דיני משפחה וירושה

גבר שטען, כי הוא “אב בעל כורחו” עקב גניבת זרע ממזכירתו חויב לשלם מזונות לבנותיו

0
0

השופט שטרק: אין לפטור האב ממזונות הקטינות, נוכח טענותיו, כי הינו אב בעל כורחו שכן אין הקטינות כבולות להתנהגות ההורים, כולל ההחלטה להביא ילדים לעולם ◄ האם אינה זכאית להחזר הוצאותיה, שכן הימנעותה מלתבוע את האב במשך שנים רבות, נבעה מיכולתה הכלכלית
גבר שטען, כי הוא
גבר שטען, כי הוא “אב בעל כורחו” עקב גניבת זרע ממזכירתו חויב לשלם מזונות לבנותיו

האם עבדה כמזכירתו של האב, ובמהלך השנים התפתחה ביניהם מערכת יחסים/קשרים אשר כללו בין היתר קיום יחסי מין. לפני כניסתה להריון הקטינות, ביצעה האם הפלה ביוזמתה. האב טען, כי הוא הסתמך על האם שתנקוט באמצעי מניעה, טרם ההפלה ואחריה, וכי מאחר והאם כבר ביצעה בעבר הפלה פעם אחת, האמין שגם היא איננה מעוניינת להביא ילדים לעולם. מנגד, טענה האם שיידעה את האב על אי יכולתה להמשיך ליטול גלולות למניעת הריון.

האם פרנסה את עצמה במשך שנים רבות ולא נזקקה לעזרה בתשלום מזונות מצד האב, והגשת התובענה כארבע וחצי שנים לאחר שנולדו הקטינות, נבעה מקשיים כלכליים אליהם נקלעה האם.

השופט פאול שטרק, קבע, כי אין לפטור את האב ממזונות הקטינות, נוכח טענותיו, כי הינו אב בעל כורחו, שכן אין הקטינות כבולות להתנהגות ההורים, כולל ההחלטה להביא ילדים לעולם.

כב’ השופט שטרק, הדגיש, כי אין בקביעה זו כדי למנוע מהאב הגשת תביעה כנגד האם בטענת “הסתמכות” על התחייבותה לשאת בעצמה בכלכלת ילדיהם.

לעניין גובה המזונות, נקבע, כי משלא דאג האב בעצמו לאמצעי מניעה, לא ניתן לייחס לבעילה וקליטת זרעו כעילה להפחתת מזונות.

עוד נקבע, כי האם אינה זכאית להחזר הוצאותיה, שכן הימנעותה מלתבוע את האב במשך שנים רבות, נבעה מיכולתה הכלכלית לעמוד בהוצאות הקטינות לבדה, ואין לה להלין על האב כיום.

האב חויב לשלם מזונות בסך 3,000 ש”ח, וכן לשלם לאם דמי טיפול בסך 500 ש”ח עד הגיע הקטינות לגיל 6 או כניסתן למעון ויציאת האם לעבודה.

* גניבת זרע, בשיח במדינת ישראל, היא כניסה להריון בעקבות יחסי מין שבהם הגבר הניח שהם מוגנים מפני הריון, בזמן שהאישה התכוונה להרות מיחסי מין אלה (ובכך, לכאורה, השיגה את זרע הגבר במרמה).

• ב”כ המבקשים: עו”ד פרייס אירית
• ב”כ המשיבים: עו”ד רועי קורץ, עו”ד ד”ר יאיר שיבר

לפסק הדין בעניין ת. ש נגד א. ש

הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסק-דין”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן