דיני משפחה וירושה

אישה תזכה לתשלומים בגין חלקה בנכסי הקריירה של בעלה גם לאחר הגירושין

0
0

מה דינם של נכסי קריירה שצבר אחד מבני הזוג, בעת חלוקת הרכוש בעקבות גירושין? השופט ניצן, קבע, כי עפ”י ההלכה, יש לראות בני הזוג כשותפים במאמץ ההתפתחות המקצועית, גם אם אחד מהם מוותר על התפתחותו המקצועית לטובת בן הזוג האחר או לטובת הקשר הזוגי והמשפחתי
אישה תזכה לתשלומים בגין חלקה בנכסי הקריירה של בעלה גם לאחר הגירושין
אישה תזכה לתשלומים בגין חלקה בנכסי הקריירה של בעלה גם לאחר הגירושין

בית המשפט לענייני משפחה בקריות, קבע, כי במקרה של פערים ביכולת ההשתכרות הנובעים ממסגרת הנישואין, יש לחלק את נכסי הקריירה בין בני הזוג, גם אם הם נצברו רק ע”י אחד מהם.

כאשר נישאו, לא היה לבעל רכוש משלו, ואילו האישה הייתה בעלים של דירה, אשר נמכרה לצורך רכישת דירה משותפת. במהלך חייהם המשותפים, פיתח הבעל את השכלתו והגדיל בשיעור ניכר את השתכרותו, והאישה מאידך, פרשה מעבודתה, כדי להתפנות לטיפול בילדים.

משעלו הנישואין על שרטון, תבעה האישה את חלקה בנכסי הקריירה של הבעל בדרך של תשלומים חודשיים. מנגד טען הבעל, כי היא אינה זכאית לתשלומים אלה בשל פוטנציאל ההשתכרות שלה ובגין היותה אישה מורדת.

השופט סילמן ניצן, קבע, כי עפ”י ההלכה, יש לראות את בני הזוג כשותפים במאמץ ההתפתחות המקצועית, גם אם אחד מהם מוותר על התפתחותו המקצועית לטובת בן הזוג האחר או לטובת הקשר הזוגי והמשפחתי.

עוד נקבע, כי יש לתת את הדעת ליכולת השיקום של בני הזוג לאחר הפרידה, כאשר בן הזוג שהקריירה שלו נעצרה, יתקשה מאד להשתקם, ולכן, אין מניעה לקבוע מסגרת של תשלומים עיתיים גם לאחר הגירושין.

“תחושת הצדק, אינה מאפשרת להניח לבעל ליהנות בעצמו מכל הפירות שהניבה הקריירה שפיתח מחוץ לביתו, בזמן שאשתו דאגה לביתו ולילדיו”, כתב כבוד השופט ניצן.

עם זאת, נדחתה טענת האישה, כי יש לחלק את הזכויות בדירה עפ”י הסכם שנערך ע”י בני הזוג, כך שחלקה יהיה גדול יותר בהתאם להשקעתה במימון קנייתה. נקבע, כי אין מדובר בהסכם מחייב, שכן לא קיבל את אישור ביהמ”ש.

לפיכך, נפסק, כי לאור הפער הגדול שבין הכנסתה הצפויה של האישה ובין הכנסתו של הבעל, יש לבצע חלוקה של נכסי הקריירה שצבר הבעל בדרך של פיצוי חד פעמי, וכן בתשלומי מזונות עיתיים, גם לאחר פקיעת הנישואין ועד מועד פרישת הבעל מעבודה.

• ב”כ התובעת: עו”ד ד. שוורץ
• ב”כ הנתבע: עו”ד ל. אוחנה

לפסק הדין בעניין פלונית נ’ פלוני.

__________

הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסק-דין”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן