סביבה | אקולוגיה

אשקלון, שדרות והמועצות האזוריות חוף אשקלון, החשיכו את יישובם במחאה על הכוונה להקים תחנה כוח פחמית

0
0

ראש עיריית אשקלון: רצינו להעביר את המסר החד משמעי שחושך שווה אסון אם תקום התחנה המזהמת בעיר ◄ בהחשכה, השתתפו גם: שדרות, והמועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, באר טוביה, שפיר ויואב ◄ שעת כיבוי האורות נקבע עם פתיחת ועידת קופנהגן
אשקלון, שדרות והמועצות האזוריות חוף אשקלון, החשיכו את יישובם במחאה על הכוונה להקים תחנה כוח פחמית
אשקלון, שדרות והמועצות האזוריות חוף אשקלון, החשיכו את יישובם במחאה על הכוונה להקים תחנה כוח פחמית

אמש (יום ראשון, 6.12.2009, בשעה 20:00), כיבו את האורות בבתיהם, קרוב ל-200,000 תושבים בערים ובישובי הדרום; אשקלון, שדרות, ועוטף עזה, למשך שעה אחת זאת במחאה על הכוונה להקים תחנה כוח פחמית נוספת בעיר אשקלון.

בני וקנין, ראש עיריית אשקלון, הגיב ואמר, כי; “רצינו להעביר את המסר החד משמעי שחושך שווה אסון אם תקום התחנה המזהמת בעיר, אשקלון.

לדעתי, אין כל סיבה לזהם את בריאותם של מאות אלפי תושבים וזאת רק בעבור עוד כמה מגה-וואטים של חשמל, כאשר כל העולם, עובר לחלופות זולות יותר ונקיות יותר. אנחנו גם ככה, סובלים מתחנות הכוח הקיימות. תחנת כוח נוספת, הפועלת באמצעות פחם, פשוט תמיט עלינו אסון”.

“כל מי שעתיד בריאות ילדיו וחשובה לו איכות החיים חייב להשתתף בפעולה. אנחנו עושים הכול, כדי למנוע את רוע הגזירה”. סיכם מר וקנין, ראש העיר של אשקלון.

“תחנה פחמית – חושך בעיניים, חושך ברֵאוֹת”, היא יוזמה של מטה החירום של הרשויות המקומיות, באזור הדרום, במטרה להעלות את המודעות הציבורית לנזקים הבריאותיים שתגרום הקמת תחנת הכוח.

בהחשכה, אמש, השתתפו תושבי; אשקלון, שדרות, והמועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, באר טוביה, שפיר ויואב.

שעת “כיבוי האורות”, נקבע ערב פתיחת ועידת קופנהגן (Copenhagen Conference), בה לוקחים חלק בוועידת שינוי האקלים נציגים מ-190 מדינות בעולם, לאור זאת, קרא מטה החירום של הרשויות אל ראש הממשלה, להכריז בוועידת קופנהגן על תכנית לצמצום פליטות גזי החממה של ישראל, ובתוך כך לבטל את התכנית להקמת תחנת הכוח הנוספת באשקלון.

מטה הרשויות, הודיע, כי; “מדינת ישראל, תשלם ביוקר על תחנה פחמית נוספת. ישראל, תשלם ביוקר על תחלואה, וגם בקנסות על עודף פליטות פחמן”.

במטה החירום של ראשי הרשויות נגד ה”פחמית”, חברים שמונה ראשי רשויות באזור אשקלון, עוטף עזה וצפון הנגב; מר בני וקנין (אשקלון), מר דוד בוסקילה (שדרות), מר מוטי מלכה (קריית מלאכי), מר יאיר פרג’ון (מ.א. חוף אשקלון), מר אלון שוסטר (מ.א. שער הנגב), מר דרור שור (מ.א. באר טוביה), מר אשר אברג’ל (מ.א. שפיר), מר רני טריינין (מ.א. יואב).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן