קהילה ירוקה

בנימינה: קק”ל, ומע”צ יצילו בזכות פיתרון יצירתי את שדרת הברושים

0
0

שת”פ מוצלח, יביא להמשך לבלוב, 200 עצי ברוש, הנטועים בתוואי הכביש החדש הנסלל באזור בנימינה לצורך ביצוע הפרדה מפלסית של ’רכבת ישראל’ ◄ אפי שטנצלר, יו”ר קק”ל: אני שמח על הפתרון. הוכח כי לא חייבת להיות סתירה בין שימור לפיתוח
בנימינה: קק
בנימינה: קק”ל, ומע”צ יצילו בזכות פיתרון יצירתי את שדרת הברושים

נמצא פתרון יצירתי למנוע עקירת 200 עצי ברוש הנטועים לאורך תוואי כביש חדש שנסלל באזור בנימינה. מדובר בפיתוח כביש הגישה להפרדה המפלסית של רכבת ישראל, במושבה בנימינה.

תשתית הכביש, דרשה לפנות את עצי הברוש הנטועים לאורך הכביש. המתכננים ומנהלי הפרויקט התבקשו הן ע”י מע”צ, והן ע”י קק”ל, לחזור לשולחן השרטוט ולנסות למצוא פתרון יצירתי אשר ישמר ככל שניתן את העצים.

הסוף הוא סוף טוב, עבור קטע הברושים שנמצאים בסמוך לכביש מס’ 4. התברר, כי אכן, אפשר למצוא פתרונות יצירתיים. קק”ל, יחד עם מע”צ, מצאו פתרון תכנוני השומר על העצים בלא כל פגיעה בבטיחות הנסיעה.

במקום שלכביש, יהיו שוליים רחבים וגם גדר בטיחות עם מרחב ספיגה ברוחב של 3 מטרים, הוחלט על בניית מדרכה ברוחב של 2 מטרים ומאחוריהם מעקה הבטיחות. כך המדרכה היא בעצם הבולמת ומשמשת גם כמרחב ספיגה.

בסופו של דבר בטיחות חיי הנוסעים בכביש תתקיים מבלי שהדבר יבוא על חשבון 200 עצי הברוש, אשר ישמרו לטובת הסביבה, הציבור והנוף.

אפי שטנצלר, יו”ר קק”ל; “אני שמח על הפתרון. הוכח כי לא חייבת להיות סתירה בין שימור לפיתוח ואני מקווה שנוכל למצוא בעתיד, כאשר ניתקל בקונפליקטים דומים, עוד פתרונות יצירתיים על מנת לשמר את הטבע”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן