וועדת הפרס היישובי של משרד החינוך, החליטה להעניק את פרס החינוך היישובי לשנת הלימודים תש”ע, לישובים; מגדל העמק, ראש העין, מ. א שפיר, מ.א נחל שורק ו-מ.א עמק הירדן, על זכייתן בפרס החינוך היישובי הארצי. כך הודיע אתמול (א’) שר החינוך, גדעון סער, לראשי הרשויות הנבחרות.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר‘.
שר החינוך, מר גדעון סער, הוסיף ואמר, כי; “אני מברך את הרשויות המקומיות הזוכות ואת הצוותים החינוכיים בהן ובבתי הספר על השקעתם בחינוך“.
פרס החינוך היישובי, ניתן ליישובים שבלטו בהשקעה יתרה בחינוך וביצעו תכניות ותהליכים ייחודיים וחדשניים בתחום החינוך, ביישובם.
ועדת הפרס בראשותו של הסמנכ”ל הבכיר מר גד אביקסיס, בדקה את ההמלצות שהגיעו מראשי המחוזות והעניקה ציונים לכל יישוב בהתאם.
בנוסף לכך, ערכו חברי הועדה סיורים בכל היישובים המומלצים, במטרה לעמוד מקרוב על יישום הפעילות החינוכית.
בחירת היישובים הזוכים, נעשתה על פי מספר קריטריונים;
1. מידת המעורבות והתמיכה האישית של ראש הרשות ושל מינהל החינוך היישובי בנושאי חינוך ותרבות ובביצוע של תכניות העבודה המוסדיות.
2. השקעה בתשתיות של מוסדות החינוך הפורמאליים והלא פורמאליים לרבות נושא הבטיחות (ובכלל זה בטיחות בדרכים).
3. הפעלת מסגרות ופעילויות תרבות, כמו; חינוך בלתי פורמאלי, פעילות פנאי וספורט, תמיכה בהפעלת תנועות נוער, הפעלת ספריות השאלה וספריות עיון, טקסים יישוביים ועוד.
4. עידוד מעורבותם של ועדי הורים, גיוס של כלל התושבים לפעילות בישוב והפעלת מתנדבים בקהילה.
5. ביצוע תכניות עבור אוכלוסיות בעלות צרכים ייחודיים, (כולל עולים, חינוך מיוחד, מצטיינים ואוכלוסיות שאינן נכללות בחוק חינוך חובה).
6. התגייסות מיידית של כל הגורמים ברשות לטיפול נקודתי בסוגיות חינוכיות בלתי שגרתיות בישוב.
7. טיפוח צוותי הוראה והפעלת מרכזים מיוחדים עבורם.
8. הפעלת בקרה והערכה על הנעשה בתחום החינוך ברשות.
9. ביצוע תכניות לצמצום פערים, למניעת נשירה, שיקום נוער בסיכון, טיפול במוקדי אלימות.
10. ביצוע תכניות לקידומה ופיתוחה של מנהיגות חינוכית, כולל מנהיגות צעירה.
11. ביצוע תכניות בנושאי תקשוב, מדע וטכנולוגיה בכל שכבות הגיל.
Add Comment