תיירות | נופש

שר התיירות, סטס מיסז’ניקוב: מע”מ על התיירות יגרום ל-12,000 מפוטרים

0
0

יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ אקוניס: “לאחר הקריאה הראשונה, על הממשלה לבחון מחדש את המע”מ על התיירות” ◄ מספר המועסקים הישירים בתיירות בשנת 2008 גדל ב-7% לעומת שנת 2007 עם למעלה מ- 90,000 עובדים.
שר התיירות, סטס מיסז’ניקוב: מע
שר התיירות, סטס מיסז’ניקוב: מע”מ על התיירות יגרום ל-12,000 מפוטרים

בדיון שנערך היום (שלישי) בוועדת הכלכלה, סקר שר התיירות, סטס מיסז’ניקוב את מצב ענף התיירות בארץ; “ענף התיירות עונה על שני יעדים מרכזיים שהציבה הממשלה- צמצום האבטלה ועידוד תעסוקה. מדינת ישראל, מניבה רווח עצום מתעשיית התיירות ודווקא בעת משבר על המדינה לעודד השקעות בתיירות”. השר הוסיף, כי; “הכוונה להטיל מע”מ על התיירות הנכנסת, תיצור חסם העלול לפגוע פגיעה אנושה בתעשיית התיירות, תוך אובדן כ-12,000 מקומות עבודה ו- 290,000 תיירים”.

יו”ר הוועדה, ח”כ אופיר אקוניס, אמר שהתיירות היא ממנועי הצמיחה העיקריים של המשק הישראלי. אקוניס התייחס גם לנושא המע”מ שעלה בדיון; “לאחר שהצעת “חוק ההסדרים” תעבור במליאת הכנסת בקריאה ראשונה וכנהוג וכמקובל בכנסת תפוצל בין הוועדות השונות, יתקיימו הדיונים על המע”מ. על אף שנושא התיירות מצוי בתחום עניינה של ועדת הכלכלה, הרי שתחום המיסוי שייך לוועדת הכספים.

לפיכך, אני מציע להקים ועדה משותפת לשתי הוועדות כך שתהיה אפשרות לבחון מחדש את הכוונה להטיל מע”מ על שירותי התיירות, לגביה הביעו מרבית חברי הכנסת התנגדות”.

ח”כ רוחמה אברהם, שרת התיירות לשעבר, ציינה, כי שנת 2008, הייתה שנה טובה לתיירות מכמה סיבות בהן; חגיגות ה-60 למדינת ישראל, ביטול ה-וויזות לתיירים מרוסיה ושיווק ישראל בארצות המזרח.

ח”כ מוזס, העלה את נושא “התיירות החרדית” בארץ והתלונן על כך שאין שיווק לקהל היעד החרדי, אשר פוקד את הארץ לעתים קרובות. אין בישראל, לטענתו, עלונים המיועדים לקהל החרדי ובעלונים שכן מתפרסמים מטעם משרד התיירות, אין אזכור לאתרים אטרקטיביים לתייר החרדי, כגון; קבר דוד, מערת צדקיהו ועוד.

ח”כ חנין זועבי, ציינה בפני הוועדה, כי הבעיה היא שקיימת סתירה פנימית, בזמן שמייחסים חשיבות רבה לתיירות הנוצרית- אוונגלית, לא משקיעים מספיק באתרים הקשורים לדת הנוצרית כמו בעיר נצרת, בה קיים מחסור אדיר בפיתוח האטרקציות ובאפשרויות הלינה בעיר.

מיכאל פדרמן, יו”ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות; “ביטול הפטור ממע”מ הוא פגיעה נטו בכלכלת המדינה ובסופו של דבר במקום להכניס כסף, יגרע כסף. יש נטייה לחשוב האוצר תמיד צודק – אבל במקרה הנוכחי זה פשוט לא נכון”.

שמואל מרום, יו”ר לשכת סוכני הנסיעות; “הסוכנים בכל העולם מסתכלים על ישראל כעל מדינה בעייתית ואני מצפה מהח”כים יהיו המגן של תעשיית התיירות ויעצרו את המהלך”.

אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל; “התיירות היא מוצר ציבורי. אין עוד תעשייה בארץ המסוגלת לתת במהירות תעסוקה לעובדים בפריפריה. ההצעה בעניין המע”מ תפגע בתעסוקה. מאחורי הסטטיסטיקות של המפוטרים יש שמות ופנים, רבים מהם בפריפריה והם הראשונים להיפגע”.

ועדת הכלכלה, קבעה, כי ההשקעה בתעשיית התיירות מהווה מנוף לסיוע לצמיחה כלכלית תוך יציאה מהמיתון, ובעלת תרומה לתוצר העולמי הגולמי, להפחתת הגירעון ולעידוד התעסוקה במרכז ובפריפריה.

הוועדה, סבורה, כי בד בבד עם תגבור מאמצי השיווק של ישראל, יש להגדיל את היצע חדרי המלון ברחבי הארץ, במטרה להביא להיצע גדול יותר שיאפשר טווח רחב יותר של מחירים. הוועדה ביקשה ממשרד התיירות לרכז מאמצים גם מול קהל היעד של התיירות היהודית-חרדית ברחבי העולם.

משרד התיירות, מדגיש, כי לתעשיית התיירות, תרומה ישירה ומהירה ליצירת תעסוקה וצמצום הפערים. בשנת 2008 – שנת שיא בתיירות הנכנסת, בה ביקרו בישראל כ-3 מיליון תיירים, עמדה התפוקה הישירה מתעשיית התיירות על 25 מיליארד שקלים – 9% יותר משנת 2007. מספר המועסקים הישירים בתיירות בשנת 2008, גדל ב-7% לעומת שנת 2007 עם למעלה מ- 90,000 עובדים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן