ועדת הכלכלה קיבלה את עמדת משרד התמ”ת, כי במידה והצרכן, יבטל עסקת שירות למכר מרחוק, עלות ביטול דמי ההתקנה יהיו עד מאה ₪; סגנית שר התמ”ת, אורית נוקד: “החברות צריכות להתחיל להבין כי הן אינן יכולות לגלגל את עלות ההתקנה על הצרכן”
עמדת משרד התמ”ת, התקבלה: דמי ביטול של עלות התקנה יהיו עד 100 שקלים
ועדת הכלכלה, דנה היום (שלישי) בתיקון 22 לחוק הגנת הצרכן, כאשר על הפרק עמדה השאלה מה יהיו גובה דמי הביטול של עלות ההתקנה שיצטרך לשלם הצרכן.
כזכור, לפני שבועיים, אושר בוועדה תיקון החוק אשר מאפשר לצרכנים לבטל עסקאות מכר מרחוק תוך 14 יום מקשירת העסקה או מקבלת מסמך בכתב על פרטי העסקה, אף אם הוחל במתן השירות.
בעניין גביית דמי התקנה, אושרה הצעת משרד התמ”ת, כי במידה והצרכן, יבטל את עסקת השירות, עלות ביטול ההתקנה תהייה עד מאה שקלים.
בהקשר זה, אומרת אורית נוקד סגנית שר התמ”ת, והאחראית על תחום הצרכנות, כי; “התעקשותי, כי דמי הביטול, יהיו ריאליים והוגנים השתלמה בסופו של דבר. החברות צריכות להתחיל להבין, כי הן אינן יכולות לגלגל את עלות ההתקנה על הצרכן”.
עוד אומרת נוקד, סגנית שר התמ”ת, כי; “התיקון שאושר לפני שבועיים וקביעת מחיר קבוע של עלות דמי התקנה, שאושר היום, מבטיחים לצרכנים זכות ביטול אמיתית בעסקאות שירות.
אני שמחה שיו”ר ועדת הכלכלה לא נכנע לתביעות חלק מהחברות לקבוע דמי ביטול מנופחים ולא ריאליים, אשר היו הופכים את התיקון הנ”ל למלכודת דבש מצידם של הצרכנים”.