תיירות | נופש

שר התיירות, מיסז’ניקוב: ביטול הפטור ממע”מ לתיירים מנוגד לתוכנית לעידוד הצמיחה

0
0

שר התיירות: אם יתממש הביטול הוא יפגע אנושות בתעשיית התיירות הישראלית ויביא לפיטורי אלפי עובדים ◄ מיכאל פדרמן, יו”ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות, אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל: לנו התיירנים הטלת מע”מ הוא מעשה שהוא בבחינת ייהרג ובל יעבור
שר התיירות, מיסז’ניקוב: ביטול הפטור ממע
שר התיירות, מיסז’ניקוב: ביטול הפטור ממע”מ לתיירים מנוגד לתוכנית לעידוד הצמיחה

השר סטס מיסז’ניקוב (“ישראל ביתנו”) קיים הבוקר (ראשון) בלשכתו דיון חירום עם ראשי לשכת התיאום של תעשיית התיירות בישראל, לבחינת משמעויות החלטת הצעת האוצר להכליל בחוק ההסדרים את ביטול הפטור ממע”מ לתיירים. בדיון השתתפו בין היתר: מיכאל פדרמן, יו”ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות, אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, שמואל מרום, יו”ר לשכת מארגני תיירות, מוני בר, יו”ר איגוד השכרת הרכב בישראל, עמי הירשטיין, מ”מ נשיא התאחדות המלונות בישראל וכן רפי פרבר ונאור חן, סגני נשיא התאחדות המלונות.

אנשי התעשייה, הביעו דאגה רבה מהטלת מע”מ על השירותים הנהנים היום מפטור מלא כגון; לינות במלונות, השכרת רכב, רכב אשכול, הסעות באוטובוסים, מארגני תיירות נכנסת וכנסים.

לדברי מיכאל פדרמן, אלי גונן ושמואל מרום; “לנו התיירנים הטלת מע”מ הוא מעשה שהוא בבחינת “ייהרג ובל יעבור”. לא ברור לנו איך הממשלה מסוגלת לדבר על הזנקת המשק מעלה וטיפול באבטלה ובאותה הנשימה לאשר מע”מ על שירותי התיירות? ממשלת ישראל תעשה שגיאה חמורה אם תגדע את העץ שנקרא תיירות נכנסת, אשר היא סייעה להשקותו במשך 61 שנה.

עשרות שנות עבודה ומאות מיליוני שקלים ירדו לטמיון. הצעד המתוכנן הוא פגיעה לא סבירה ולא הגיונית מבית, בשעה שתעשיית התיירות הישראלית מתמודדת עם השלכות המיתון העולמי והשלכות המצב הגיאופוליטי באזור.

ברור, כי הטלת המע”מ תגרור פגיעה אנושה בכל מגזרי התיירות ופיטורים המוניים, גם בפריפריה, בה בשעה שהתיירות היא התעשייה עם הפוטנציאל הוודאי והממשי ביותר לצמצם את מימדי האבטלה בישראל בטווח זמן קצר”.

השר מיסז’ניקוב, הדגיש, כי; “אני רואה חשיבות עליונה בהמשך הפטור, דבר החיוני לתעשיית התיירות, וכן הדגיש את מחויבותו להסרת סוגיה זו מהנוסח הסופי של חוק ההסדרים שיובא לאישור הממשלה בשבועות הקרובים. בנוסף, עודכנו משתתפי הדיון על עבודת המטה של המשרד, ברמה המשפטית והכלכלית, שתפרט את הנימוקים המקצועיים והמשפטים להטלת המע”מ.

◄ הפטור ממע”מ לתיירים

בשנת 2009 כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי, צפויה התיירות הנכנסת לישראל לקטון בכ-25%. הטלת מע”מ על תיירות תגרום לצלילה נוספת בתיירות הנכנסת לרמה נמוכה יותר. התיירות הנכנסת הינה תעשיית יצוא המתמודדת בשווקים בינ”ל בעולם ובאזור.

הטלת מע”מ על תיירות תקטין את כושר התחרות של תעשיית התיירות הנכנסת כושר תחרות אשר בגין עלויות ייצור ועלויות התשומות השונות, הנה מוגבלת ביותר כבר היום, ישראל מאופיינת בעלויות תעסוקה גבוהות הנובעות מחוקי עבודה וזכויות סוציאליות מהמתקדמות בעולם, עלויות מס ארנונה וכו’ גבוהות ועלויות מים, אנרגיה ותשומות מזון גבוהות, כל אלו מעמידים את התחרותיות של תעשיית התיירות הישראלית, בפני אתגר קשה בכל רגע נתון.

ביטול הפטור ממע”מ, ספק אם יביא לגידול בהכנסות המדינה נטו, עקב ירידה בהכנסות הצפויות ופיטורי עובדים שיגרמו להפחתת תשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי מחד ולהוצאות נוספות למדינה על תשלום דמי אבטלה מאידך.

הטלת מע”מ בשיעור מלא תביא לייקור חבילות התיור לישראל בשיעור של כ- 16.5%, במיוחד על רקע ההשוואה למחירי הארצות המתחרות עם ישראל באגן הים התיכון, הדבר עלול להרע באופן ניכר את כושר התחרות של תעשיית התיירות הישראלית ולהוריד את היקף התיירות הנכנסת בשיעור של כ-12%, אבדן של כ-240,000 תיירים שצפוי להביא לפיטורי כ-9,000 עובדים בתעשייה. נתונים אלה צפויים לגרום להפסד של כ-350 מיליון שקלים ( תשלום דמי אבטלה ואבדן גביית המסים וביטוח לאומי).

שירותי תיירות הם יצוא לכל דבר והטלת מע”מ עליהם תהיה עיוות והפליה לרעה בהשוואה לענפי יצוא אחרים וזאת על ענף בעל ערך מוסף מהגבוהים ביותר, המהווה אחד מהקטרים הפוטנציאלים העיקריים לצמיחה ולתעסוקה במשק.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן