קמפיין: אנשים. לא סמלים

עמותת נגישות ישראל - Access Israel, יוצאת בקמפיין מקורי רחב היקף / ארצי של עמותת נגישות ישראל יחד עם משרד הפרסום ליאו ברנט, למיגור תופעת עברייני חניות הנכים והעלאת המודעות לנושא. בין לילה, אלפי תמרורי חניות נכים ב-15 ערים, ובעשרות רבות של חניונים ומרכזי קניות בפריסה ארצית, הוחלפו בתמונות של 50 אנשים אמיתיים עם מוגבלות, המספרים את סיפוריהם האישיים.

נאומו של בצלאל סמוטריץ' מכנס התנועה לאיכות השלטון

במשך עשרות שנים המתח הרצוי בין הרשויות השונות לא התקיים. יותר נכון לומר – הוא התקיים אבל בכיוון אחד בלבד. הרשות השופטת איתגרה פעם אחר פעם את שתי חברותיה, ואולם היא עצמה לא אותגרה לרגע. אסור היה לגעת בה.

פורום כאן נעים

האם יש קשר בין פעילות תחנת הכוח בחדרה לבין מחלות נשימה בילדים?

האם יש קשר בין פעילות תחנת הכוח בחדרה לבין מחלות נשימה בילדים? העיתונאי אלי לוי חדשות ערוץ 10 מביא את הסיפור ושיחה עם מנהלת מחלקת ילדים במרכז הרפואי הלל יפה דר' עדי קליין.

הרב יובל הכהן אשרוב – מגלה איך לרזות בלי דיאטה

הרב יובל הכהן אשרוב - מגלה לנו את הסוד איך לרזות בלי דיאטה.

זן נדיר – טורפים

טורפים - טורפי העל של ישראל כפי שנלכדו בעדשה של משה אלפרט במשך שלושים שנה: מסעודתו של הנמר האחרון בעין-גדי ועד המרדף אחרי זאבי הגולן. במאי תסריטאי וקריין: יגאל מוסקו.

אמא ל-12 מוצאת זמן לאהבה חדשה

ילדות כואבת ובעל אלים לא הצליחו לנצח את ליאת ברששת, שמגדלת לבד את תריסר ילדיה. עכשיו, נגד כל הסיכויים היא ממציאה את עצמה מחדש עם עמוד פייסבוק מצליח והרצאות שהיא מעבירה, ואפילו מוצאת זמן לאהבה חדשה.

סטטיק ובן-אל תבורי עם הלהיט החדש

סטטיק ובן-אל תבורי, הצמד המוזיקלי הישראלי עם הקליפ-להיט הראשון החדש בשפה האנגלית. זו הגרסה האמריקאית ל"סלסולים" שיצאה לעולם 12.12.18.

מפעל הפיס

נגישות השירות למגבלה תקשורתית (גמגום)

אנדריי קגן, אדם מגמגם אשר עובד בעמותת נגישות ישראל, מספר על עצמו ונותן המלצות לאופן בו יש לתקשר עם אדם מגמגם.

מרק שעועית מהיר וקל להכנה בנוסח דרוזי מסורתי

מרק שעועית מהיר וקל להכנה בנוסח דרוזי מסורתי, שניתן לטבען, רוטב לאורז [ 40 דק' בישול] מתכונים נוספים ניתן למצוא באתר - http://druzecuisine.com/ מרק שעועית מהיר כתוספת לאורז לבן, מתכון דרוזי מסורתי קל להכנה שניתן לטבען, מתוך סודות המטבח הדרוזי.

נעים לעקוב אחרי

תאונת דרכים

אור ירוק: מתוך כרבע מיליון נפגעי תאונות דרכים ב-5 השנים האחרונות כ-17% הם בגילאי 20-24

– יותר מכל קבוצת גיל אחרת ◄ 41,430 צעירים בני 20-24 נפגעו בתאונות דרכים בין השנים 2003-2008 בכל הארץ, מתוכם 423 נהרגו ◄ סה"כ נפגעו בתאונות דרכים בשנים 2003-2008 ב-71 ערי ישראל המונות מעל 20 אלף תושבים כ- 122,500 בני אדם
אור ירוק: מתוך כרבע מיליון נפגעי תאונות דרכים ב-5 השנים האחרונות כ-17% הם בגילאי 20-24
אור ירוק: מתוך כרבע מיליון נפגעי תאונות דרכים ב-5 השנים האחרונות כ-17% הם בגילאי 20-24

מתוך כרבע מיליון נפגעי תאונות דרכים בארץ בשנים 2003-2008, כ-17% הינם בגילאי 20-24 – יותר מכל קבוצת גיל אחרת (בערכים מוחלטים), כך על פי דיווח של עמותת אור ירוק, בהסתמך על נתוני הלמ"ס. קבוצות הגיל חולקו באופן שווה על פי קבוצות של 5 שנים כל אחת: 0-4, 5-9, 10-14 וכיו"ב.

עוד עולה מן הנתונים, אותם בחנה עמותת אור ירוק, כי צעירים בגילאי 20-24 "מובילים" במספר הנפגעים (בערכים מוחלטים) בכל חומרות הפגיעה השונות, מפצוע קל ועד הרוג, ולאורך כל השנים, מאז 2003 ועד היום.

כך, למשל, נמצא, כי בין השנים 2003-2008, נהרגו מקרבם 423 (בכל הארץ), נפצעו קשה 2,350 ונפצעו קל כ-40 אלף.

גם כאשר נבחנים הנתונים ב-71 ערי ישראל, המונות מעל 20 אלף תושבים, המצב נשאר זהה, כלומר; שיעור היפגעותם של צעירים בני 20-24, גבוה הן באופן מוחלט והן ביחס לכל חתך גילאים אחר. כך, מאז 2003 ועד היום נפגעו כ- 23 אלף צעירים בגילאי 20-24, מתוכם 106 הרוגים, כמעט אלף פצועים קשה וכ- 22 אלף פצועים קל.

בחינת נתוני היפגעותם של אותם צעירים (בכל חומרה שהיא) לפי סוג נפגע, מגלה, כי רובם נפגעים כנהגים, לאחר מכן כנוסעים ברכב ולאחר מכן, כרוכבי אופנוע.

ההתפלגות לפי סוג נפגע (נהג, נוסע, הולך רגל וכיו"ב) נשארת זהה גם כאשר אנו מתייחסים לכלל הגילאים, להוציא את רוכבי האופנועים, אשר כמותית נמצאים במקום השלישי בקרב הצעירים אך במקום הרביעי בקרב כלל האוכלוסייה. את המקום השלישי תופסים הולכי הרגל.

מנכ"ל אור ירוק, מר שמואל אבואב, אומר; "לצערנו, כמו במרבית המדינות בעולם, גם בישראל הנהגים הצעירים מעורבים בתאונות רבות מדי. מציאות זו, מחייבת את המדינה להעניק תשומת לב מיוחדת לנהגים הצעירים ולהפעיל כלים מיוחדים, שיפחיתו את מספר התאונות בקרבם. לדוגמה; רישיון נהיגה מדורג, איסור נהיגה תחת השפעת אלכוהול ועוד".

עוד מוסיף אבואב; "עמותת אור ירוק פועלת במגוון נושאים בקרב נהגים צעירים, כמו תוכנית ’אור ירוק לחיים’ ללווי אפקטיבי בנהיגה, הרצאות בבתי ספר, קבוצות נוער אור ירוק ופעילויות נוספות".

◄ חדרה, רוב הנפגעים (460 נפגעים) הם בני 20-24

בהתייחסות ל-5 הערים הגדולות (מעל 200 אלף תושבים; ירושלים, ת"א, חיפה, ראשל"צ והעיר אשדוד), בעיר תל אביב, מאז 2003 ועד אוקטובר 2009, נפגעו יותר מ- 23.5 אלף בני אדם, רובם צעירים בגילאי 20-34 (הכי הרבה בגילאי 25-29 – 4,600 נפגעים). אלו בלבד מהווים כמחצית הנפגעים בעיר!

עיקר הבעיה בנהיגת צעירים הינה לאחר תקופת הליווי

בבירת ישראל בעיר ירושלים, נפגעו באותה תקופה 15 אלף בני אדם, וכמו בת"א, גם בירושלים רובם צעירים בני 20-34, המהווים כ- 45% מכלל הנפגעים בעיר.

גם בעיר חיפה, העיר השלישית בגודלה בישראל, אשר נפגעו בה מאז 2003 ועד היום כ- 11 אלף בני אדם, הצעירים, בני 20-34, מהווים כ- 45% מהנפגעים בעיר.

ראשל"צ, העיר הרביעית בגודלה בישראל (עם כ- 240 אלף תושבים), נמצאת כבר הרחק מאחור מבחינת מספר הנפגעים בה (בערכים מוחלטים), עם כ- 3,500 נפגעים, מהם 40% צעירים בני 20-34.

לגבי 9 הערים הבינוניות (בין 100-200 אלף תושבים; ב"ש, פ"ת, חולון, נתניה, בני ברק, ר"ג, בת ים, רחובות והעיר אשקלון), המגמה נמשכת בדומה לערים הגדולות ורוב הנפגעים (בערכים מוחלטים) הם צעירים בני 20-34.

בולטת העיר חדרה, אשר למרות היותה העיר ה-17 בגודלה בישראל, מספר הנפגעים בה (בערכים מוחלטים) עובר ערים רבות, בהן גרים הרבה יותר תושבים.

גם בעיר חדרה, רוב הנפגעים הם בני 20-24 (460 נפגעים) ולאחריהם בני הגיל 15-19 (361 נפגעים).

מנגד, בולטת העיר בית שמש (במקום ה-20 בארץ מבחינת גודל האוכלוסייה – 75,000), אשר נפגעו בה, מאז 2003 ועד אוקטובר 2009, כ- 700 בני אדם בלבד, מהם 252 בגילאי 15 – 24, המהווים 36% מכלל הנפגעים בעיר.

מחקרים, מוכיחים, כי עיקר הבעיה בנהיגת צעירים הינה לאחר תקופת הליווי. בעוד שבחודשיים – שלושה הראשונים, אחרי קבלת רישיון הנהיגה ובתקופת הליווי עם נהג מבוגר, מעורבות הצעירים בתאונות היא נמוכה ביותר, הרי שמהחודש הרביעי לנהיגה, מיד אחרי תום תקופת הליווי, חלה עליה משמעותית במספר התאונות. המעורבות הגבוהה ביותר של נהגים צעירים בתאונות, מתרחשת מיד עם צאתם לשלב הנהיגה ללא מלווה, שלב ה"סולו" ליד ההגה.




אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

דילוג לתוכן