צרכנות

צרכני אמפא, שרכשו ביטוח למזגנים ולא קיבלו אותו בשל קריסת החברה, יקבלו כספם בחזרה

0
0

מדובר בצרכנים שחויבו באמצעות כרטיס האשראי, ההחזר לצרכני אמפא, התאפשר בתערבות המועצה לצרכנות ובהוראת ביהמ”ש המחוזי בעיר תל אביב ◄ המועצה לצרכנות, מרכזת תלונות הצרכנים בנושא וקוראת לציבור הלקוחות הזכאים לקבל החזר לפנות אליה בהקדם.
צרכני אמפא, שרכשו ביטוח למזגנים ולא קיבלו אותו בשל קריסת החברה, יקבלו כספם בחזרה
צרכני אמפא, שרכשו ביטוח למזגנים ולא קיבלו אותו בשל קריסת החברה, יקבלו כספם בחזרה

למועצה לצרכנות, יש היום (א’), בשורה טובה לכל צרכני חברת אמפא, שרכשו ביטוח למזגנים ולא קיבלו אותו בשל קריסת החברה; בית המשפט המחוזי בעיר תל אביב, אשר דן במכירת החברה, הורה להשיב את הכספים בהם חויבו באמצעות כרטיס האשראי, אלה שבידיעתם ולאלה שלא. לאור ההתפתחות הדרמטית הזו, המועצה לצרכנות, קוראת לצרכנים הזכאים להחזר כספי, לפנות אליה בהקדם ולשלוח את האסמכתאות לתשלום עבור ביטוחים אלו.

לפני כשנה (דצמבר 2008), קרסה חברת אמפא. במסגרת הליך משפטי, רכשה חברת רמ”מ (“שירות קריסטל”) את שירות התיקונים של “אמפא” למותגים אותם מייבאת חברת קריסטל. שירותים למוצרים אחרים, נותרו ללא רוכש ונשארו בידי החברה הקורסת.

בין המוצרים שהשירות להם לא נמכר הייתה פעילות חברת אמפא בתחום תיקון מזגנים, אך למרות זאת, המשיכה החברה, באישור ביהמ”ש, לחייב את כרטיסי האשראי של הצרכנים שרכשו שירות תיקונים בלי יכולת לקבל כל תמורה עבור כספם.

מתלונות שהגיעו אל המועצה לצרכנות, עלה, כי צרכנים רבים, המשיכו לשלם כספים לקופת הפירוק, עבור מזגנים ומוצרי חשמל נוספים, למרות שהם לא מקבלים, ולא יקבלו כל שירות בתמורה לכספם. מבדיקת המועצה, אף עלה, כי חלק מהצרכנים, כלל אינם מודעים לכך שהם ממשיכים לשלם עבור שירות שלא יינתן להם, שכן כל זמן שלא ארעה תקלה במכשיר שבביתם, הם לא התקשרו לקבל את השירות וסורבו.

חיוב כרטיסי האשראי, נמשך בשל החלטת בית המשפט, אשר התיר העברת כל התשלומים שהצרכנים התחייבו להם לטובת קופת הפירוק, זאת ללא הבחנה בין תשלומים עבור שירותים למוצרים הכלולים בהסדר הרכישה (בעיקר מוצרים מיובאים על ידי קריסטל לבין שירותים למוצרים שאינם כלולים בהסדר הרכישה (בעיקר מזגנים, אבל גם מוצרים לבנים ממותגים שאינם כלולים בהסדר).

בדיון שהתקיים בעניין “אמפא”, בועדת פניות הציבור של הכנסת ביום 21.7.09, ביקשה המועצה לצרכנות, מיו”ר הועדה, לפעול לכך, כי ביהמ”ש, יורה למנהלת המיוחדת של אמפא, להחזיר את הכספים ששולמו על ידי הצרכנים עבור שירות שלא יקבלו.

ביום 15.10.09, הגישה עו”ד לו-טילר, (בתפקידה כמנהלת מיוחדת של “אמפא”), בקשה לבית המשפט, לאפשר לה להגיע להסדרים עם לקוחות החברה בתחום המזגנים, בהתייחס לשירות שלאחר המועד שנקבע בהחלטת ביהמ”ש על מכירת אמפא, בין היתר ביחס לכספים ולתשלומים שנגבו באמצעות כרטיסי אשראי, בגין שירות תיקונים למזגנים, לפי שיקול דעת המנהלת המיוחדת, ובתאום עם כונס הנכסים”.

על מנת להקל על הצרכנים העבירה המועצה לצרכנות למנהלת המיוחדת עשרות פניות של צרכנים שדרשו לקבל את כספם בחזרה לצורך הטיפול בהחזרת הכספים, ומבקשת לידע את ציבור לקוחות אמפא, שהמשיכו לשלם עבור ביטוח תיקונים למזגנים לאחר הפסקת פעילות אמפא, כי הם זכאים להחזר כספי עבור התשלומים שבוצעו.

המועצה לצרכנות, מזמינה את הצרכנים הזכאים להחזר כספי, לפנות אליה בהקדם ולשלוח את האסמכתאות לתשלום עבור ביטוחים אלו, על מנת שזו תעביר את התלונות למנהלת המיוחדת.

מנכ”ל המועצה לצרכנות, עו”ד אהוד פלג, אומר, כי; “בהסדרי כינוס נכסים של חברות שמתפרקות, יש להבטיח גם את זכויותיהם של הצרכנים שאינם מיוצגים בהליך ולא רק של הנושים. על אף שהליכי כינוס ופירוק חברות, הינם הליכים מורכבים וסבוכים, שמיעת קול הצרכן בזמן אמת הייתה חוסכת זמן ועוגמת נפש רבים.

עוד הוסיף, עו”ד פלג, כי; “החלטה נכונה בזמן אמת, הייתה מונעת גבייה בלתי צודקת ועיכוב כספים בקופת החברה, ומונעת מצב בו רק הצרכנים, שיפנו ויבקשו השבת הכספים, יקבלו את כספם וכל אלה שלא יהיו מודעים יפסידו”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

יום הזיכרון לשואה ולגבורה

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-76

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות יום העצמאות ה-76

תפילה ליום העצמאות 76

דילוג לתוכן