כ-60% מהאזרחים אינם מושפעים מכתבות ומסקרי השוואת מחירים לקראת החגים ◄ עוד עולה שככל שגיל הצרכן עולה, כך הוא מושפע פחות מסקרי השוואת מחירים ◄ עו”ד ירון לוינסון: כרטיסי האשראי, בתקופת החגים, נוח, אך עשוי להגדיל את ההוצאה העתידית המתוכננת
סקר צרכנות של ההסתדרות: כ- 60% מהציבור משלם בכרטיסי אשראי עבור הקניות לחג
כ- 60% מהציבור משלם בכרטיסי אשראי עבור הקניות לחג. כך עולה מסקר שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות, לקראת החגים. בעוד כ- 7% בלבד משלמים באמצעות תווי שי, 22% במזומן, כ- 3% באמצעות צ’קים והשאר משלמים בכל אמצעי התשלום.
מנכ”ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו”ד ירון לוינסון, אמר אתמול, (חמישי), כי; “אמנם השימוש באמצעות כרטיסי האשראי, בתקופת החגים, נוח, אך עשוי להגדיל את ההוצאה העתידית המתוכננת. אני ממליץ לצרכן, לצמצם, ככל הניתן, את השימוש בו על מנת להגדיל את יכולתו של הצרכן לשלוט בתקציבו”.
כמו כן, מומלץ לצרכן, לעקוב אחר החיובים השוטפים של חברות האשראי ולבדוק אם אכן הם תואמים את קניותיו” – הדגיש והוסיף עו”ד לוינסון.
הסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה בקרב מדגם של כ-500 איש, בדק אף את מידת השפעת סקרי השוואת מחירים וכתבות על החלטת הקנייה של הצרכן.
עו”ד ירון לוינסון
עוד עולה מן הסקר, כי כ-60% מהאזרחים אינם מושפעים מכתבות ומסקרי השוואת מחירים לקראת החגים.
כמו כן, ככל שגיל הצרכן, עולה, כך הוא מושפע פחות מסקרי השוואת מחירים. שכן כ- 47% בגילאי 18-34 אינם מושפעים מהסקרים לעומת גילאי 55+ אשר 75% מהם אינם מושפעים מהסקרים.
עו”ד לוינסון, אומר על כך, כי; “ממצאי הסקר, מלמדים על בגרותו של הצרכן הישראלי אשר אינו מסתמך יתר על המידה על כתבות וסקרים נקודתיים של השוואת מחירים והוא לוקח שיקולים נוספים בהחלטותיו באשר למקום קניותיו בחג”.