קמפיין: אנשים. לא סמלים

עמותת נגישות ישראל - Access Israel, יוצאת בקמפיין מקורי רחב היקף / ארצי של עמותת נגישות ישראל יחד עם משרד הפרסום ליאו ברנט, למיגור תופעת עברייני חניות הנכים והעלאת המודעות לנושא. בין לילה, אלפי תמרורי חניות נכים ב-15 ערים, ובעשרות רבות של חניונים ומרכזי קניות בפריסה ארצית, הוחלפו בתמונות של 50 אנשים אמיתיים עם מוגבלות, המספרים את סיפוריהם האישיים.

נאומו של בצלאל סמוטריץ' מכנס התנועה לאיכות השלטון

במשך עשרות שנים המתח הרצוי בין הרשויות השונות לא התקיים. יותר נכון לומר – הוא התקיים אבל בכיוון אחד בלבד. הרשות השופטת איתגרה פעם אחר פעם את שתי חברותיה, ואולם היא עצמה לא אותגרה לרגע. אסור היה לגעת בה.

פורום כאן נעים

האם יש קשר בין פעילות תחנת הכוח בחדרה לבין מחלות נשימה בילדים?

האם יש קשר בין פעילות תחנת הכוח בחדרה לבין מחלות נשימה בילדים? העיתונאי אלי לוי חדשות ערוץ 10 מביא את הסיפור ושיחה עם מנהלת מחלקת ילדים במרכז הרפואי הלל יפה דר' עדי קליין.

הרב יובל הכהן אשרוב – מגלה איך לרזות בלי דיאטה

הרב יובל הכהן אשרוב - מגלה לנו את הסוד איך לרזות בלי דיאטה.

זן נדיר – טורפים

טורפים - טורפי העל של ישראל כפי שנלכדו בעדשה של משה אלפרט במשך שלושים שנה: מסעודתו של הנמר האחרון בעין-גדי ועד המרדף אחרי זאבי הגולן. במאי תסריטאי וקריין: יגאל מוסקו.

אמא ל-12 מוצאת זמן לאהבה חדשה

ילדות כואבת ובעל אלים לא הצליחו לנצח את ליאת ברששת, שמגדלת לבד את תריסר ילדיה. עכשיו, נגד כל הסיכויים היא ממציאה את עצמה מחדש עם עמוד פייסבוק מצליח והרצאות שהיא מעבירה, ואפילו מוצאת זמן לאהבה חדשה.

סטטיק ובן-אל תבורי עם הלהיט החדש

סטטיק ובן-אל תבורי, הצמד המוזיקלי הישראלי עם הקליפ-להיט הראשון החדש בשפה האנגלית. זו הגרסה האמריקאית ל"סלסולים" שיצאה לעולם 12.12.18.

מפעל הפיס

נגישות השירות למגבלה תקשורתית (גמגום)

אנדריי קגן, אדם מגמגם אשר עובד בעמותת נגישות ישראל, מספר על עצמו ונותן המלצות לאופן בו יש לתקשר עם אדם מגמגם.

מרק שעועית מהיר וקל להכנה בנוסח דרוזי מסורתי

מרק שעועית מהיר וקל להכנה בנוסח דרוזי מסורתי, שניתן לטבען, רוטב לאורז [ 40 דק' בישול] מתכונים נוספים ניתן למצוא באתר - http://druzecuisine.com/ מרק שעועית מהיר כתוספת לאורז לבן, מתכון דרוזי מסורתי קל להכנה שניתן לטבען, מתוך סודות המטבח הדרוזי.

נעים לעקוב אחרי

תאונת דרכים

אור ירוק: כ- 1.7 מיליון כלי רכב קיימים ב-72 ערי ישראל, רובם המוחלט רכבים פרטיים

כ-15% מהרכבים בערים הן משאיות, מתוך 78,601 אופנועים בערי ישראל, 22,347 נמצאים בת"א (כ-30%) ◄ שמואל אבואב, עמותת אור ירוק; היות ו-75% מתאונות הדרכים עם נפגעים מתרחשות בערים, מכאן סדר העדיפות המתבקש
אור ירוק: כ- 1.7 מיליון כלי רכב קיימים ב-72 ערי ישראל, רובם המוחלט רכבים פרטיים
אור ירוק: כ- 1.7 מיליון כלי רכב קיימים ב-72 ערי ישראל, רובם המוחלט רכבים פרטיים

1,763,877 כלי רכב קיימים ב- 72 ערי ישראל, המונות, נכון לשנת 2008, כ- 5.5 מיליון תושבים. כ- 80% מכלי הרכב בערים הינם רכבים פרטיים, כך מדווחת עמותת "אור ירוק", בהסתמך על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בקטגוריה השנייה בגודלה (בפער גדול) נמצאות המשאיות. אלו מהוות כ- 15% מכלל הרכבים בערים. מעניין לראות, כי במגזר הערבי שיעור המשאיות גדול יותר ומהווה כ- 22% מכלל מצבת הרכבים, בערים אלו.

◄ 5 הערים הגדולות, המונות מעל 200,000 תושבים

כ-35% מכלל הרכבים בערי ישראל נמצאים בחמשת הערים הגדולות. יחס זה נשמר גם בקטגוריית הרכבים הפרטיים, המשאיות והמוניות. בקטגוריית האופנועים, שיעורם מזנק ל- 45% (כ- 35,000 אופנועים). יתרה מכך, בעיר תל אביב, לבדה, ישנם 22,347 אופנועים, המהווים כ- 30% מכלל האופנועים בערים בכלל. נתון זה, עוד צפוי לעלות באופן חד אם נבדוק את מספר הקטנועים בתל אביב לפי אוכלוסייה פעילה שהרי רבים מהשליחים הגרים ב-גוש דן, נכנסים מדי יום לתל אביב, לצורכי עבודה.

גם בקטגוריית אוטובוסים העיר תל אביב, בולטת באופן מיוחד. מחצית מכלל האוטובוסים בכל ערי ישראל נמצאים בתל אביב בלבד.

◄ הערים המובילות בכל קטגוריה

מבלי להתייחס למספר התושבים בכל יישוב ועל פי המספרים המוחלטים בלבד, נמצא, כי בתל אביב, יש הכי הרבה רכבים (240,558), אחריה ירושלים עם 156,171. במקום השלישי העיר פתח תקוה, עם 122,158 רכבים. במקום הרביעי חיפה עם 96,430 רכבים ובמקום החמישי העיר בני ברק עם 87,072 רכבים, יותר מאשר בראשל"צ, אשדוד ועוד ערים נוספות הגדולות ממנה. בסוף הרשימה נמצאת העיר בית"ר עילית, עם 1,667 רכבים בלבד.

בקטגוריית המשאיות מובילה העיר תל אביב עם 33,926 משאיות. אחריה הערים ירושלים, חיפה, פ"ת ו-ראשל"צ על פי סדר זה. סוגרת את הרשימה העיר בית"ר עילית.

תחת קטגוריית אוטובוס, מובילה, כאמור, הרחק מעל כולם העיר תל אביב עם 5,509 אוטובוסים. אחריה נמצאת ירושלים עם 1,138 אוטובוסים. במקום השלישי העיר באר שבע עם 436 אוטובוסים ובמקום הרביעי העיר נצרת עם 312 אוטובוסים.

בקטגוריית ה-מוניות, מובילה העיר ירושלים עם 1,828 מוניות. אחריה תל אביב עם 1,476 מוניות. במקום השלישי העיר חולון עם 1,349 מוניות. אחריה העיר ראשל"צ עם 1,077 מוניות וסוגרת את החמישייה הראשונה העיר בת ים עם 879 מוניות.

בקטגוריית ה-אופנועים (דו-גלגלי), מובילה, כאמור, העיר תל אביב עם 22,347 אופנועים. הרבה אחריה העיר ירושלים עם 6,014 אופנועים. אחריה העיר רמת גן בה רשומים 5,542 אופנועים. במקום הרביעי העיר חולון עם 4,148 אופנועים וסוגרת את החמישייה העיר פתח תקוה עם 3,738 אופנועים.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק; "היות ו-75% מתאונות הדרכים עם נפגעים מתרחשות בערים, מכאן סדר העדיפות המתבקש. מאחר ו-רשויות מקומיות רבות נמצאות בגירעונות ומצבן הכלכלי קשה, אין סיבה שבאותן ערים האוכלוסייה תיחשף לסכנות חיים. לכן, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חייב להקצות את המשאבים הנדרשים לשיפור מצב הבטיחות בדרכים ביישובים".

על פי ארגון "תחבורה היום ומחר", עלינו להפנים את הרעיון שהתנועה בערים אינה מטרה, אלא אמצעי לתעבורת אנשים ממקום למקום. לכן, יש להפסיק לתת עדיפות לרכבים פרטיים, לקדם ולשפר את נושא התחבורה הציבורית ובאופן זה להוריד את העומס בדרכים ולהקטין את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בערים. כפועל יוצא מכך, נצא נשכרים גם בתחום איכות החיים, מאחר והקטנת הפקקים תוריד את זיהום האוויר.

בעמותת אור ירוק, מוסיפים, כי יש לתת עדיפות להולכי הרגל ורוכבי האופניים בתוך הערים על ידי הקצאת מדרכות ושבילי אופניים על חשבון כבישים לרכבים הפרטיים. התנועה בתוך העיר צריכה להתחשב קודם כל במשתמשי דרך אלו ורק אחר כך ברכבים, כאשר גם כאן, כאמור, יש לתת עדיפות לתחבורה הציבורית, דבר המצריך השקעה במתן שירות יעיל, זמין ונגיש לכל אחד.




אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

דילוג לתוכן