אינטרנט חדשות

חוק ניירות ערך (מערכת דואר אלקטרוני מאובטח) אושר בקריאה שנייה ושלישית

0
0

מליאת הכנסת אישרה היום (20.7.09) ללא מתנגדים את הצעת חוק ניירות ערך שתכנס לספר החוקים ◄ ח”כ מאיר שטרית; “אני מברך על מגמה זו של העברת הפרסומים הממשלתיים לאינטרנט, מגמה אשר תוביל אותנו לחיסכון של נייר”.
חוק ניירות ערך (מערכת דואר אלקטרוני מאובטח) אושר בקריאה שנייה ושלישית
חוק ניירות ערך (תיקון מס’ 38) אושר בקריאה שנייה ושלישית

יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח”כ מאיר שטרית, הציג היום (שני) את הצעת החוק (תיקון מס’ 38), בקריאה שנייה ושלישית ללא הסתייגויות בפני מליאת הכנסת. הצעת החוק, מעגנת את מערכת ההתכתבויות בין רשות ניירות ערך לבין הגורמים השונים שלהם הרשות רשאית להמציא מסמך, במערכת אלקטרונית מתקדמת שמתנהלת במעגל סגור בין הרשות לניירות ערך לבין התאגידים השונים עימם היא נמצאת בקשר לפי חוק ניירות ערך.

החוק, חל גם על גורמים לפי חוקים אחרים להן הרשות רשאית להמציא מסמכים והם מנהלי ונאמני קרנות לפי חוק השקעות משותפות בנאמנות וכן תאגידים העוסקים בייעוץ השקעות לפי חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות.

המערכת המיוחדת של דואר אלקטרוני מאובטח, מגלמת את מיטב הטכנולוגיה הקיימת על מנת לנהל התכתבויות שלא באמצעות דואר רגיל אלא באמצעות דואר אלקטרוני. המערכת “מתלבשת” למעשה, על מערכת קיימת, שבה מדווחים כבר היום כל הגופים החייבים בדיווח ל-רשות לניירות ערך. בכך, נחסכת מהרשות וכן מהגופים אליהם היא רשאית להמציא מסמכים בדואר אלקטרוני, עלות נוספת של התקנת מערכת מיוחדת, שכן המערכת בנויה על תשתית קיימת. יחד עם זאת, מדובר בשני ערוצים חד כיווניים שיפעלו במקביל ולא בדיוק באותה מערכת.

ההצעה קובעת חזקת המצאה של 48 שעות שזהו הזמן הסביר שהאדם האחראי, בתאגיד, יבדוק את מערכת הדואר לשם קבלת הודעות מהרשות לניירות ערך. בכל פעם שהרשות, תרצה להוכיח ששלחה דואר במועד מוקדם יותר – חובת ההוכחה תהיה על הרשות.

הצעת החוק, מסירה כשל נוסף שגורם סרבול ובזבוז מיותר והוא חובת הפרסום ברשומות. כל הכללים של הרשות לעניין הדואר האלקטרוני והדיווחים על פיו- אין חובה לפרסמם ברשומות אלא רק הודעה על קביעת כללים כאמור ועל מועד תחילתם. במקביל, הכללים יפורסמו באתר האינטרנט של הרשות ויועמדו לעיון הציבור במשרדי הרשות.

הצעת החוק, עברה בקריאה שנייה ושלישית ותכנס לספר החוקים.

ח”כ מאיר שטרית (סיעת קדימה), אמר בדיוני הוועדה אמר, כי; “אני מברך על מגמה זו של העברת הפרסומים הממשלתיים אל ה-אינטרנט, מגמה אשר תוביל אותנו לחיסכון של נייר”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן