ועדת הכלכלה, אישרה היום את הצעת משרד התמ”ת לתיקון לחוק הגנת הצרכן; עוד נקבע’ כי תיקון 22 הכולל בתוכו את האישור הנ”ל, את זכות הביטול של הצרכנים לעסקאות שירות כמו: אינטרנט וכבלים בתוך 14 יום ◄”האותיות הקטנות” ייכנס לתוקפו ב 15.3.2010
לצרכנים, יינתן פרק זמן של יותר משבועיים לבטל עסקאות שנעשו עקב הטעיה או ניצול ומצוקה
ועדת הכלכלה, של הכנסת, אישרה היום (ד’,16.12), את הצעת משרד התמ”ת, לתיקון 22 לחוק הגנת הצרכן, לקראת קריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. ע”פי נוסח החוק, הקיים כיום, משך הזמן שבו ניתן לבטל עסקת שירות שנעשתה כתוצאה מהטעייה או מצוקה הינה שבועיים בלבד, מיום עשיית העסקה.
משום שהטעייה או ניצול מצוקה מתגלים בדרך כלל בשלב מאוחר יותר ובאופן שאינו תלוי במועד עשיית העסקה, היה צורך בתיקון הסעיף, אשר קובע, כי לצרכנים, יינתן פרק זמן סביר (שייקבע על ידי שופט) לבטל עסקת שירות.
עוד נקבע, כי תיקון 22, הכולל בתוכו את התיקון שאושר היום בוועדה, את הסעיף המקנה לצרכנים זכות ביטול לעסקאות שירות, כמו; אינטרנט וכבלים בתוך 14 יום והסמכת שר התמ”ת, לקבוע את גודלן של “האותיות הקטנות” בכלי המדיה השונים ייכנס לתוקפו ב-15.3.2010.
בעניין זה, אומרת סגנית שר התמ”ת והאחראית על תחום הצרכנות, ח”כ אורית נוקד, כי; “הארכת התקופה בה צרכן, יוכל לתבוע בעקבות עסקה שבוצעה כתוצאה מהטעייה או מצוקה היא קריטית לצרכן, משום שלא פעם הוא מגלה זאת אחרי זמן רב”.
סגנית שר התמ”ת, ח”כ נוקד, מוסיפה; “עם כניסתי לתפקיד הנחיתי את הגורמים המשפטיים במשרד לזרז את התיקונים לחוק. התיקון, הכולל מספר סעיפים חשובים, יחזקו משמעותית את כוחו של הצרכן.
אני מודה ליו”ר הוועדה, ח”כ אופיר אקוניס, אשר הבין את חשיבות ונחיצות התיקון לצרכן”.
Add Comment