חקלאות ישראל

ועדת חקירה: ד”ר משה חיימוביץ’, מנהל השירותים הווטרינריים, ויהודה מאירוביץ’ עלולים להיפגע

0
0

ועדת חקירה לבחינת התנהלות השירותים הווטרינרים, בראשות השופט בדימוס ורדי זילר, חוקרת את ד”ר משה חיימוביץ’, על חוסר מנהיגות מקצועית ומנהלית ועוד ◄ סגנו, יהודה מאירוביץ’, נחקר על התערבות בעניינים מקצועיים לא-לו; ◄ הדו”ח המלא
ועדת חקירה: ד
ועדת חקירה: ד”ר משה חיימוביץ’, מנהל השירותים הווטרינריים, ויהודה מאירוביץ’ עלולים להיפגע

ועדת הבדיקה לבחינת התנהלות השירותים הווטרינרים, בראשות השופט בדימוס ורדי זילר, קבעה הבוקר (יום ד’, 3.6.09), בהחלטת ביניים, כי בחינתן של העדויות ושאר ראיות שהוגשו לוועדה ונאספו על-ידה עד כה, מעלה, כי ד”ר משה חיימוביץ’, מנהל השירותים הווטרינריים, ומר יהודה מאירוביץ’, סגן מנהל השירותים הווטרינריים לאמרכלות, עלולים להיפגע ממה שכלול בהן או נובע מהן, או ממה שניתן להסיק מהן. הפגיעה עלולה להיות בהקשר לנושאים המפורטים להלן לצד שמותיהם או שמו של כל אחד מהם, ככל שהוועדה תתייחס לנושאים אלה בדו”ח שהיא אמורה לפרסם.

ועדת חקירה לבחינת התנהלות השירותים הווטרינרים, חוקרת את ד”ר משה חיימוביץ’, על חוסר מנהיגות מקצועית ומנהלית, העדר מעורבות, מעורבות בלתי מספקת, אי-בקיאות בנעשה והימנעות מהפעלת סמכויות והכול בהקשר לשירותים הווטרינריים ולהובלתם.

יהודה מאירוביץ’, נחקר על התערבות בעניינים מקצועיים לא-לו; השגה בלתי ראויה וללא צורך של שליטה תוך ריכוז סמכויות, תוך מעורבות בעניינים לא-לו, תוך נקיטת מדיניות שיש בה סדרי עדיפויות בלתי ראויים

ועדת הבדיקה (בעלת סמכויות של ועדת חקירה), מבהירה, כי נתנה את החלטת הביניים בהסתמך על כל החומר שהובא בפניה. מטרת ההחלטה הינה לאפשר למי שעלול להיפגע ממנה להתגונן כראוי כנגד העדויות והמסמכים שהצטברו נגדם. בסיום ההליך, ועל סמך החומר הנוסף שיתקבל, באם יתקבל, תפרסם הוועדה את מסקנותיה בדו”ח סופי.

למותר לציין, כי החלטת הוועדה אינה דו”ח הקובע ממצאים סופיים, אלא החלטה ה”מציפה” נושאים שעלו בעדויות השונות. אין בה משום חריצת גורלות או קבלת החלטות על ידי חברי הוועדה.

ועדת הבדיקה לבחינת התנהלות השירותים הווטרינרים, בראשות השופט בדימוס ורדי זילר, מונתה בשנה עברה (29.06.08), לאחר שהממשלה, אישרה את בקשת שר החקלאות מר שלום שמחון, להעניק סמכויות של ועדת חקירה, לועדת בדיקה שהקים, לבחינת התנהלות השירותים הווטרינרים בישראל. בהצעת ההחלטה שהגיש שמחון, הובאו הסיבות שהביאו את הנהלת משרד החקלאות לבקש לבחון התנהלות השירותים הווטרינרים, לנוכח חשיבות תפקידם של השירותים בשמירה על בריאות הציבור.

השר שמחון, הדגיש, אז, כי ב-שירותים הווטרינרים, פועלים אנשי מקצוע מעולים וישרים, אך עם זאת; “מידע רב שהגיע להנהלת משרד החקלאות, מגורמים חיצוניים ופנימיים, וממצאים של גורמים בודקים, מצביעים על חשש רציני להתנהלות לא תקינה, מנהלית ומקצועית, במערך השירותים הוטרינריים”.

◄ הפרוטוקול המלא של ההחלטה

נושאי התפקידים התייצבו בפני הוועדה והשמיעו בפניה את דבריהם, ובכלל זה בכל או בחלק מהנושאים המפורטים להלן, ואין צריך לומר שהוועדה בחנה ותבחן בקפידה, בתוך כל החומר הרלוונטי האחר, גם את דבריהם.

“הוועדה, מבקשת להדגיש שרשימת הנושאים המפורטים להלן, כמו גם היקף נושאי התפקידים הכלולים בהחלטה זו, אינם בהכרח סופיים. הוועדה תשקול בהמשך את הצורך בהוספה של נושאים ושל נושאי תפקידים, בין כשהיא נותנת דעתה לחומר הקיים בין לחומר שיהיה מונח על שולחנה בעתיד, והחלטה על-כך, ככל שתהיה כזו, תיעשה בדרך בה ניתנת החלטה זו.

בשלב מתן החלטה זו ולאחר שעדותו של מר יהודה מאירוביץ’, הושלמה, הוא הודיענו שיש באמתחתו חומר נוסף שעליו הוא מבקש להעיד. אנו אפשרנו לו להגישו בכתב וניתן דעתנו לכל מה שיאמר שם. לא ראינו לנכון, כשכל נסיבות העניין מובאות בחשבון, לעכב מתן החלטה זו רק בשל-כך. להסרת ספק מודגש שמצבו של איש לא ייפגע בשל-כך.

שמחון, שר החקלאות: “בשירותים הווטרינרים, פועלים אנשי מקצוע מעולים וישרים”

כדי לאפשר לנושאי התפקידים לבחון אם יש ברצונם להביא בפני הוועדה דברים נוספים על אלו שכבר נמצאים בידיה, החלטנו לפרט להלן את הנושאים האמורים.

הוועדה חוזרת ומדגישה את האמור לעיל, כי אין בהחלטה זו וברשימת הנושאים הכלולה בה משום קביעת ממצאים סופיים, אלא מתן אפשרות לנושאי תפקידים העלולים להיפגע, להגיב על עדויות ושאר ראיות שהוגשו לה ונאספו על ידה. הוועדה תגבש את מסקנותיה ותפרסמן בדו”ח הסופי.

אנו מבקשים, להדגיש שאין לראות את חלקי ההחלטה המופיעים לאחר סעיף 1 של חלק א’ כמנותקים בהכרח מהנושאים המפורטים בסעיף 1 האמור. נהפוך הוא, יכול שתהיה להם השפעת גומלין האחד על השני.

▼ חלק א’: ד”ר משה חיימוביץ’ ומר יהודה מאירוביץ’, שניהם וכל אחד מהם:

1. אי-עשייה מספקת לשם קיום ולשם קידום המטלות המוטלות על השירותים הווטרינריים, ובכלל זה בעניינים הבאים:

(א) חיזוי ומוכנות למפגעי בריאות;
(ב) שמירה על בריאות הציבור;
(ג) מניעת מחלות מבני-אדם;
(ד) מניעת מחלות מבעלי-חיים;
(ה) מניעת העברת מחלות מבעלי-חיים ומוצריהם לבני-אדם;
(ו) פיקוח על מוצרי מזון מן החי המיועדים לאדם;
(ז) פיקוח על מזון המיועד לבעלי-חיים;
(ח) אי-הערכות, אי-ערנות ואי-עשייה מספקת נוכח השינויים המתחוללים בעולם, בעיקר בארה”ב ובארצות האיחוד האירופי, בכל הנוגע לתקני איכות ותקני פיקוח עדכניים המתייחסים למזון מן החי (להלן: כללי חוץ);
(ט) יישום בישראל של כללי חוץ רק ככל שצריך כדי לאפשר יצוא של מוצרים מן החי, תוך אפליה לרעה של השוק המקומי ושל תושבי המדינה, שעליהם אין מוחלים תמיד כללים אלה. תושבי המדינה אינם זוכים עקב כך לאיכויות ולרמת בקרה הניתנות ליצוא;
(י) פיקוח על משחטות ובתי-מטבחיים המשווקים תוצרתם לשוק המקומי;
(יא) פיקוח על מפעלים המשווקים מזון מן החי או מעבדים מזון מן החי, ובכלל זה פיקוח על החדרת נוזלים וכימיקלים, (בחלקם מסרטנים) למוצרים הנ”ל;
(יב) פיקוח על יצוא בעלי-חיים;
(יג) שחיטת בעלי-חיים שלא על-פי חוק (“שחיטה שחורה”);
(יד) פיקוח על תכשירים, תרופות ותרכיבים לשימוש בבעלי-חיים;
(טו) פעילות הנוגעת למניעת צער בעלי-חיים בין כשהיא מוגדרת בדין ובין אחרת;

2. התייחסות בלתי מספקת להיבטים ארגוניים ומקצועיים בעלי זיקה לנושאים המפורטים בסעיף 1 לעיל;

3. התייחסות בלתי מספקת לתכנון ארוך-טווח הנוגע לפעילות השירותים הווטרינריים, לרבות יחידות השדה ויחידות המחקר, הן בהיבטים מקצועיים הן בהיבטים הנוגעים לכח-אדם והן בהיבטים ארגוניים אחרים;

4. אחריות לירידה משמעותית ברמה המקצועית ובתפקוד המקצועי בשירותים הווטרינריים, ובעיקר במכון הווטרינרי;

5. אי-פעילות מספקת לדרבון הגורמים האחראים במשרד החקלאות לשם קידומה של חקיקה עדכנית בתחומי העשייה של השירותים הווטרינריים;

6. העדר פעילות מספקת בהפעלת הגורמים המתאימים לשם יצירת תיחום מדויק וחלוקת אחריות ברורה בין פעילות השירותים הווטרינריים לבין פעילות משרד הבריאות, המשרד לאיכות הסביבה ומועצות היצור (מועצת החלב, מועצת הלול ומועצות יצור אחרות) בעניינים חופפים או משיקים לפעילות וטרינרית;

7. אי-הסדרה של נורמות ארגוניות ומקצועיות, של דפוסי עבודה, של כללי התנהגות, ושל דרכי פיקוח, בכל הנוגע לפעילותם של רופאי רשויות מקומיות, ורופאי לשכות השירותים הווטרינריים בשדה, רופאים וטרינרים פרטיים ונותני שירותי מעבדה פרטיים;

8. אדישות לקיומה של תופעה רווחת ובלתי תקינה של חתימת בלנקו שלא כדין על-ידי רופאים וטרינריים על אישורים המאפשרים מסחר ו/או יצוא ו/או יבוא של מזון מן החי ושל בעלי-חיים, כל זאת ללא בדיקה של בעלי החיים או המזון מן החי נשוא אישורים אלו;

9. העדר אכיפה מס

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

דילוג לתוכן