תיירות | נופש

תנועת המושבים: עודף בניה של צימרים יגרום לקריסה כלכלית

0
0

תנועת המושבים: כ-4000 חדרי אירוח שהוקמו במאה הקודמת טעונים שיפוץ מקיף בהשקעה של 200 מיליון שקל ◄ על המדינה לסייע בשדרוג הקיימים ולא בהקמת חדשים ◄ איתן בן דוד, מזכ”ל תנועת המושבים: תמיכת המדינה בתיירות הכפרית ראויה לשבח
תנועת המושבים: עודף בניה של צימרים יגרום לקריסה כלכלית
תנועת המושבים: עודף בניה של צימרים יגרום לקריסה כלכלית

מנהל האגף לכלכלה ופיתוח עסקי בתנועת המושבים, מר יוגב שריד, מזהיר, כי ענף ’התיירות הכפרית’, הגיע למצב של עודף היצע על ביקוש והמשך מגמת בניית צימרים חדשים עלול לגרום לקריסה כלכלית.

לדברי שריד, בשנים האחרונות נמשכה מגמת פתיחת חדרי אירוח חדשים וזאת למרות שהמשבר הכלכלי, גרם לירידה במספר הלינות.

כתוצאה מכך צימרים רבים נותרים ריקים באמצע השבוע וחלקם גם בסופי השבוע שאמורים לספק לתיירנים את הבסיס להכנסות.

בימים אלו, נערכים במשרד התיירות, דיונים על הקצאת התמיכה בשנת 2010 ועל פי ההערכה הכוונה היא להקצות מיליוני שקלים להקמת צימרים חדשים.

איתן בן דוד, מזכ”ל תנועת המושבים, אמר שתמיכת המדינה בתיירות הכפרית ראויה לשבח, אולם נכון יהיה להפנות את התקציב לשדרוג חדרי האירוח הקיימים ולא להקמת חדשים מאחר ואלו ינגסו בעוגה הקטנה, יסבכו את חברי המושבים בהשקעות שיתקשו להחזיר ויפגעו בחדרי האירוח שכבר פועלים.

לדברי בן דוד, על פי הערכת התנועה, מחצית מתוך 8,000 חדרי האירוח במושבים טעונים שיפוץ מקיף.

איתן בן דוד: תמיכת המדינה בתיירות הכפרית ראויה לשבח

מדובר בצימרים אשר הוקמו בתחילת התפתחות הענף בשנות ה-80 וה-90 וחלקם אף לפני כן, ולא מותאמים לדרישות של הצרכן הישראלי בשנות האלפיים.

עלות שיפוץ של כל אחד מן הצימרים מוערכת בכ- 50 אלף שקלים, כך שמדובר בהוצאה כוללת של 200 מיליון שקלים שתקפיץ את ’התיירות הכפרית’ קדימה.

מדובר בעלות שהיא נמוכה ביחס לבניית צימר חדש שמוערכת ב-200-300 אלף שקל. מובן שהחלק הארי של הוצאות השיפוצים, ימומן על ידי חברי המושבים, אולם התמיכה של משרד התיירות לביצוע השדרוגים יכולה להיות מנוף חשוב לביצוע ההשקעות הנדרשות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן