אנרגיה ירוקה

הפורום הישראלי לאנרגיה: ניתן להגיע לחסכון של 20% בצריכת החשמל

0
0

כך קובע דו”ח מומחים של הפורום הישראלי לאנרגיה: בהשקעה קטנה יחסית להשקעה בתחנת כוח או בתאים פוטו וולטאים, ניתן להגיע לחסכון של 20% בצריכת החשמל שהם 10 מיליארד דולרים היטל מזערי של 1% מחשבון החשמל יוריד את גובה החשבונות בטווח הארוך
הפורום הישראלי לאנרגיה: ניתן להגיע לחסכון של 20% בצריכת החשמל
הפורום הישראלי לאנרגיה: ניתן להגיע לחסכון של 20% בצריכת החשמל

הפורום הישראלי לאנרגיה, הוציא היום (א’ 29.11), דו”ח מקיף פרי עבודה של למעלה משנה של מחקר ומפגשים עם גורמים רבים במשק. הדו”ח, מנתח את החסמים הקיימים היום בשוק בכל הנוגע לדרכי מימוש של התייעלות אנרגיה פוטו-וולטאית (אנרגיה פוטו-חשמלית) בישראל, ומציע פתרונות להסרת החסמים השונים.

הדו”ח אשר נכתב על ידי מומחי הפורום, ד”ר שחר דולב, מר נעם סגל והגב’ יעל כהן-פארן, ממליץ, בין השאר, להכריז על השקעה בסך של כ-1.1% מחשבון החשמל הלאומי, לקידום “ניהול צד הביקוש במשק”, כלומר; ניהול חסכון בחשמל במקום ייצור חשמל, נוסף לעמידה בדרישות הגוברות. ההשקעה הכספית הנחוצה תתבצע דרך קרן ייעודית שהכנסותיה תגענה דרך היטל מערכת, תקציב המדינה, או שילוב של השניים וכן באמצעות שיפוי של חברת החשמל בעבור פרויקטי התייעלות שתיישם בקרב לקוחותיה.

מן הדו”ח הפורום הישראלי לאנרגיה; “מהשוואה למדינות אחרות עולה, כי תעריף החשמל בישראל, נמוך באופן יחסי ובכך אינו מעודד התייעלות בשימוש בחשמל במשק. תעריף חשמל נמוך, מוריד את הכדאיות של פרויקטים להתייעלות אנרגטית. מאידך, מאפשר התעריף הנמוך הוספת היטל לטובת הציבור, שיאפשר את מימונם של תהליכי התייעלות אנרגטית במשק.

זאת, בדומה לאגרת הביוב, אותה משיתות רשויות מקומיות על תושביהן, על מנת לממן את עלות ההשקעה בפיתוח תשתית הביוב המקומית ותחזוקתה… על אף העלייה הראשונית בתעריפים, בטווח הארוך נצפית ירידה בתשלומי חשבון החשמל.

נמצא, כי פרויקטים להתייעלות, חוסכים עד פי 11 מההשקעה הכספית בהם, כך שבטווח הארוך הם מורידים את צריכת החשמל מעבר לעלייה הראשונית בתעריף, ותשלומי החשמל יורדים.

כותבי הדו”ח, מציינים, עוד, כי סבסוד הקמתם של מתקנים סולאריים פוטו-וולטאים (שימוש בתאים פוטו-וולטאיים לצורך המרת אור לאנרגיה חשמלית באופן ישיר) בהיקף של עד 350 מגה-וואט, מגיעה לכמיליארד ש”ח בשנה למשך 20 שנה.

כמות האנרגיה שתופק ממתקנים אלה תגיע לכ-1% מהחשמל המיוצר בישראל היום (ולפי תחזיות העלייה בביקושים, ל-0.5% מייצור האנרגיה ב- 2025).

לפי הערכות הפורום הישראלי לאנרגיה שמוצגות בדו”ח החדש, בהשקעת סכום קטן מכך (מיליארד שקל בשנה, למשך 12 שנה) באמצעים להתייעלות אנרגטית, ניתן להביא להפחתה של 20% מצריכת החשמל בשנת 2020 שתביא לצמצום של 10 מיליארד דולרים בהוצאות משק החשמל. הפחתת צריכת החשמל ב-20% הינה אף היעד שקבעה החלטת הממשלה בעניין התייעלות אנרגטית.

יעל כהן-פארן, מנכ”לית הפורום הישראלי לאנרגיה; “ישנה הסכמה גורפת בקרב כל המומחים בתחום האנרגיה, כי התייעלות אנרגטית וחסכון בצריכה הם הכלים המרכזים לקידום אנרגיה נקייה.

“האנרגיה הירוקה” ביותר היא זאת שלא מיוצרת, גם לא באמצעים מתחדשים. למרות הסכמה זאת, ההחלטות שמקודמות והמשאבים המשמעותיים ניתנים בראש וראשונה לאותן מערכות פוטו-וולטאיות יקרות”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן