במועצה לצרכנות, מתקבלות מאות רבות של תלונות צרכנים המבקשים להתנתק משירות ונתקלים בסירוב הספק או התעלמותו. המועצה, קוראת לציבור הצרכנים, לממש זכותו לבטל הוראת קבע בכרטיס אשראי בכל המקרים בהם עומדת לו הזכות לבטל באופן חד צדדי עסקה צרכנית
המועצה לצרכנות, מציינת שנה לתיקון חוק כרטיסי חיוב – טיפים להתנתקות משירות
במועצה הישראלית לצרכנות, מציינים, כי ביום 7 בדצמבר 2009, חגגנו שנה לתיקון חוק כרטיסי חיוב, כשהחידוש החשוב ביותר הוא זכותו של לקוח חברת אשראי – צרכן או עסק – לבטל באופן חד צדדי הוראת קבע, באמצעות כרטיס אשראי, דבר שבעבר חברות האשראי לא היו תמיד מאפשרות. משמעות החוק החדש היא, למשל, כי בכל מקרה שבו הלקוח מבקש להתנתק משירות מתמשך, וספק השירות, מתעלם מהבקשה, הלקוח, יכול לשלוח הודעה בפקס לחברת האשראי ולבטל את הוראת הקבע שהוא מסר לספק לתשלום מחיר השירות.
יש לציין, כי התיקון לא חל על עסקאות בהן הלקוח רכש מוצר או שירות והתחייב לשלם את מלוא התמורה מראש שחולק למספר תשלומים חודשיים, אלא רק על הוראת קבע לחיוב כרטיס האשראי.
לדוגמה, רכשתם מנוי שנתי לחדר כושר במחיר 1200 שקלים שהתחייבתם לשלם מראש למשל ב-12 תשלומים, אין זכות לעצור תשלומים, אלא במקרה של כשל תמורה.
לעומת זאת, עשיתם מנוי לעיתון לשנה במחיר 100 שקלים לחודש, ולא התחייבתם לשלם מראש את מלוא מחיר המנוי בתשלומים אלא מסרתם את פרטי האשראי לחיוב חודשי, מדובר בהוראת קבע, שניתן לבטל באופן חד צדדי, כאמור.
במועצה לצרכנות, מתקבלות מאות רבות של תלונות צרכנים המבקשים להתנתק משירות ונתקלים בסירוב הספק או התעלמותו. המועצה, קוראת לציבור הצרכנים, לממש את זכותו לבטל הוראת קבע בכרטיס אשראי בכל המקרים בהם עומדת לו הזכות לבטל באופן חד צדדי עסקה צרכנית, למשל, כאשר ברצונכם להתנתק מ”שירות מתמשך”.
חשוב, להדגיש, כי אין בהוראת החוק על זכות ההתנתקות כל הוראה הנוגעת לנושא עלות ההתנתקות – למשל, קנסות יציאה – או תוקף התנאי הקובע קנס, כאמור.
כן, חשוב להדגיש, כי כדי להתנתק משירות מתמשך, חובה לשלוח הודעת ניתוק לספק, ואין להסתפק בביטול הוראת הקבע.
למידע נוסף, בנושא התנתקות משירות מתמשך, כנסו לאתר המועצה הישראלית לצרכנות