גינה

החל מ-1 ביולי, תיאסר מכירת מוצרי ההדברה לגינה המכילים זרחנים אורגניים

0
0

משרד החקלאות, החליט על איסור של שיווק המוצרים לאחר שמחקרים הצביעו על הסיכון לנשים בתקופת הריון ולתינוקות ◄ מדובר בחומרי הדברה אשר חלקם היו נפוצים עד כה בגינון, כמו; דיזיקטול, דורסבן ופירינקס.
החל מ-1 ביולי, תיאסר מכירת מוצרי ההדברה לגינה המכילים זרחנים אורגניים
החל מ-1 ביולי, תיאסר מכירת מוצרי ההדברה לגינה המכילים זרחנים אורגניים

החל מ-1 ביולי 2009, יכנס לתוקף האיסור שהטילו השירותים להגנת הצומח של משרד החקלאות על שיווק תכשירי הדברה ל-גינה הביתית, המכילים; דיאזינון וכלורפיריפוס שהם “זרחנים אורגניים”. מכירה של תכשירים המכילים חומרים פעילים אלה לגינה הביתית אחרי המועד; 1.7.09 תהייה בניגוד לתקנות (מכירת תכשיר ללא תעודת רישום) ותגרור העמדה לדין.

ההחלטה התקבלה בעקבות סדרת מחקרים אשר הצביעו על כך, כי חשיפה של נשים בתקופת ההריון ותינוקות לחומרים אלו, עלולה לגרום לפגיעה בהתפתחות של עוברים ותינוקות, לירידה במשקל ולירידה בהיקף הראש של ילודים. עוד עלה מהמחקרים, כי חלק מהנזקים הם בלתי הפיכים.

החלטת משרד החקלאות, הצטרפה להחלטה קודמת של המשרד לאיכות הסביבה, לאסור על מכירת תכשירים דומים להדברה בבית המגורים ולאחר שאיסור דומה, הוטל כבר לפני כמה שנים על ידי הרשות האמריקאית לאיכות הסביבה.

כמקובל במקרים כאלה, הוענקה למשווקים ארכה של שנה וחצי שתסתיים ב-1 ביולי 2009, להיערך לחקיקה החדשה. במועד זה, נדרשים היצרנים והקמעונאים לפנות מן המדפים את כל המוצרים שלא יצליחו למכור עד אז.

מדובר ב”חומרי הדברה” אשר חלקם היו נפוצים עד כה בגינון, כמו; דיזיקטול, דורסבן ו-פירינקס.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן