כאן מדע | טכנולוגיה

השר בן אליעזר: מי ייתן ורסיסי המצוינות של אילן רמון ובנו אסף ז”ל, יתפזרו באוויר הארץ

0
0

שר התמ”ת, נאם בטקס חלוקת תעודות הצטיינות ומלגות לבני נוער מצטיינים ע”ש אילן רמון ז”ל של עמותת החינוך של התאחדות התעשיינים, התעשיידע ומשפחת רמון: תחום התעשייה הינו אבן הרחיים והאבן השואבת, עליה נשענים עמודים חשובים ונכבדים בכלכלה ובחברה
השר בן אליעזר: מי ייתן ורסיסי המצוינות של אילן רמון ובנו אסף ז
השר בן אליעזר: מי ייתן ורסיסי המצוינות של אילן רמון ובנו אסף ז”ל, יתפזרו באוויר הארץ

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, השתתף הערב (א’) בטקס חלוקת אות המצוינות ע”ש אילן רמון ז”ל, של עמותת החינוך של התאחדות התעשיינים, “התעשיידע” ובשיתוף משפחת רמון. בטקס, יחולקו תעודות הצטיינות ומלגות לשבעה בני נוער שנבחרו כמצטיינים.

להלן עיקרי דברי השר בן אליעזר בטקס:

“אני שמח וגאה להיות עמכם כאן היום עת אתם מעניקים את האות לאיכות, מצוינות ומנהיגות ע”ש אילן ואסף רמון ז”ל.

תלמידים יקרים – זוכי האות, פעילותכם למען החברה והקהילה והישגכם בלימודים הם העדות לכך שצומח פה דור איכותי ומצוין המגלה רגישות, אכפתיות ומעורבות בחברה ובקהילה. אתם החלוץ והעמוד ההולך לפני המחנה ואלו המהווים דוגמא לרוח עליה נבנתה מדינת ישראל. אין לי ספק, כי אתם עתידים לקחת חלק של כבוד בעשייה החברתית ולתרום לפיתוחה ושגשוגה של מדינת ישראל.

“ברצוני להודות לעמותת תעשיידע על פעילותה ותרומתה רבת השנים לקידום החינוך התעשייתי ולחשיפת בני הנוער לעולם התעשייה הן במסגרת החינוך הפורמאלי והן במסגרות הבלתי פורמאליות. ברצוני לברך את העמותה, משרד החינוך, צה”ל ומשפחת רמון על הקמת מפעל ההנצחה הארצי לעידוד האיכות, המצוינות והמנהיגות בקרב בני הנוער בארץ. אני משוכנע כי פרויקט זה יהווה דגל בחינוך לערכים אלו.

“תחום התעשייה, הינו אבן הרחיים והאבן השואבת, עליה נשענים עמודים חשובים ונכבדים בכלכלתה ובחברתה של מדינת ישראל. אנו במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, עושים ועוד נעשה כל שביכולתנו על מנת לעודד את המחקר והפיתוח ובאמצעותם את קידום תעשיית המדע והתעשיות עתירות הידע. תעשיות אלו, הן מנוע הצמיחה העיקרי של מדינת ישראל.

“רק לפני תקופה קצרה, הצלחנו, יחד עם התאחדות התעשיינים, לשים את המחקר והפיתוח כאחד מהנושאים שבראש סדר העדיפויות – כך שיושקעו בנושא זה מאות מיליוני שקלים בתקופה הקרובה. אני משוכנע שבזכות הצעדים הנעשים כיום במשרד התמ”ת בשילוב יוזמות חברתיות וחינוכיות כמו זו שאנו מציינים היום נצליח לשמר את מעמדה של ישראל כמעצמת הייטק, מדע ותעשייה כפי שהיא כיום.

“ההון האנושי הוא המשאב היקר ביותר שקיים למדינת ישראל. משאב זה הוא היתרון הגדול שהיה תמיד לעם היהודי, והוא זה שמלווה את ישראל לאורך שנותיה. עלינו לשמר את משאב זה, ואתם – הצעירים של היום, תהיו אלו שתשאו בחובה זו – בעולם של המחר. חשוב לזכור – איכותו של ההון האנושי בישראל אינו נמדד אך ורק בחידושים הטכנולוגיים או במספר הפטנטים הרשומים. אלא גם ובעיקר ביכולת ליזום ולגלות מנהיגות ואחריות חברתית ואתם היושבים כאן מהווים אישור לכך שעתידה של המדינה נמצא בידיים טובות.

משרד התמ”ת, יהיה פתוח לכל שיתוף פעולה בנושא ונשמח יחדיו לסייע בקידום הרעיונות המוצלחים של כולכם אל עבר עתיד מוצלח ויפה יותר לכולנו.

“ולסיום, הערב, אנחנו מחלקים את האות לאיכות, למצוינות ולמנהיגות ע”ש אילן ואסף רמון ז”ל. לא סתם אנו עושים זאת, אלא בנוכחותם של הגב’ רונה רמון, ובני משפחת רמון. נדמה, כי השם רמון הפך שם נרדף למצוינות ולמנהיגות בחברה הישראלית – במדינת ישראל.

ואכן, השם רמון, הפך לא רק מילה נרדפת למצוינות ומנהיגות, אם כי גם למחויבות, להתמדה, לנחישות, ולדאבוני, יותר מכל, גם לנתינת חיים על קידוש הארץ, ערכיה והבטחת עתידה.

“רונה היקרה, נדמה לעיתים, כי כבר אין מה להוסיף על כל מה שכבר נאמר על משפחת רמון, על האב אילן ועל הבן אסף, זכרם לברכה. נדמה, כי כבר אין מה לומר על המחיר הכבד ששילמה משפחתך למען מדינת ישראל, צבאה וביטחון אזרחיה.

“עם זאת, הרשי לי לשאת תפילה קטנה, העומדת בקו אחד עם האירוע הזה בו אנו נמצאים היום. אתפלל רק, כי רסיסי מצוינות אלו, אשר הייתה באילן ובאסף זכרם לברכה, ואשר התפזרו לרסיסים יחד איתם מתוך ליבם של חללית בחלל ושל מטוס קרב, יתפזרו באוויר הארץ ויחולקו למאות ואלפי בני הנוער והסטודנטים המצוינים, היושבים כאן ובכל רחבי הארץ.

“בטוחני, כי אם יקבל כל אחד מהם ולו רק רסיס מצוינות ומנהיגות אחד מאלו שהיו נטועים באילן ובאסף, הרי שעתידה של מדינת ישראל וחוסן אזרחיה, מובטח לנו לעולמי עד.

יהיה זכרם של אילן ואסף רמון ברוך”. דבר שר התמ”ת, מר בנימין בן אליעזר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן