עובדים | תעסוקה | כוח אדם

משרד התמ”ת: הוגש לביה”ד הארצי לעבודה, נייר עמדה העוסק בהפליה מחמת גיל

0
0

נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה במשרד התמ”ת במחוז תל אביב, לבית הדין הארצי לעבודה: פיטורי רוחב או הרעת תנאים על בסיס גיל מהווים הפליה אסורה ומנוגדים לחוק ◄ עו”ד שרון אברהם-ויס: פסק הדין של ביה”ד האזורי, תמרור אזהרה למעסיקים מפלים
משרד התמ
משרד התמ”ת: הוגש לביה”ד הארצי לעבודה, נייר עמדה העוסק בהפליה מחמת גיל

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ”ת, במחוז ת”א, בראשותה של עו”ד שרון אברהם-ויס, הגישה היום (ראשון) בהוראת בית הדין הארצי לעבודה, נייר עמדה, העוסק בהפליה מחמת גיל. “נייר העמדה”, הוגש במסגרת דיון בערעור (עב’ 203/09) שהגישה רשת החינוך של אגודת ישראל על פסק דין של בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב (עב’ 5646/03) לפיה הופלו גננות הרשת, שגילן מעל 55, על ידי הרשת, וזאת מאחר שרשת אגודת ישראל, החליטה לפטר את כל הגננות שגילן עולה על 55 וצברו ותק רב ברשת.

יצוון, כי עוד בשנת 2003, הוציא בית הדין האזורי, צו, שמנע את פיטורי העובדות, אולם בפועל, לא משולם שכרן של העובדות מזה מספר שנים.

עמדת הנציבות, הינה, כי; “מעביד, המתנה תנאי שכר ופיטורין בתנאי מפלה, מבלי שביכולתו להראות שהתנאי מתחייב מאופיו וממהותו של התפקיד, מפר את הוראות חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה. יש בטענות ובנתונים החלקיים שהציגה רשת אגודת ישראל, כדי לעורר חשש כבד להפליה. על רקע זה, ביקשה הנציבות מבית הדין לפסול כל מהלך הפוגע בעובדות, הנובע מהפליה”.

רשת החינוך של אגודת ישראל, טוענת, בית היתר, כי לא התכוונה להפלות וכי הפיטורין נעשו מטעמים תקציביים. לעמדת הנציבות המבחן לפגיעה בשוויון הינו מבחן תוצאתי, ולפיכך אין צורך להוכיח כוונה להפלות. מבחינה תוצאתית הן בפגיעה בתנאי העבודה בשנת 2003 שנעשתה על פי קריטריון הוותק והן בפגיעה בשנת 2007, שנעשו על פי קריטריון הגיל – היו הנפגעות העיקריות הגננות המבוגרות והותיקות ביותר.

עוד יצוין, כי בעניין היחסים בין הרשת לבין הגננות, קבע, בית הדין הארצי, לפני כשנה (עב’9/07) כי בפסק דין, שעסק בהתארגנותן של הגננות החרדיות ברשת, כי הסתדרות אגו”י, אינה ארגון עובדים, משום, שבמסגרתו הופלו הגננות, ובהן המשיבות, מחמת מינן, כאשר בין היתר לא יכלו לבחור ולהיבחר לארגון.

עו”ד שרון אברהם-ויס, נציבת מחוז תל אביב, בנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, שכתבה את נייר העמדה, אומרת שפסק הדין של בית הדין האזורי הוא תמרור אזהרה למעסיקים מפלים, בדרך למיגור האפליה על בסיס גיל בשוק התעסוקה.

תלונות בגין אפליה בעבודה ניתן להפנות לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ”ת באמצעות הדואר, המייל והפקס, מידע נוסף ניתן למצוא באתר הנציבות:
www.moital.gov.il/shivion, טלפון: 02-6662780, פקס: 02-6662789.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן