תיירות | נופש

משרד התיירות לארגון מורי הדרך: 3,000 שקלים קנס למדריך תיירים ללא רישיון

0
0

מבצעי אכיפה משותפים למשרד התיירות ומשטרת ישראל נגד תופעת ה”חפרים” – המדריכים ללא רישיון ◄ שר התיירות, סטס מיסז’ניקוב: מורי הדרך מלווים את התייר לאורך כל ביקורו בארץ ומחויבים על כן במקצועיות, הכרת הארץ, אתריה ומורשתה והסברת פנים לתייר
משרד התיירות לארגון מורי הדרך: 3,000 שקלים קנס למדריך תיירים ללא רישיון
משרד התיירות לארגון מורי הדרך: 3,000 שקלים קנס למדריך תיירים ללא רישיון

שר התיירות, סטס מיסז’ניקוב (ישראל ביתנו), הודיע אתמול (ב’) לנציגי ארגון מורי הדרך, כי משרד התיירות, בשיתוף משטרת ישראל, ייצאו במבצעי אכיפה משותפים כנגד המדריכים הלא חוקיים, הפועלים ללא רישיון.

היוזמה החדשה באה על רקע טענות ארגון מורי הדרך על פעילות ענפה של מדריכים לא מורשים, הגוזלים פרנסתם. הקנס על עבירה זו יעמוד על 3,000 שקלים.

לאחרונה, במסגרת ביקור האפיפיור בישראל, סייר השר מיסז’ניקוב באתרי התיירות בעיר העתיקה בירושלים ועמד, בין היתר על רמת השירות לתיירים והמטיילים באתרים, כחלק מהיערכות המשרד לביקור ולתיירים הצפויים להגיע בעקבותיו בחודשים הקרובים. בין היתר ביקר השר בהר הזיתים, ה-“ויה דולורוזה” (Via Dolorosa) שפירושה דרך הייסורים, כנסיית הקבר, הכותל המערבי, הרובע המוסלמי ו-הרובע הנוצרי.

בתקופה הקרובה תגביר מחלקת האכיפה במשרד התיירות, בשיתוף עם משטרת ישראל, את פעולות האכיפה בכל אתרי התיירות בישראל.

יש לציין, כי במסגרת שיתוף הפעולה בין המשרדים, מעבירים שוטרים המוצבים באתרי תיירות, דיווח למשרד התיירות אודות פעילותם של מורי דרך בלתי מורשים ועל סמך דיווח זה בלבד, קונס משרד התיירות את מפירי החוק. בשבועות האחרונים, במסגרת פעילות המשרד, ניתנו שני דו”חות לאנשים שהדריכו ללא רישיון במתחם כנסיית הקבר בירושלים.

שר התיירות, מר סטס מיסז’ניקוב; “מורי הדרך מלווים את התייר לאורך כל ביקורו בארץ ומחויבים על כן במקצועיות, הכרת הארץ, אתריה ומורשתה והסברת פנים לתייר – כל אלה נלמדים במסגרת הקורסים של משרד התיירות, האמון על הכשרת והסמכת מורי הדרך. פעילות לא מקצועית פוגעת באיכות המוצר התיירותי ובהכנסה של המדריך המוסמך והנה עבירה על החוק”.

קבלת רישיון מורה דרך מוסמך ורישיון על פי חוק, מחייבת השתתפות בקורס בפיקוח משרד התיירות, אשר בסיומו בחינת רישוי בכתב ובע”פ. כל תושב ישראל מעל לגיל 21, בעל תעודת יושר, יכול להשתתף בקורס ועל המדריכים המוסמכים לחדש את רישיונם אחת לשנתיים, לאחר השתתפות ביום השתלמות אחד בשנה (מתוך היצע של 180) שמקיים משרד התיירות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן