אסטרולוגיה

מעבר הכוכב סטורן (שבתאי) למזל מאזניים.

0
0

שבתאי, הוא כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש. שמו הלועזי ניתן לו על שם סטורן, אל החקלאות והקציר במיתולוגיה הרומית. מאחר ששבתאי היה כוכב הלכת השביעי בעת הקדומה (בנוסף לשמש, הירח, כוכב חמה, נוגה, מאדים וצדק), היום השביעי בשבוע קיבל את השם Saturday‏‏‏‏.
מעבר הכוכב סטורן (שבתאי) למזל מאזניים.
מעבר הכוכב סטורן (שבתאי) למזל מאזניים.

שבתאי, (בלועזית: Saturn, סטורן) מורכב, ברובו, ממימן ומהליום. במרכז הכוכב נמצאת, כנראה, ליבה של ברזל וסלע ומסביבה מצוי אזור של מימן מתכתי המשתרע עד למחצית הרדיוס של שבתאי, ומעבר לו מתחילה האטמוספירה. התופעה הבולטת ביותר בשבתאי היא הטבעות המקיפות אותו. מערכת הטבעות נטויה בזווית של 25.33 מעלות יחסית למישור ההקפה של שבתאי סביב השמש. הן מכילות גושי קרח קטנים, שחלקם אינם גדולים מאבן ואחרים קוטרם עד כמה מאות ק”מ. עד ל2009 נצפו כ-7 טבעות לכוכב וב- 2009 נצפתה טבעתו השמינית‏‏. עד כה זוהו בוודאות שישים ירחים, להם ניתנו שמות.

במיתולוגיה: קרונוס (ביוונית: Κρόνος) הוא שליט הטיטאנים (אלים קדומים) במיתולוגיה היוונית. במיתולוגיה הרומית הוא מכונה סטורנוס.

הוא הוביל את המרד באביו אורנוס, ובעידוד אימו גאיה, סירס אותו באמצעות מגל שנתנה לו, ונישל אותו מהשלטון על העולם.

בקללה אשר רבצה על קרונוס, אשר נאמרה על ידי הוריו, גאיה ואורנוס, נאמר, כי אחד מבניו ידיח אותו משלטונו בעולם, ויתפוס את מקומו כשליט האלים. בשל כך, נהג לבלוע את ילדיו בזה אחר זה מיד כשנולדו. אשתו, ריה, סלדה מכך, וכאשר נולד בנו השישי, זאוס, נתנה לבעלה אבן עטופה בד במקום בנה. קרונוס בלע את האבן והיה בטוח כי בלע את בנו.

כאשר גדל, רצה זאוס, לנקום באביו על מעשיו, שם שיקוי הקאה בנקטר (משקה האלים) של קרונוס. כאשר שתה את הנקטר, הקיא קרונוס את כל בניו ובנותיו שבלע בעבר. לאחר הקאת האלים, פרצה מלחמה בין האלים הצעירים בראשות זאוס, ובין הטיטאנים בראשות קרונוס.

הטיטאנים הפסידו, וקרונוס הורד מכיסאו ונכלא. עונשו היה לנדוד לנצח כאשר הוא סוחב את מקדש הניצחון על כתפיו לפי האגדה הרומית ברח קרונוס לאיטליה והחל שם את תור הזהב שנמשך כל משך שלטונו.

המיתולוגיה הרומית אימצה את דמותו של קרונוס, אך הוא מכונה בה בשם אחר- סטורנוס (שבתאי). בנוסף לסגולותיו הקודמות, היא הוסיפה לתכונותיו גם את השלטון על הזמן. סמלי ההיכר של קרונוס באמנות הם בדרך כלל שעון חול, חרמש ענק ומגל.

בשבוע זה יגיע הכוכב סטורן המוכר בשמותיו הנוספים; שבתאי והמורה הגדול למזל מאזניים וישהה במזל למשך השנתיים וחצי הקרובות, עד לחודש אוקטובר 2012.

למעשה, כוכב סטורן הוא המשפיע העיקרי בכל תהליך של שינוי ולקיחת אחריות המתרחשים בחייו של אדם.

בנוסף למזל מאזניים ירגישו בהשפעת הכוכב בדרך מאתגרת גם המזלות הבאים: טלה, סרטן, גדי, דגים ושור.
יושפעו גם המזלות הבאים בצורה יותר נוחה: קשת, דלי, תאומים ואריה.

הכוכב ימשיך במסעו משבוע זה ועד לחודש ינואר בו יתחיל לבצע נסיגה עד לחודש מאי, אז גם יחזור למזל בתולה בפעם האחרונה וישפיע על אלו שנולדו בשליש האחרון של המזל במזלות הבאים: בתולה, דגים, קשת, תאומים, דלי וטלה.לאחר חודש מאי לא יהיו יותר נסיגות של הכוכב עד לשנת 2011.

תקופת הנסיגה היא תמיד תקופה סוערת ומלאת התרחשויות המשפיעות על האדם בעיצוב חייו לשנים הבאות. בשלב הנסיגה, רצוי שכל אחד ישאל את עצמו מה הוא אמור ללמוד מההתרחשויות וכדאי ומומלץ שכל אחד יבדוק מהי הנקודה החלשה שלו כדי שיוכל לתקן אותה ובכך לשפר את חייו ולהעלותם למקום גבוה יותר.

מטרת הכוכב בכל המעבר שלו הוא לקחת אחריות אישית ולחולל שינויים מהפכניים בחיים. השינויים יכולים להיות בכל תחום ובעיקר באותה הנקודה החלשה שאותה יש לתקן, אך בגלל הפחד דוחים אותה שוב ושוב.

הכוכב סטורן מאיר את החלק החשוך באישיות הפנימית והמורכבת בחייו של כל אדם, על ידי כך שהוא דוחק אותו לפינה וגורם לו להתעמת עם קושי כלשהו. תהליך הקושי המביא להארה הינו ארוך וכואב ולעיתים קרובות נעשה במשך זמן ארוך במיוחד וזאת בגלל הנטייה הטבעית של האדם לחזור אל העבר המוכר והידוע הכולל בתוכו גם דפוסי התנהגות שליליים, גם אם הם מכאיבים ולא מקדמים.

טבעי שמעברו של הכוכב יחדד ויקצין מצבים ויגרום להבין שלעיתים יש הכרח לראות את הדברים מזווית ראייה מרוחקת כדי לקבל פרופורציה. רק הבנה של “מה הכוכב רוצה ממני?” ולא “למה מגיע לי לסבול”? יכולה לקרב את האדם לתהליך המודעות ולשינויים המתבקשים ממעברו של הכוכב ובכך לקצר מהלכים כואבים.

ולסיום, חשוב מאוד וכדאי לדעת שלמרות ההשפעה הקשה והמפחידה מעט של כוכב זה הרי שבסופו של דבר מטרתו העיקרית היא לחזק את האדם לקראת הליכתו בשביל שינויי החיים והמשפט “מה שלא הורג אותי מחשל אותי”…הוא המוטו שצריך להיאחז בו בזמן מעבר כוכב זה

המבוא לכתבה לקוח מויקיפדיה

בברכת שבוע טוב.

_______________

התחזית הינה כללית לילידי כל המזלות. לתחזית אישית ומפורטת, מומלץ לעשות מפה אסטרולוגית. אם אתם מעוניינים במפה אסטרולוגית, שלחו מייל , ע”י לחיצה כאן;. הכותבת צילה שיר-אל, משמשת יועצת זוגית ומשפחתית מוסמכת בתחומי: אסטרולוגיה, נומרולוגיה, טארוט לפניות אישיות לגב’ שיר-אל כתבו אל – zila@012.net.il, או בטלפונים: 03-9661812, 052-2248626.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן