בחזרה לבית הספר ולגן

ח”כ אנסטסיה מיכאלי: להקים מערך לאומי לצורך השאלת ספרי לימוד חינם

0
0

ח”כ מיכאלי פנתה לשר החינוך גדעון סער, בוועדת החינוך: המערך המוצע, שלב ראשוני במימוש אמיתי של חוק חינוך חינם… הורים משלמים אלפי ₪ כל שנה על ספרי לימוד – הגיע העת שחוק חינוך חובה חינם יהיה באמת חינם
ח
ח”כ אנסטסיה מיכאלי: להקים מערך לאומי לצורך השאלת ספרי לימוד חינם

מי מאתנו לא מכיר את הבדיחות על חשבון חינוך החינם במדינת ישראל – אשר כידוע רחוק מאוד מלהיות באמת חינם. בפועל לפני תחילת שנת הלימודים, משלמים הורים רבים אלפי ₪ על ספרים וציוד לימוד המהווים חלק בסיסי בחינוך הילדים. בישיבת וועדת החינוך של הכנסת אשר נערכה היום (ד’) חשפה ח”כ אנסטסיה מיכאלי את תחילתו של מהלך ארוך טווח אותו היא מובילה, הבא להביא לכך שהורים יפסיקו לשלם על חינוך חינם ובשלב הראשון כפי שמציעה מיכאלי, יוביל להקמת מערך לאומי להשאלת ספרי לימוד חינם אין כסף בכל בית ספר בישראל.

ח”כ מיכאלי, אימא לילדים בגיל בית ספר, הגיעה לוועדה כאשר היא נושאת עשרות ספרי לימוד בעלות של אלפי שקלים, אותם רכשה כמו הורים רבים אחרים לקראת שנת הלימודים הקרובה, זאת בכדי להמחיש את האבסורד החינוך ה-“חינם”.

לקראת הישיבה פנתה מיכאלי, אל שר החינוך גדעון סער, וביקשה ממנו, כי יוביל עמה את המהלך. בין השאר כתבה לשר סער; “כמי שנושא החינוך קרוב לליבו, הנני בטוחה, כי גם אתה מודע לבעייתיות של נושא חינוך ה”חינם” במדינת ישראל… האמת העצובה היא, כי למרות החוק – הורים משלמים אלפי שקלים על צרכי חינוך בסיסיים (ולא על רק על שירותים נוספים) ואת זאת יש לתקן.

ח”כ מיכאלי, הוסיפה, כי; “אני מודעת לחרב הקיצוצים המונפת בין השאר גם על משרדך, ומבינה גם, כי עוולות של שנים לא ניתן לתקן במחי יד. יחד עם זאת על מדינת ישראל לקיים את חוקיה לא רק על הנייר אלא גם ברוחם ובפועל”.

בשלב הראשון מציעה, ח”כ מיכאלי, לעשות הבחנה בין צרכי החינוך והלימוד הבסיסיים – אשר אמורים להינתן חינם בפועל, לבין שירותים נוספים הבאים לתת העשרה לתלמיד ואלו יטופלו בשלבי ההמשך בתכניתה.

ח”כ מיכאלי, גורסת, כי לצד הנוכחות בכיתה בפועל, הכלי החינוכי הבסיסי ביותר הוא ספר הלימוד – וככזה מן ההיגיון, אמור להיכלל במסגרת החינוך חינם.

כזכור, בשנת 2000, העבירה הכנסת את חוק השאלת ספרי לימוד, התשס”א-2000, אשר קבע מסגרת וולונטרית בתשלום אגרה להחלפת ספרי לימוד – אך כאמור זאת נעשה בתשלום, רק לבתי ספר, אשר יבקשו בכך וכאמור מימוש חוק זה, נדחה מדי שנה במסגרת “חוק ההסדרים”.

בהמשך פנייתה הציעה מיכאלי לשר החינוך, כי יפעלו יחדיו; “לתקן מצב זה, או במסגרת תקנות או תיקוני חקיקה בכדי לוודא, כי לפחות כל בתי הספר, יוכלו לאפשר לתלמידיהם החלפת ספרי לימוד חינם בתמורה לעירבון כספי בדומה למצב בספריות עירוניות”.

“לטעמי לא מדובר בהצעה תקציבית – משום שמצד אחד יש כבר חוק מסגרת אשר, קובע, כי לא משלמים על חינוך בישראל. נוסף על כך, חוק השאלת ספרי לימוד (שכאמור לא באמת מספק ספרי לימוד חינם לכל תלמיד במדינת ישראל) מדבר על מסגרת תקציבית עקרונית לכל בית ספר שיעמוד בקריטריונים ויבקש להצטרף לתכנית. (סעיף 3 רכישת ספרי לימוד)”.

חברת הכנסת מיכאלי, מסיימת את פנייתה בתקווה, כי התיקון יופעל עד לשנת הלימודים 2010.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן