תזונה | דיאטה

מחקר, 90% מהדיאטניות, קובעות, כי יש לאכול דגים מדי יום

0
0

50% ממהדיאטניות, ממליצות לתת לילדים דגים כבר מגיל חצי שנה ◄ 59% קובעות: דג טרי יותר בריא מעוף טרי, הודו ובקר ◄ 60% מהדיאטניות טוענות שאנשים המשלבים דגים טריים מצליחים לשמור על משקלם לאורך זמן רב יותר
מחקר, 90% מהדיאטניות, קובעות, כי יש לאכול דגים מדי יום
מחקר, 90% מהדיאטניות, קובעות, כי יש לאכול דגים מדי יום

מחקר שערך פרופ’ יצחק כ”ץ ממכון “מאגר מוחות” בקרב מדגם של דיאטניות, מגלה ממצאים מעניינים לגבי התייחסותם למאכלי דגים בכלל ולמאכלי דגים טריים בפרט. לבקשת עורכי המחקר, דירגו הדיאטניות מוצרים שונים ע”פ רמת הבריאות שלהן.

59% מהדיאטניות, ענו, כי דג טרי הוא הכי בריא, 27% מהדיאטניות, נתנו את המקום הראשון לבשר הודו כאשר 23%, מהדיאטניות, ענו, כי עוף טרי הוא הבריא ביותר, לאחריהם היו בשר בקר עם 9%, מהדיאטניות, הדג הקפוא עם 7% בקרב הדיאטניות, ואחרון היה העוף הקפוא עם 2%.

מלבד הנותן הבולט לגבי הדג הטרי, עולה, מהמחקר, כי הדיאטניות מבדילות בין האיכויות של הדג הטרי שאותו הן מיקמו במקום הראשון לעומת אחיו הדג הקפוא שדורג במקום שלפני האחרון.

הנתונים על בריאות הדג, מסבירים את ההמלצה הגורפת של ה-דיאטניות לגבי תדירות אכילת דגים. 89% מהם ממליצות לאכול דגים כל יום, 2 אחוז מהדיאטניות, אומרות מס’ פעמים בשבוע ו-9% מהן אומרות, כי פעם אחת מספיקה.

◄ דגים מומלצים לילדים ולתינוקות

התפיסה, כי דגים לא מתאימים לילדים ולתינוקות מופרכת ע”י הדיאטניות. 48% מהן סבורות שמומלץ לתת לתינוקות כבר מגיל חצי שנה לאכול דגים נקיים מעצמות, 16% מהדיאטניות מהן היו מחכות לגיל שנתיים, 14% מהדיאטניות היו מתחילות בגיל 4, ו-14% נוספים מגיל 6.

◄ דגים טובים יותר לדיאטת הרזיה

המחקר, מגלה, כי מרבית הדיאטניות, חושבות, כי אנשים המשלבים דגים טריים בדיאטת ההרזיה שלהם מצליחים לשמור על משקלם הנמוך יותר זמן מכאלה שלא משלבים. 61% מהדיאטניות, ענו, כי כאלה המשלבים דגים טריים מצליחים לשמור על משקלם יותר זמן. רק 2% מהדיאטניות, טענו, כי הם לא מצליחים והשאר ענו שהם לא יודעים.

זו גם הסיבה ככל הנראה, כי 48% מהדיאטניות, ממליצות לשלב בדיאטה מאכלי דגים בעוד שרק 7% מהדיאטניות, ענו כי הן ממליצות על מאכלי בשר. השאר טענו כי זה לא קבוע ומשתנה בהתאם לנסיבות. מעניין לציין שאף אחת מהן לא ענתה כי הדיאטה המומלצת לא כוללת לא בשר ולא דגים.

מנכ”ל ארגון מגדלי הדגים מר יוסי יעייש, מסר, כי בעקבות התוצאות, כי; “המחקר מוכיח את מה שאנחנו יודעים כבר שנים, כי מלבד טעמם המשובח של הדגים הם גם בריאים לכלל הציבור כולל ילדים ובמיוחד לכאלה המעוניינים להרזות ולהישאר בריאים לאורך זמן”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן