אינטרנט חדשות

חוק ניירות ערך (מערכת דואר אלקטרוני מאובטח) אושר לקריאה שנייה ושלישית

0
0

יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח”כ מאיר שטרית, ציין; “כבר היום 93% מגביית מס הכנסה נעשית היום דרך מחשב בצורה אוטומטית ◄ “הרעיון של ממשל זמין לאזרח היא לאפשר לציבור לשלם וגם לקבל כסף מגורמי הממשל”.
חוק ניירות ערך (מערכת דואר אלקטרוני מאובטח) אושר לקריאה שנייה ושלישית
חוק ניירות ערך (מערכת דואר אלקטרוני מאובטח) אושר לקריאה שנייה ושלישית

ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה אתמול (ד’) ישיבה בנושא: הצעת חוק ניירות ערך (מערכת דואר אלקטרוני מאובטח), שבסיומה הוחלט להעביר את החוק לקריאה שנייה ושלישית. את הישיבה סיים יו”ר הועדה ח”כ שטרית באמירה ירוקה: “חבל על הנייר, אנו מחסלים את היערות ואת כדור הארץ, צריך לעבור לדיווח ממוחשב”.

יו”ר הועדה ח”כ מאיר שטרית, הגיע להסכמה בנוסח החוק עם הנציגים של הרשות לניירות ערך, משרד האוצר, משרד המשפטים, פרקליטות המדינה, חברת דואר ישראל, איגוד החברות הציבוריות, חברות היי טק ותקשורת, חברות אבטחת מידע, איגוד האינטרנט הישראלי.

מטרת החוק היא לאפשר העברת נתונים בין הרשות לניירות ערך לבין התאגידים החברים, בצורה מאובטחת ובטוחה.

מנהלת יחידת ביקורת והממונה על טכנולוגיות מידע במשרד האוצר, ציינה; “התהליך הופך את המסר למספר סידורי בלתי הפיך אשר מבטיח את הגעת המסר בין המוען לנמען”.

הרשות לניירות ערך, הולכת לעבור למערכת מתקדמת אשר תאפשר העברת מידע בין הרשות לבין חברות, תאגידים ויועצי השקעות, באופן מתקדם.

תהליך זה הוא למעשה, המשך לתהליך אשר התחיל עם תוכנה המגנ”ה וכעת הושלמה המלאכה.

בדיון הועלו שאלות רבות בנושא אבטחת המידע והיכולת לאחזר ולשמור את המידע על ידי נציגי חברות אבטחת המידע. נציגי הרשות לניירות ערך הבטיחו שהדבר מאובטח ושמור. המערכת מבוססת על מנגנון של “חתימה אלקטרונית מאובטחת” והיא נמצאת בקדמת הטכנולוגיה.

יו”ר הוועדה, ח”כ מאיר שטרית, ציין; “כבר היום 93% מגביית מס הכנסה, נעשית היום דרך מחשב בצורה אוטומטית”.

עוד הוסיף שטרית; “הרעיון של ממשל זמין לאזרח היא לאפשר לציבור לשלם וגם לקבל כסף מגורמי הממשל”.

חלק גדול מהדיון סבב סביב יכולות התוכנה לשלוח ולקבל מידע זמין, מהיר ואמין. אנשי ניירות הערך ואנשי משרדי הממשלה, ציינו את מהירות השימוש בתוכנות לשליחת מסרים מאובטחים, אשר ישפרו את דרכי הפעולה של שני הצדדים.

בסיום הדיון העלה ח”כ שטרית את חובת הפרסום היום בעיתונות של הרשות לניירות ערך ואמר; “יש לבחון מחדש את חובת הפרסום בעיתונות כדרך לידע את הציבור על חוקים ופרסומים שונים”.

בפנייה לרשות לניירות ערך, אמר שטרית; “להקטין את גודל הכתבה ולהפנות אל אתר אינטרנט לשם קבלת מידע נוסף”.

בסיום הדיון אושר נוסח החוק לקריאה שנייה ושלישית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן