עובדים | תעסוקה | כוח אדם

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, תדון בהצעת החוק להגברת אכיפת דיני עבודה

0
0

הצעת החוק מבקשת להנהיג משטר של הטלת עיצומים כספיים עד 35,000 ₪ על מעבידים מפרי חוקי עבודה ◄ ההסכמות, שגובשו בוועדה, מבטאות גישה חדשנית בתפיסה משותפת של סולידריות חברתית אשר במרכזה זכויות העובד
ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, תדון בהצעת החוק להגברת אכיפת דיני עבודה
ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, תדון בהצעת החוק להגברת אכיפת דיני עבודה

הצעת חוק להגברת האכיפה של דיני עבודה, אשר תובא היום, (שני 23.11.09), לדיון בועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, תדון, מממשת את המלצותיה של ועדת ההיגוי לאכיפת חוקי עבודה.

הצעת החוק, מבקשת להנהיג משטר של הטלת עיצומים כספיים עד 35,000 ₪ על מעבידים, מפרי חוקי עבודה.

לדעת מחברי הצעת החוק, כך תתייעל האכיפה, ההפרות, יהפכו ללא משתלמות מבחינה כלכלית ותייחד את האכיפה הפלילית, למפרים הבוטים והחוזרים. ועל מזמיני שירותים בענפים; השמירה, האבטחה הניקיון וההסעדה בחצרות המזמין.

הצעת החוק, מבקשת עוד לתחום את האחריות המשפטית (הפלילית, האזרחית והמנהלית) של מזמיני השירותים בתחומי המוזכרים בחצרות המזמין. זאת, באופן שתוטל אחריות אזרחית מלאה על מזמיני השירות החתומים על “חוזי הפסד” עם ספקי השירות המעסיקים עובדים בחצרות המזמין, ולגבי מזמיני השירות, אשר היו זהירים וחתמו עם ספקי השירות על חוזים הוגנים, ומשלמים לספק השירות תמורה שאינה פחותה מערך שעת עבודה המגיעה לעובד בענף, תחולת האחריות, תהיה מסויגת באופן שתחול על מזמין אשר השירות, ניתן לו באמצעות 4 עובדים, לפחות, והשירות ניתן באופן קבוע ורציף במרבית ימי השבוע בתקופה שלא תפחת מ-6 חודשים.

כמו כן, יינתנו למזמין שירות אשר חתם עם ספק השירות על חוזה הוגן, כאמור, הגנות מפני הטלת אחריות אשר מבוססות על נקיטת אמצעי פיקוח כלפי העסקה על ידי קבלן. כך, יהיה מוגן מפני אחריות אזרחית, מזמין שירות אשר הסתמך על בדיקות תקופתיות שערך בודק שכר עבודה מוסמך, ולפיהן הקבלן, קיים את חובותיו כלפי עובדיו, מזמין שירות אשר ביטל בתום לב את חוזה ההתקשרות בינו לבין הקבלן ומזמין שירות שהביא לתיקון ההפרה.

הצעת החוק הממשלתית להגברת האכיפה של דיני עבודה, מעודדת באופן זה את מזמיני השירות – שאינם מעבידם של העובדים – לפקח על אופן שבו מועסקים עובדי הקבלן, שכן רק מזמין שירות, המשלם את התמורה שיש בה כדי לכסות את הוצאות עבור שכר העובדים, מן הצד האחד, ומן הצד השני, בודק, כי אכן משתלמים הזכויות לעובדי הקבלן או מאיים על הקבלן בנקיטת סנקציות חוזיות, יהיה מוגן מפני הטלת אחריות אזרחית על הפרות שביצע הקבלן.

זאת ועוד, יוטלו עיצומים כספיים על מזמין שירותים בתחומים האמורים לאחר שלא פעלו לתיקון הפרות. עוד מוצע בהצעת החוק הממשלתית להטיל אחריות פלילית על מזמיני שירותים בענפים האמורים, שעה שהקבלן, הפר הוראות שונות בחוקי העבודה.

הועדה, מונתה בחודש אפריל 2006, על ידי מנכ”ל משרד התמ”ת, דאז, רענן דינור, בהסכמת ראש אגף התקציבים, יו”ר הסתדרות העובדים הכללית החדשה, ויו”ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים.

בוועדה, השתתפו נציגי הצדדים. הצעת החוק, מאמצת את ההמלצות, הועדה, כאמור, אשר הינן פרי של דיונים אינטנסיביים על רקע הפרות חוזרות ונשנות על חוקי עבודה במיוחד בקרב אוכלוסיות עובדים חלשות.

ההסכמות, שגובשו בוועדה, מבטאות גישה חדשנית בתפיסה משותפת של סולידריות חברתית אשר במרכזה זכויות העובד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן