כיום לקבל תרומה בחו”ל, במדינות המתירות גם לנשים שאינן עוברות טיפול הפריה לתרום ביציות ◄ ח”כ שטרית: הגעתי להסכמה עם הממשלה, לצרף הצעתי להצעת החוק הממשלתית
ח
ח”כ מאיר שטרית, הגיע להסכמה עם הממשלה בנוגע לחוק תרומת ביציות

האם יגיע הקץ בקרוב מאד לסחבת בנושא הכאוב של הסדרת “תרומת הביציות”? ימים יגחדו, אבל בינתיים, הצעת “חוק הביציות של ח”כ מאיר שטרית”, שנועדה להסדיר את נושא שאיבת הביציות מנשים שעוברות טיפולי פוריות, ולאפשר לנשים צעירות ובריאות לתרום ביציות בתשלום, תובא בשבוע הבא, לדיון בועדת השרים לחקיקה.

ח”כ שטרית (סיעת “קדימה”), הפועל בנושא במרץ הראוי לכל שבח, אופטימי וטוען, כי הגיע להסכמה עם הממשלה, לפיה הוא יצרף את הצעתו ל”הצעת החוק הממשלתית”, ויקדם את הצעת החוק של “תרומת הביציות” בשיתוף פעולה מלא עם הממשלה, ועל כן, רוב הסיכויים שתזכה לתמיכה מלאה.

הצעת החוק, תעלה לדיון במליאת הכנסת, כאמור, כבר בשבוע הבא.

עפ”י סעיף 4(1) ל’חוק בריאות העם’, משנת 1987 (הפריה חוץ גופית), מתיר החוק הקיים כעת רק לאישה שעוברת בעצמה טיפולי פוריות’ יכולה לתרום ביציות. אסור לקבל תרומה מחברה טובה או מקרובת משפחה.

פעמים רבות הוגשו הצעות חוק ע”י חברי כנסת בנושא ואף הוגשו על ידי משרד הבריאות, כאשר מטרתן, להסדיר את נושא שאיבת הביציות מנשים שעוברות טיפולי פוריות. כזכור, כבר בשנת 2000, החליט שר הבריאות דאז שלמה בניזרי, להקים ועדה ציבורית-מקצועית בראשותו של ד”ר מרדכי הלפרין, שתבחן את ההיבטים המשפטיים, האתיים, החברתיים וההלכתיים הקשורים לנושא הנ”ל.

מספר הצעות חוק בנושא הועלו, בגלגולים שונים, החל משנת 2001. ב-8 במאי 2007, עברה הצעת החוק בקריאה ראשונה.

מאז שהואשמו רופאים בכירים ב”פרשת גניבת הביציות”, אין כמעט, רופאים, המוכנים לבקש תרומה ממטופלת שלהם ואין נשים רבות המוכנות לתרום. ישראליות שזקוקות לתרומה נאלצות לעבור את התהליך בחו”ל, בעיקר במזרח אירופה או בקפריסין. בארץ, קופות החולים משתתפות בחלק קטן בלבד מהעלות.

ח”כ מאיר שטרית, מתריע, כי; “קיים בישראל מחסור חמור בביציות לתרומה. נשים, הזקוקות לתרומות ביציות נאלצות לנסוע לחו”ל ולקבל תרומת ביצית במדינות המאפשרות גם לנשים שאינן עוברות טיפול הפריה לתרום ביציות”.

“הצעת חוק זו, הייתה דרושה כבר מזמן, ואני שמח שבסופו של דבר, אחרי בקשות חוזרות לדחות את ההצעה, הממשלה החליטה לתמוך בה”. סיכם ח”כ מאיר שטרית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן