מושבים

תנועת הנוער של בני המושבים, תקיים מהיום “מסע חוף והעפלה” למשך 4 ימים

0
0

חניכי בני המושבים, ינקו היום (שני) את קטע חוף שבין חיפה ולמושב מכמורת, ויבצעו גם פעילויות לשמירת איכות חייהם והצלתם של צבי הים הנכחדים, בשיתוף עם רשות הטבע והגנים.
תנועת הנוער של בני המושבים, תקיים מהיום
תנועת הנוער של בני המושבים, תקיים מהיום “מסע חוף והעפלה” למשך 4 ימים

החל מהיום (שני, 3 באוגוסט), יפתחו 600 בוגרי כיתות ט’ של בני המושבים ב”מסע חוף והעפלה” שימשך ארבעה ימים. המסע, יהיה לאורך חוף הים מחופי חיפה ועד חוף מכמורת אשר באזור חוף חדרה-עמק חפר. בתכני המסע, משולבים הכרות עם תקופת ההעפלה, נושאים באיכות הסביבה וניקיון הים והחופים וחוויה.

במהלך המסע, יעברו החניכים לאורך נקודות ציון בתולדות העפלה, כגון; מוזיאון חיל הים, ספינת המעפילים “אף על פי כן” עוגנת בחיפה, ומחנה המעפילים בישוב הקהילתי עתלית שבו ישתתפו במשחק חוויתי שבו הם יתפסו, יכלאו על ידי “שוטרים בריטים”, ולאחר מכן, ישתחררו ויברחו לחופשי. החניכים, יפגשו עם מעפילים אמיתיים אשר יספרו להם על חוויותיהם האישיות באוניות ההעפלה ובמחנות המעצר.

במהלך המסע, יבצעו גם פעילויות ניקיון חופים ואיכות סביבה ומודעות לשמירת איכות חייהם והצלתם של צבי הים הנכחדים, בשיתוף עם רשות הטבע והגנים.

סיום המסע, יהיה במושב מכמורת, שבתחום עמק חפר, במסיבת סיום המדמה את המסיבות שהיו עם ההכרזה על הקמת המדינה על ידי דוד בן גוריון. החניכים, גם ישמעו הקלטה של ההכרזה ובסוף האירוע, ייצרו כתובת אנושית על החוף כמו כאן בצילום למעלה משמאל.

בעידן המחשב, הטלוויזיה ותופעות האלימות למיניהן, אנו בבני המושבים מוצאים לנכון לקיים מפעלים חינוכיים וערכיים לבני הנוער. פעילות חברתית זו, מדגישה, לכל ילד/ ילדה את העשייה העצמית שבה לוקח כל אחד תפקיד בקבוצה ומתנסה באופן אישי בלקיחת אחריות בעצמאות ובמעורבות. מפעלי הקיץ, הינם שיא התהליך החינוכי של שנה שלמה עבור החניכים בקבוצה וכן עבור המדריכים.

חטיבת בני המושבים

חטיבת בני המושבים היא חטיבה בהסתדרות הנוער העובד והלומד (נוע”ל) המשמשת כתנועת הנוער של תנועת המושבים.

בני המושבים

החטיבה פועלת ב-25 מועצות אזוריות ברחבי הארץ. הדרומית בהן היא הערבה התיכונה והצפונית היא רמת הגולן, ובשתי מועצות מקומיות בשרון קדימה-צורן ובצפון קצרין.

בתחילה פעלה החטיבה אך ורק במושבי תנועת המושבים, אך בגלל רצונות של מועצות אזוריות ופניות של יישובים, ביחד עם השינויים שקרו בכל המרחב הכפרי, החלה החטיבה לעבוד גם במושבים של תנועות התיישבותיות אחרות, יישובים קהילתיים ובקיבוצים.

כיום מתקיימת פעילות החטיבה בכ-400 יישובים ברחבי הארץ מתוכם כ-250 הם מושבי תנועת המושבים. עוד על תנועת בני המושבים

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן