עובדים | תעסוקה | כוח אדם

פנייה לגב’ שרה נתניהו – אנא התערבי במאבק מטפלות המשפחתונים

0
0

מטפלת משפחתון, מרוויחה 4186 ₪ עבור 210 שעות עבודה ◄ באחרונה, התאגדו מטפלות המשפחתונים במסגרת ארגון כוח לעובדים וזכו לתמיכת 29 ארגונים פמיניסטיים במאבקן ◄ וועד מטפלות המשפחתונים: המעט שאנו מבקשות עדכון שכרנו שנוכל לחיות בכבוד
פנייה לגב’ שרה נתניהו - אנא התערבי במאבק מטפלות המשפחתונים
פנייה לגב’ שרה נתניהו – אנא התערבי במאבק מטפלות המשפחתונים

האם הגב’ שרה נתניהו, צפויה להפוך למנהיגה חברתית? בפנייה דחופה לרעייתו של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, הגב’ שרה נתניהו, מבקשות התאגדות מטפלות המשפחתונים; “תעזרי לנו לצאת מהעוני ולא לקבל “שכר עבדים”. אנו מקוות, כי מתוך דאגתך האישית והמקצועית לילדים, תסייעי לנו במאבקנו, לקבל שכר הוגן”, זאת לאחר שגם ח”כ אורית נוקד, סגנית שר התמ”ת, ביטלה שלשום ברגע האחרון את פגישתה עם ’וועד מטפלות המשפחתונים’, המאוגדות דרך איגוד ’כוח לעובדים’, החליטו המטפלות לגייס למאבקן את שרה נתניהו.

המטפלות, שמשתכרות מתחת לשכר מינימום, שלחו אתמול (שני) אחה”צ, פנייה דחופה לגב’ שרה נתניהו, בבקשה, כי תתערב לטובת מאבקן לשכר הוגן. בין מטפלות המשפחתונים, יש כאלו הסוברות, כי הגב’ נתניהו, תיענה לבקשתן, גם משום הכשרתה לעבוד עם ילדים, כפסיכולוגית.

“זהו צעד נואש שנובע ממצב נואש” – אומרות מטפלות המשפחתונים; “ואנו מקוות, כי ההתעלמות הבוטה כלפינו מצד שר וסגנית שר התמ”ת, תיפסק בזכות התערבות של הגברת שרה נתניהו”.

בין המטפלות, יש הסוברות, כי ההתעלמות מהן היא מכוונת גם משום היותן נשים מהפריפריה; חרדיות, מזרחיות, ערביות ודוברות רוסית. העובדה, כי המשפחתונים מיועדים בעיקר לפעוטות וילדים ממשפחות קשות יום, מוסיפה לטעמן להתעלמות מבקשתן הבסיסית לקבל מעל שכר מינימום לפחות ולהשוואת שכרן לשכר מטפלות מעונות היום.

במכתב לגב’ נתניהו, כתבו נציגות מטפלות המשפחתונים; “שכרנו נמוך מזה 8 שנים מ-’שכר מינימום’. מזה מספר שנים שתעריף שכרנו, קופא על שמריו, ולא רק זאת, אלא שלפני מספר שנים אף הורידו משכרנו. אנו פונות אליך לאחר שמכתבים ופניות חוזרות ונשנות מטעמנו למשרד התמ”ת, כדי שיקשיבו וייענו לבקשתנו, לא נענו, ונדמה לנו שהמשרד נוקט בסחבת מיותרת כלפינו.

כמו כן, גובה הוצאותינו לא נשאר כתמול שלשום, אלא הולך ומרקיע שחקים. כך, למשל, עלו מסי העירייה בשנים האחרונות, הוצאות החשמל עלו אף הן וכך גם הוצאות על כלכלה ומצרכים. היכן האיזון בין ההוצאות המתמידות לעלות לבין שכרנו שמתמיד לרדת, אל מתחת לשכר מינימום? השאלות הללו, תשובתן ידועה ודאי גם לך.

זאת ועוד, טוענות ’וועד מטפלות המשפחתונים’; “אין לנו זכות ל-’ימי מחלה’. אין לנו זכות לחופשות הכרחיות בגין אבלות או צרכים אישיים ומשפחתיים.

וועד מטפלות המשפחתונים: המעט שאנו מבקשות עדכון שכרנו כדי לחיות בכבוד

בכל המקרים הנ”ל, חייב המשפחתון להמשיך לתפקד כרגיל והמחליפה כמובן היא על חשבון המטפלת. אין לנו זכות ל’פנסיה תקציבית’ והגרוע מכל הוא שאין ביכולותנו להפריש סכום חודשי ובכך נגזר עלינו לחיות בעוני לא רק כיום, אלא גם בימי זקנתנו.

משפחתון, הינו מעון בזעיר-אנפין, אשר מונה חמישה זאטוטים ששוהים בו החל מהשעה 07:30 עד 16:30.

משפחתון הוא מסגרת חינוכית לכל דבר ובידינו הנאמנות מופקדים כל בוקר אוצרות החיים, ילדים זכים. אנו מאמינות, כי מסגרת המשפחתון היא חיונית ונחוצה, דווקא בשל היותה אינטימית וביתית ואינה מסגרת גדולה.

נשות ’וועד מטפלות המשפחתונים’, ממשיכות ואומרות, כי; “המעט שאנו מבקשות הוא עדכון שכרנו כדי שנוכל לחיות בכבוד ושנאפשר לעצמינו לחסוך ולו במעט לשעת הצורך. אנו מבקשות זאת בזכות ולא בחסד. כל שברצוננו הוא להתפרנס בכבוד ולא בשכר עבדים”.

בישראל, יש 2400 מטפלות משפחתונים וכ- 10,000 משפחות המסתייעות בהם. המשפחתונים, מאפשרים לנשים רבות, בהן אימהות חד הוריות לחזור לעולם העבודה ומסייעים למשפחות קשות יום למצוא לילדיהן מקום חם, תומך ומעניק.

המטפלות, ביקשו בפנייתם אל הגב’ שרה נתניהו, כי תתמוך במאבקן לקבל לפחות שכר מינימום ולא “שכר עבדים”.

יצוין, כי מטפלת במשפחתון מרוויחה 4186 שקלים עבור 210 שעות עבודה בחודש. בחודשים האחרונים, התאגדו מטפלות המשפחתונים במסגרת ארגון ’כוח לעובדים’, ואף זכו לתמיכה של 29 ארגונים פמיניסטיים במאבקן.

לדברי מטפלות המשפחתונים, אם תתגייס הגב’ נתניהו, למאבקם היא צפויה להפוך למנהיגה חברתית.

ימים יגידו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן