עובדים | תעסוקה | כוח אדם

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת תדון בטיוטת תקנות דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד)

0
0

את טיוטת תקנות דמי מחלה הגיש שר התמ”ת בנימין (פואד) בן אליעזר, התקנות מאפשרות לעובד שהוא הורה של אדם עם מוגבלות הנזקק לסיוע אישי בשל מוגבלותו לממש את זכותו לזקוף מימי המחלה שלו לצורך מתן סיוע אישי לבנו.
ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת תדון בטיוטת תקנות דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד)
ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת תדון בטיוטת תקנות דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד)

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת תדון היום (שלישי) בטיוטת תקנות שהגיש שר התמ”ת בנימין (פואד) בן אליעזר המאפשרות לעובד שהוא הורה של אדם עם מוגבלות הנזקק לסיוע אישי בשל מוגבלותו לממש את זכותו לזקוף מימי המחלה שלו לצורך מתן סיוע אישי לבנו.

יצויין, כי חוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד), תוקן במהלך 2007 וקבע, כי עובד שהוא הורה לאדם עם מוגבלות הזקוק לסיוע אישי, זכאי לזקוף מתקופת המחלה הצבורה לו או מימי החופשה המגיעים לו בין 15 ל- 30 ימי היעדרות לצורך מתן סיוע אישי לבנו.

התיקון לחוק הקנה לעובד שהוא אפוטרופוס של אדם עם מוגבלות אותה זכות שהוקנה לעובד שהוא הורה לאדם עם מוגבלות, בשינויים המחויבים, ובלבד שאין מישהו אחר המטפל באדם או אפוטרופוס אחר שניצל את זכותו להיעדר לשם מתן סיוע אישי לאותו אדם.

התיקון לחוק מחייב לבצע תיקון לתקנות דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד), התשנ”ג- 1993 בין השאר, על מנת לאפשר לעובד שהוא הורה לאדם עם מוגבלות לממש את הזכויות להיעדר מהעבודה, תוך קביעה מהם האישורים שיידרש העובד להביא על מנת, להוכיח את הזדקקותו של בנו עם מוגבלות לסיוע האישי והצורך להיעדרות מהעבודה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן