עובדים | תעסוקה | כוח אדם

שר התמ”ת, בן אליעזר: השקעה במו”פ מביאה למועסקים נוספים

0
0

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר: מי שאומר שיצאנו כבר מהמשבר – לא יודע מה הוא סח… ללא תוספת של כ-450 מלש”ח, מאות תכניות מו”פ איכותיות יישארו ללא מענה ו-4,000 עובדים ישירים במו”פ עלולים להיות מפוטרים
שר התמ
שר התמ”ת, בן אליעזר: השקעה במו”פ מביאה למועסקים נוספים

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר והמדען הראשי במשרדו, ד”ר אלי אופר, הציגו היום (ג’) נתונים עדכניים אודות פעילות המדען הראשי בכלל, ולאור המשבר הכלכלי בפרט. שר התמ”ת, בנימין (פואד) בן-אליעזר, אמר, כי; “כפי שאתם רואים בחודשים האחרונים, כל מטרתנו בתקופה האחרונה היא לסייע לתעשיינים, ליצואנים, ליצרנים ולעסקים הקטנים והבינוניים.

מי שאומר שיצאנו כבר מהמשבר – לא יודע מה הוא סח. אנחנו צפויים עפ”י כל הסברות להמשך מגמה של הרחבת האבטלה. פעולותינו מנסות לצמצם את האבטלה עד כמה שניתן, אך המשבר עדיין לא מאחורינו. צריך לזכור שכל תוספת של 0.1% באבטלה משמעה תוספת של 3,000 מובטלים נטו, ז”א תוספת של כ-150 מובטלים ו-150 משפחות בכל יום עבודה במשק.

“אני עוקב מקרוב אחרי כל הפעולות שלנו, אחרי כל אחד מהנושאים שהגדרנו לנו כיעד לטיפול בשלל כלי הסיוע של המשרד. בתוך כל העשייה שלנו, נמצאת פעילות מבורכת וחשובה של המדען הראשי. פעילות משרד התמ”ת ו-המדען הראשי בתוכו, חשובה פי כמה בימים אלו של משבר כלכלי עולמי. השקעה במחקר ופיתוח מביאה באופן ישיר למועסקים נוספים במשק.

השר בן אליעזר, הוסיף; “אני מברך על כך, שהמדען הראשי, מתאים את עצמו למדיניות עכשווית של טיפול במשבר ותוספת מועסקים, כמו גם על כך שהוא יצא במספר כלים מיוחדים בשנת 2009 על מנת לסייע לתעשייה להקל במעט על המצוקה בה היא נתונה, כלים כמו פריסת תשלומים, הגדלת מימון וגמישות.

“עם כניסתי לתפקיד, הנחיתי את המדען הראשי במשרד להעדיף ככל הניתן באישוריו, את הפרויקטים שמביאים לכמה שיותר ידיים עובדות למשק הישראלי, תוך קידום הפריפריה.

“כחלק מכך, אנחנו יוצאים לתכנית חדשה של המדען הראשי, להקמת מרכזי פיתוח של חברות גדולות בפריפריה, שלהם יש השפעה גדולה מאוד ביצירת מנגנונים להתהוות מרכז תעסוקה איכותית ופעילות כלכלית בסביבתו הגיאוגרפית. המסלול מיועד לחברות ישראליות גדולות, והיחודיות שלו בכך שהוא מאפשר לחברה המעבירה פעילות משמעותית מהמרכז לפריפריה ודאות יחסית לגבי תכנון ארוך טווח לתקופה של עד שלוש שנים.

“בנוסף, הדגשתי מאז כניסתי לתפקיד את החשיבות הרבה של נושא הקלינטק כתחום חדשני בעל פוטנציאל אדיר למשק המקומי והעולמי. בקרן המו”פ אושרו 40 פרויקטים, בתקציב 91 מלש”ח, וניתנו מענקים של 49 מלש”ח. אנחנו בשלבי הקמה של מרכזים טכנולוגיים “ירוקים” בנגב – מרכז טכנולוגי מים בתקציב חמש שנתי של 35 מלש”ח; מרכז אנרגיה מתחדשת בתקציב חמש שנתי של 57 מלש”ח. ועדת היגוי אקדמית לקידום טכנולוגיות מים – החלה לפעול . גם במסלול המגנ”ט השקענו במספר מאגדים המתעסקים בתחום הקלינטק וכך גם בחממות הטכנולוגיות”.

השר בן אליעזר, המשיך ואמר, כי; “ביחד עם משרד האוצר, אישרנו תוכנית חדשה שתתמרץ מובטלי היי-טק לעבוד במפעלים בענפי התעשייה המסורתית במטרה לסייע בתהליכי הטמעת חדשנות, מו”פ ושיטות עבודה חדשניות בחברות המסורתיות. כחלק ממסקנות דוח ועדת מקוב, שדיבר על צעדים להעצמת התעשייה המסורתית באמצעות חדשנות ותחכום, ופיתוח מקיף בפריפריה במטרה לספק שוויון הזדמנויות והסרת חסמים, עלתה אפשרות של קליטת עובדים איכותיים בענפי התעשייה המסורתית.

“המשבר הכלכלי הנוכחי מהווה הזדמנות ליישום המלצה זו, שכן חברות ההיי-טק,נאלצו לפטר אלפי עובדים וכעת במקום לשלם לעובדים אלו דמי אבטלה, תוכל המדינה להשימם במפעלים הזקוקים לכישוריהם. המפעלים הקולטים ישתמשו בכישוריהם של העובדים הנקלטים, דבר שיגדיל את כושר התחרות של המפעלים בשווקים המקומיים והגלובליים ויאפשר הגדלת מספר המועסקים בטווח הבינוני והארוך. הטלתי על לשכת המדען הראשי להקים התוכנית.

“משרד האוצר בהחלט מבין את החשיבות של משרד התמ”ת לעצירת גל הפיטורים ולעידוד הצמיחה ולהגברת התעסוקה. לצערי, המשבר הכלכלי הקשה הביא בשנת 2009 לריבוי בקשות של תמיכות מו”פ מהמדען הראשי – כ-20 אחוז, יותר מבשנה הקודמת.

בקשות מו”פ בהיקף של כשני מיליארד ₪ הנמצאים בצנרת ללא מענה ועל פי הערכות לשכת המדען הראשי, נדרשת תוספת תקציב של כ-450 מ’ ₪, כדי להענות לבקשות איכותיות. נכון להיום, מתוך מאגר התוכניות שבצנרת (כ-2 שמיליארד ₪), נבדקו 154 תוכניות בהיקף השקעה כוללת של למעלה מ-700 מ’ ₪, שנמצאו איכותיות ובגלל העדר תקציב לא ניתן לאשרם.

“לדוגמא, כיום עומדת בפני המדען הראשי חברה עם 3 תוכניות מו”פ בתחום התקשורת הסלולארית, היא פועלת מול מתחרה אמריקאי שיש לו פיתוח בהודו ומציע מוצרים דומים בעלויות נמוכות. אי אישור תוכניות שבצנרת תביא להורדת כושר התחרות, פיטורי עובדים ואיבוד היתרון הטכנולוגי שלה. אנחנו לא יכולים להיענות לבקשה שכזו, ולבקשות דומות כמוה שבסה”כ יכולות להביא למשק 4,000 מועסקים ישירים נוספים.

בהתייחסו לתכנית “יוריקה” היוקרתית – אמר השר בן אליעזר, כי; “הבחירה בישראל לשמש כנשיאת תוכנית “יוריקה” לשנת 2010, הוא הישג חסר תקדים בתחום, במיוחד על רקע העובדה שישראל היא החברה הלא-אירופית היחידה ביוריקה. זו תהיה הזדמנות מצוינת להראות את הפנים היפות של ישראל, ולהעצים את ההשקעה כאן בטכנולוגיות כחול לבן”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן