כאן מדע | טכנולוגיה

משרד התמ”ת ומשרד האוצר, חתמו על סיכום בין-משרדי לעידוד הקמת מרכזי פיתוח של חברות גדולות בפריפריה

0
0

שר התמ”ת בנימין בן אליעזר: למרכזי מחקר ופיתוח של חברות גדולות השפעה רחבה על הפעילות הכלכלית בסביבתם הגיאוגרפית, ומסלול זה מגשים הלכה למעשה את מדיניות המשרד לחיזוק הפריפריה ◄ יובל שטייניץ: האוצר רואה בתכנית כלי לעידוד החדשנות והמו”פ בישראל
משרד התמ
משרד התמ”ת ומשרד האוצר, חתמו על סיכום בין-משרדי לעידוד הקמת מרכזי פיתוח של חברות גדולות בפריפריה

בהמשך לתכניות סיוע קודמות להקמת מרכזי מו”פ בפריפריה ולקליטת עובדים חדשים במרכזי מו”פ ומפעלי עוגן באמצעות סבסוד שכרם, חתמו בשבוע שעבר משרדי האוצר והתמ”ת על סיכום בין-משרדי ליצירת מנגנון לתמרוץ חברות גדולות להקמת מרכזי מחקר ופיתוח בפריפריה. זאת כחלק מהצעדים אותם נוקטת הממשלה לעידוד הצמיחה באזור הפריפריה ושיפור פוטנציאל הצמיחה של כלל המשק, בדגש על הגדלת היקפו ושיפור איכותו של המחקר והפיתוח.

בנימין (פואד) בן אליעזר, שר התמ”ת, אמר, כי; “משרד התמ”ת רואה חשיבות רבה ביצירת כלים חדשים לעידוד הצמיחה הכלכלית ויצירת מקומות תעסוקה באזור הפריפריה. למרכזי מחקר ופיתוח של חברות גדולות השפעה רחבה על הפעילות הכלכלית בסביבתם הגיאוגרפית, ומסלול זה מגשים את מדיניות המשרד לחיזוק הפריפריה”.

שר האוצר, ד”ר יובל שטייניץ, אמר, כי “משרד האוצר רואה בתכנית זו כלי לעידוד החדשנות והמו”פ בישראל ולצמצום הפערים המשמעותיים בין הפריפריה למרכז, הבאים לידי ביטוי בין היתר ברמות השכר וההשכלה”.

המסלול, יופעל ע”י לשכת המדען הראשי במשרד התמ”ת.

רן קויתי, מנהל המטה לפיתוח הפריפריה במשרד התמ”ת, מדגיש, כי; “חשיבותו של מסלול זה במיקוד המאמץ הממשלתי בפריפריה הגיאוגרפית, ובהיותו מנגנון תמרוץ המקנה לחברות וודאות יחסית בתקצוב פעילות המו”פ שלהן לתקופה בה ניתנת ההטבה.

המדען הראשי במשרד התמ”ת ד”ר אלי אופר, ציין, כי; “המסלול, יופעל במסגרת תכנית שנתית של תמיכה בפרויקטים ייחודיים של חברות גדולות במשך 3 שנים. התמיכה תהיה בשיעור של 65% – 75% מתקציב הפרויקט, ויחולו עליה הוראות חוק המו”פ והתקנות שהותקנו מכוחו ובהן החובה לשלם תמלוגים, תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות.

תנאי הסף לתכנית זו יהיו;

1. רוב ייצור (מעל 50%) של תוצרי התכנית ייעשה במדינת ישראל.
2. המסלול מיועד לחברות שהתאגדו בישראל ושמחזור המכירות הכולל שלהן מפעילות בישראל בשנה שקדמה להגשת הבקשה עלה על 100 מליון דולר.
3. התכנית תהיה בעלת רמת חדשנות גבוהה על פי מדדי המדען הראשי.
4. בשנה הראשונה לתמיכה לפחות 40% מהעובדים יתגוררו בפריפריה, בשנה השנייה לפחות 50% מהעובדים יתגוררו בפריפריה ובשנה השלישית לפחות 60% יתגוררו בפריפריה.
5. באם תידרש פעילות של קבלנות משנה במסגרת התוכנית יידרש כי היקף הפעילות המבוצעת במסגרת זו מחוץ לפריפריה לא יעלה על 40% מהיקף התכנית כולה.
6. ההיקף המינימאלי של סך הבקשות של חברה במסלול זה בכל אחת משלוש השנים יהיה 10 מלש”ח והיקף מינימאלי של סך התכנית של אותה חברה יהיה 60 מלש”ח.

עוד ציין, ד”ר אלי אופר, כי התקציב שיועמד לרשות מסלול מרכזי מו”פ בפריפריה של חברות גדולות לא יעלה על 100 מלש”ח, מתוך סך התקציב הכולל של המדען הראשי באותה שנה.

פרטים נוספים אודות המסלול ובקשה להשתתפות בתוכנית, ניתן למצוא באתר: משרד התמ”ת

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן