דיני עבודה - פסקי דין

נפילתה של עו”ד עצמאית העובדת בביתה במדרגות הבית אינה פגיעה בעבודה

0
0

השופטת רונית רוזנפלד, קבעה, כי המערערת לא הוכיחה את טענתה לפיה התאונה, התרחשה תוך כדי עיסוקה ועקב עיסוקה במשלח ידה. זאת, בין היתר לאור הסתירות שנפלו בין הגרסאות השונות שמסרה
נפילתה של עו
נפילתה של עו”ד עצמאית העובדת בביתה במדרגות הבית אינה פגיעה בעבודה

בית הדין הארצי לעבודה, קבע, כי עורכת דין עצמאית (עו”ד צילה טמיר), המנהלת משרד בשטח ביתה, ואשר נפלה במדרגות הבית, אינה זכאית להכרה בפציעתה כ’פגיעה בעבודה’. המערערת מתגוררת בבית פרטי, ומשרדה ממוקם בשטח שהיווה בעבר חניה לביתה, בקומת הקרקע, ואשר הכניסה אליו היא כניסה נפרדת מכניסת הבית.

בתביעתה אל המוסד לביטוח לאומי, כתבה אז, המערערת עו”ד צילה טמיר, על נסיבות המקרה, כי; “עבדתי כרגיל בד”כ אני בסביבות 17:00 – 16:30, עושה הפסקת קפה בבית. אני נחה וחוזרת למשרד אחרי חדשות של 17:00. באותו היום כהרגלי עשיתי את ההפסקה כאשר התכוונתי לחזור למשרד התכוונתי לרדת במדרגות מדובר בכ-6 מדרגות שנמצאות בתוך שטח הבית לפני דלת הכניסה (בתוך הבית לא מחוץ לדלת הכניסה, לא בחצר), מסיבה בלתי ברורה נפלתי מכל המדרגות.

ניסיתי לבלום עם יד ימין, יד ימין נשברה בשלושה שברים, שורש כף היד, נחתכו לי הפנים, השפתיים, הייתי מגובסת ביד ימין חדש. בעלי לקח אותי לחדר מיון בבי”ח מאיר בעיר כפר סבא”.

כב’ שופטת בית הדין הארצי לעבודה, הגב’ רונית רוזנפלד

המוסד לביטוח לאומי, דחה את תביעתה בנימוק שהאירוע התאונתי, אירע במדרגות ביתה הפרטי, טרם צאתה למקום עבודתה.

החוק מגדיר “תאונת עבודה” לגבי עובד עצמאי, כתאונה שארעה “תוך כדי עיסוקו במשלח ידו ועקב עיסוקו במשלח ידו”. להבדיל מעובד שכיר, על העובד העצמאי מוטל הנטל להוכיח, כי התאונה אכן אירעה תוך כדי עיסוקו ועקב עיסוקו, כשעל פי הפסיקה, יש להחמיר בדרישת ההוכחה לגבי עובד עצמאי לעניין זה.

השופטת רונית רוזנפלד, קבעה, כי המערערת לא הוכיחה את טענתה לפיה התאונה, התרחשה תוך כדי עיסוקה ועקב עיסוקה במשלח ידה. זאת, בין היתר לאור הסתירות שנפלו בין הגרסאות השונות שמסרה המערערת לעניין נסיבות התאונה.

• ב”כ המערערים: עו”ד דניאל פרשקר
• ב”כ המשיבים: עו”ד אורה קרן

• לפסק הדין בעניין צילה טמיר נגד המוסד לביטוח לאומי.
_______

• הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן