לב וכלי דם

חיפה: מאמנת הכושר שחזרה לחיים בעקבות דלקת נדירה בשריר הלב

0
0

עיסמיה: לפני כמה ימים כשישבתי עם בעלי לשתות קפה בבית הרגשתי לחץ מוזר בחזה, ולא יחסתי לזה חשיבות ◄ ד”ר רפי וולף: מדובר במקרה, הכי חריף וסוער של המחלה וכשהיא פוגעת בצורה הזאת בחולה הסיכויים להשרדות מאוד מאוד נמוכים
חיפה: מאמנת הכושר שחזרה לחיים בעקבות דלקת נדירה בשריר הלב
חיפה: מאמנת הכושר שחזרה לחיים בעקבות דלקת נדירה בשריר הלב עיסמיה וד”ר רפי וולף שהציל אותה

היא ספורטאית מחיפה ובקושי בת 26 אולם דלקת נדירה בשריר הלב כמעט העבירה אותה לעולם הבא, בעזרת טיפולים מיוחדים וצוות מסור מבית החולים כרמל, בעיר חיפה, היא חזרה בנס לחיים. קשה לעמוד בפני העיניים הכחולות והחיוך הרחב של עיסמיה מחיפה ששוכבת ומחלימה במחלקה הקרדיולוגית החדשה שבבית החולים כרמל.

היום היא מחייכת וצוחקת עם הבעל וכל צוות האחיות ואפילו את יום הנישואין שלה היא חגגה בנס גדול אתמול במחלקה, אבל רק לפני מספר ימים היא שכבה מחוסרת הכרה לאחר שלקתה בדלקת חריפה ביותר בשריר הלב, דלקת שכמעט גרמה לה למוות.

“אהבת חיי זה הספורט” – מספרת עיסמיה; “אני מדריכה במכון כושר יוקרתי בעיר, אני מדריכת שחיה, מורה לספינג וכל מאמץ גופני פשוט קטן עלי, באחד הערבים לפני כמה ימים כשישבתי עם בעלי לשתות קפה בבית הרגשתי לחץ מוזר בחזה, ולא יחסתי לזה חשיבות”.

ממשיך ומספר, הבעל מאהר; “בהתחלה חשבנו, כי מדובר בתוצאה מאחד האימונים הקשים שהיא עושה כל ערב” – אבל אחרי שהלחץ לא הפסיק מיהרנו לבית החולים”.

עיסמיה, הובלה במהירות לחדר המיון של אחד מבתי החולים בצפון, שם זיהו, כי מדובר בדלקת חריפה ומסוכנת ביותר ב-שריר הלב (acute fulminant myocarditis) והחלו לטפל בה.

במהלך הלילה, החל מצבה של עיסמיה להדרדר והיא איבדה את ההכרה כשכל בני המשפחה והבעל עומדים סביבה. “כשראיתי שהיא מאבדת את ההכרה התחלתי לאבד את העשתונות” – מספר בהתרגשות מאהר הבעל, התחלנו להכנס ללחץ ראינו אותה נעלמת לנו בין הידיים, ולא ידענו מה לעשות”.

ד”ר עופר אמיר, מומחה “הכללית” ומנהל שירות אי ספיקת לב בבית חולים כרמל ובמחוז חיפה וג”מ, שטיפל בעיסמיה, מספר, כי; “קיבלתי טלפון בהול, כי אני חייב לעזוב הכל ולבוא לראות מקרה נדיר של מחלת לב בבחורה צעירה, עזבתי הכל ומיהרתי לראות את החולה, ואכן ראיתי, כי המצב שלה מאוד קשה”.

עיסמיה, הועברה במהירות למחלקה הקרדיולוגית בבית החולים כרמל שם מתמחים במקרים של חולי לב מסובכים ומורכבים והורדה מיד אל חדר הצינתורים. את הצינתור הדחוף עשו ד”ר עופר אמיר וד”ר רפי וולף מומחה לקרדיולוגיה מן המחלקה הקרדיולוגית בבית החולים כרמל, חיפה.

עיסמיה והבעל מאהר; אני מתכנן לקחת אותה לטיול גדול באירופה

“ראינו כשל, משמעותי של לב, אצל בחורה צעירה וספורטיבית זאת כתוצאה מדלקת חריפה ומסוכנת מאוד בלב” – מסביר ד”ר רפי וולף שמטפל בעיסמיה… מדובר במקרה, הכי חריף וסוער של המחלה וכשהיא פוגעת בצורה הזאת בחולה הסיכויים להשרדות מאוד מאוד נמוכים, מקרה המוות במקרים האלו מגיעים ל- 80%” – סיפר ד”ר וולף.

כתוצאה מ-אי ספיקת הלב הריאות של עיסמיה, החלו להתמלאות במים והמצב הלך והחמיר.

“כשהבנו שהמצב קריטי, התחלנו בטיפול מאוד אגרסיבי בתרופות” – ממשיך ומתאר, ד”ר וולף; “כאשר אנחנו עוזרים ללב באמצעות טיפול מיוחד בבלון המוכנס דרך הרגל”.

ביחד עם כל בני המשפחה והצוות הרפואי שהתפללו לשלומה של עיסמיה ובעזרת טיפול אגרסיבי חזק ומדויק התחילה עיסמיה לחזור אט אט לחיים ותוך שבוע ימים מצבה הכמעט אנוש התהפך מקצה לקצה והיא חזרה לחייך.

“בשבילנו זה סיפוק ענק” – אומר בחיוך ד”ר וולף, כשהוא אוחז בידה של עיסמיה. “חשבנו שאנחנו הולכים לאבד אותה ואנחנו שמחים שהצלחנו במאבק עיקש להחזיר אותה לחיים”.

הבעל, מאהר; “תכננו לטייל באירופה אבל הסיפור הזה של “הלב”, הפך לנו את כל החיים, אתמול (מוצ”ש) חגגנו בבית החולים את יום הנישואין השישי שלנו, וכשעיסמיה, תתחזק אני מתכנן לקחת אותה לטיול גדול באירופה כפיצוי על כמה שהיא עברה עד עכשיו”.

עיסמיה, אומרת בחיוך מבויש; “אני רק בת 26 ובקושי התחלתי את החיים שלי, יש לי עוד הרבה מה לראות בחיים, עכשיו כל הגישה שלי לחיים השתנתה, אני מרגישה שממש קיבלתי את החיים שלי במתנה מאלוהים, אני מודה לצוות הנפלא של “בית חולים כרמל” ולאלוהים, שנתנו לי שוב את החיים שלי במתנה, עכשיו אני לא הולכת לבזבז אותם יותר” מסכמת עיסמיה.

אלי דדון דובר בית חולים כרמל, מסר, לכתבנו, כי לאחר התאוששות ושחרור הביתה, תמשיך עיסמיה את מעקב הטיפול אחר הלב ב-“מרפאת לין” שבעיר חיפה, ביחידה לאי ספיקת לב בניהולו של ד”ר עופר אמיר מבית החולים כרמל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן