דיני עבודה - פסקי דין

ביהמ”ש העליון: עובדי סיעוד זרים אינם זכאים לתשלום עבור שעות נוספות

0
0

המשנה לנשיאה, השופט אליעזר ריבלין, דחה העתירה של עובדת זרה מהפיליפינים, וקבע, כי קבלתה עלולה להביא לתוצאות קשות לזכאי הסיעוד, שכן הם לא יוכלו לעמוד בתשלומים הגבוהים למטפלים הסיעודיים ויוותרו ללא הסיוע החשוב שהם מקבלים מהם.
ביהמ
ביהמ”ש העליון: עובדי סיעוד זרים אינם זכאים לתשלום עבור שעות נוספות

ביהמ”ש העליון, דחה עתירת עובדת סיעודית זרה, לתשלום בגין שעות נוספות. העותרת, עובדת זרה מהפיליפינים, עבדה במשך כשנה כעובדת סיעודית וכן עסקה בעבודות משק בית. תביעה לתשלום שעות נוספות שהגישה נדחתה, וכך גם ערעורה לבית הדין הארצי לעבודה.

בעקבות זאת, הגישה העובדת עתירה זו, בה הלינה על התנאים הקשים איתם מתמודדים העובדים הזרים בשוק העבודה הישראלי, ובתחום הסיעוד בפרט.

עוד טענה, כי שלילת תגמול בגין שעות נוספות מעובדי הסיעוד מהווה אפליה אסורה על רקע לאום ומגדר שכן מרבית המועסקים בתחום הן; נשים ממדינות זרות.

מנגד, טענה המעסיקה, כי קבלת העתירה תפגע באלו הזכאים לסיעוד, שאין להם את היכולת הכלכלית לשלם שעות נוספות, ותפגע דווקא בעובדים הזרים, שכן אפשרויות התעסוקה שלהם בארץ יצטמצמו.

המשנה לנשיאה, השופט אליעזר ריבלין, דחה את העתירה וקבע, כי קבלתה עלולה להביא לתוצאות קשות לזכאי הסיעוד, שכן, הם לא יוכלו לעמוד בתשלומים הגבוהים למטפלים הסיעודיים ויוותרו ללא הסיוע החשוב שהם מקבלים מהם.

יחד עם זאת, התייחס השופט למעמדם של העובדים; “ראוי שימצא איפוא הסדר חוקי שיבטיח שכר הולם ותנאי עבודה מיטיבים ל-מטפלים הסיעודיים.

כשלעצמי סבור, אני, כי עובדים אלה, זכאים לשכר שאינו נגזר משכר המינימום המשתלם בגין יום עבודה רגיל.

ההסדר המתבקש, צריך שיביא בחשבון את המציאות החורגת מן המסגרת הרגילה של יחסי העבודה”. כתב כב’ השופט אליעזר ריבלין.

• ב”כ העותרות: עו”ד חני בן ישראל, עו”ד עודד פלר

• ב”כ המשיבות: עו”ד בצי קרפט

• לפסק הדין בעניין יולנדה גלוטן נ’ בית הדין הארצי לעבודה

_______

• הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן