אינטרנט חדשות

נורית דאבוש: פרשת דודו טופז היא “סוף העולם שמאלה” של החברה הישראלית

0
0

יו”ר מועצת הרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה: “אתרי האינטרנט של הזכייניות הפכו להיות ’המים הגנובים’ לעקיפת הרגולטור” ◄ הציבור הוא בעד ריאליטי, אך יש לו הרבה ביקורת על הכניסה לפרטיות, המציצנות ועל כך שהוא יוצר תפיסה מינית מאוד מסוימת.
נורית דאבוש: פרשת דודו טופז היא
נורית דאבוש: פרשת דודו טופז היא “סוף העולם שמאלה” של החברה הישראלית

“אתרי האינטרנט של הזכנייות בטלוויזיה הפכו היום להיות ה’מים הגנובים’ שלהן באמצעותו הן מצליחות לעקוף את הרגולטור ולשדר פעמים רבות תכנים שלא תמיד עומדים בקנה מידה עם התקנות הנדרשות” – כך אמרה נורית דאבוש, יו”ר מועצת הרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה, בכנס שנערך אתמול (ב’) על-ידי עמותת אשנ”ב בשיתוף עם המכון הטכנולוגי חולון – H.I.T בנושא ריאליטי ואינטרנט.

“הזכייניות בעצם אומרות לצופים ’בואו לקבל מידע נוסף שלא תוכלו לראות בטלוויזיה ולראות מה קורה באמת’. הדוגמא הבולטת ביותר היא סיפור מעלליו המינייים של בובליל אשר הועברו בערוץ ששידר במשך 24 שעות את הנעשה בבית “האח הגדול” ללא צנזורה או הגבלה.

המפיק או הזכיין מודע שיש גוף רגולטורי אך יכול להתגבר עליו טכנולוגית. הוא יוצר למעשה הזדמנות כלכלית עבורו ואמצעי להגדיל את מספר הכניסות והחשיפה לאתר וזו סוגיה משמעותית שאנו בהחלט חייבים לתת על כך את הדעת ולהתייחס לנושא”.

לדברי נורית דאבוש; “פרשת דודו טופז”, הייתה “סוף העולם שמאלה” של החברה הישראלית. משהו קורה לנו ולא רק בטלוויזיה, שהיא מהווה רק בבואה של החברה. יש כאלה שחושבים שהטלוויזיה תרמה לאלימות ואני לא יכולה שלא להסכים לכך אך הפרשה של דודו טופז זה התרסקות של כל הערכים עליהם דיברנו לאורך שנים.

עם זאת, בעיני, יהיה זה רדוד להתייחס לפרשה ולומר, כי טופז ביצע את המעשים רק כי לא קיבל תוכנית טלוויזיה. קיימת אלימות ברבדים שונים כמו להיות בחדר מיון ולהכות את הרופא ולטלוויזיה יש תפקיד חשוב בשינוי האקלים הזה”.

דאבוש, התייחסה בהרחבה לתפקיד של הרגולטור בהקשר של תוכניות ריאליטי. “מחקר שערכנו בשיתוף עם פרופ’ גבי וימן מ-אוניברסיטת חיפה, מעלה, כי הציבור הוא בעד ריאליטי, אך יש לו הרבה ביקורת על הכניסה לפרטיות, המציצנות ועל כך שהוא יוצר תפיסה מינית מאוד מסוימת. לגבי השאלה האם צריך להיות פיקוח התשובה שעלתה היא כן פיקוח על התוכן ולא על היקף הריאליטי”

לסיכום, אמרה, דאבוש, כי גם להורים יש מחויבות בעיקר כאשר מדובר בשימוש של בני הנוער באינטרנט. “המחויבות ההורית חייבת לבוא לידי ביטוי בצורה חזקה הרבה יותר באינטרנט. הרגולטור לא יכול ולא מסוגל להחליף את ההורה והם חייבים לגלות אחריות בנושא השימוש באינטרנט של ילדיו”.

בכנס “ריאליטי ואינטרנט” של עמותת אשנ”ב שבו לקחו חלק מעל מאה איש דיברו גם: מר ברוך הינוך, יו”ר עמותת אשנ”ב; פרופ’ מיקי רונן, רמ”ח טכנולוגיות למערכות למידה, מכון טכנולוגי חולון; ד”ר אבשלום אדרת, יזם עמותת אשנ”ב; מר יואב פרידור, מנכ”ל חברת Buzzila, המתמחה בניתוח וניטור של השיח הדיגיטלי, המתקיים ברשת, שטען, כי תוכניות הריאליטי יוצרות את הבאז הגדול ביותר ברשת – הרבה מעבר לאירועי האקטואליה ולא חשוב עד כמה הם תופסים מקום באג’נדה של התקשורת המסורתית;

רונן שמיר, מנהל תוכן בחברת ניו מדיה בהרצאתו המרתקת בחן כיצד תוכניות הריאליטי באינטרנט באים לידי ביטוי באינטרנט בצורה קיצונית הרבה יותר על פי שמות תוכניות הריאליטי המככבות בטלוויזיה תוך הדגמת מקבילות קיצוניות ומעניינות באינטרנט הישראלי; ד”ר חנן גזית, מ-המכון הטכנולוגי חולון ומנכ”ל חברת MetaverSense, טען, בין היתר, כי בניגוד לדעה הרווחת, בעולמות וירטואליים תלת ממדיים יש יותר משתתפים בגילאי 35 ומעלה מאשר צעירים יותר ואחוז נשים משתווה לגברים.

המשתתפים בעולמות וירטואליים פועלים באמצעות אוואטר, דמות תלת ממדית שעימה הם מבצעים את כל האינטראקציות בחייהם הוירטואליים; הולכים, מבלים, עורכים קניות ומתקשרים האחד עם השני; ד”ר טל פבל, מזרחן מ-אוניברסיטת תל-אביב, עסק בהרצאתו בפייסבוק, טוויטר ו-יו-טיוב ככלים שלינוע בחברה הערבית ובמיוחד הרחיב על השימוש בכלים אלה במסגרת האירועים הקשים באיראן בעקבות הבחירות; אלי אוזן, מנכ”ל THE BOX; עו”ד אורנה קופלביץ, מכון טכנולוגי חולון, ועוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן